من در طول سالها بهطور مکرر شنیدهام که هزینههای سئو بالاست – به خصوص در مواقع اختلال. اما اگر بتوانید بازگشت سرمایه سئو را در مقابل افرادی که بودجه را در اختیار دارند قرار دهید، احتمالا وضعیت خوبی خواهید داشت.
این بدان معنا نیست که باید به واحدهای اندازه گیری اولیه ای که می توانید از گوگل یا پلتفرم های شخص ثالث دریافت کنید بسنده کنید.
بدیهی است که ترافیک برند دارای ارزش است، به خصوص زمانی که شما شروع به دریافت ترافیک در جستجوهای {brand + product} یا {brand + service} می کنید.
در حالی که سئو آشکارا میتواند مستقیماً به تبدیلها منجر شود (همانطور که در یک دقیقه بیشتر در مورد آن صحبت خواهم کرد)، بسیاری از ارزش آن از تعاملات قیف بالا میآید.
افرادی که سابقه سئو دارند روزهای قبل از سال 2011 را با علاقه به یاد خواهند آورد، زمانی که گوگل شروع به جایگزینی داده های ارزشمند در سطح کلمه کلیدی با کلمه کلیدی ارائه نشده کرد.
به همین دلیل است که بینش واقعی کسب و کار SEO برای کمک به مدیران اجرایی و تصمیمگیرندگان برای سنجش جایگاه آن در آمیخته بازاریابی بسیار ارزشمند است.
درباره نویسنده
منبع: https://searchengineland.com/measure-seo-effectiveness-advanced-388666
در حالی که برخی از این موارد بیشتر از سایرین جهتدار هستند، من هر کدام را روشی بسیار مؤثر برای تعیین کمیت تأثیر تلاشهای SEO تیم من برای مشتریانمان یافتهام. (اگر در داخل خانه هستید، آنها با مدیرانی که به دنبال سنجش ارزش تیم شما هستند، خوب بازی می کنند.)
1. برند در مقابل کلیک های غیر برند
شما نیازی به اختراع مجدد گزارش برای سئو ندارید، اما اگر طرفین از داده های عملکرد به عنوان مقایسه استفاده می کنند، سیب ها را با سیب مقایسه کنید.
تعیین دقیق و تعیین کمیت عملکرد و ارزش کلمه کلیدی بسیار دشوارتر است، اما میتوانید چند قطعه را برای نزدیکتر شدن کنار هم قرار دهید.
وقتی همه ما در مورد اینکه بهترین گزینه برای اندازه گیری ترافیک نام تجاری در برابر ترافیک غیر مارک است، در یک صفحه هستیم، من:
- داده های کلمه کلیدی (زیر مجموعه ای از کل ترافیک) را از GSC در محدوده تاریخ صادر کنید.
- هر کلمه کلیدی که نام تجاری را ذکر می کند را حذف/فیلتر کنید.
- درصد داده های کلمه کلیدی غیر نام تجاری در مقابل نام تجاری را محاسبه کنید.
اول، ترافیک برند نشان دهنده سطحی از آگاهی و قصد است که به این معنی است که این کاربران تازه وارد نیستند.
فرض کنید یک صفحه «ویژگیهای برنامه» برای یک محصول SaaS ایجاد میکنید که در صفحه اول برای یک مدت طولانی غیر نام تجاری رتبهبندی میشود.
تمام آنچه گفته شد، من از کنسول جستجوی گوگل برای دریافت بینش در مورد جستجوهای نام تجاری در مقابل جستجوهای غیر مارک استفاده می کنم.
آیا این روش ها دقیق هستند؟ خیر
با قدرت هایی که در مورد نحوه دریافت اعداد خود و اینکه آنها جهت دار هستند، 100٪ دقیق نیستند، واضح باشید.
دلیل دیگر این است که در صنایع خاصی (به ویژه SaaS)، بخش مناسبی از ترافیک برند از سوی مشتریانی که از Google برای یافتن سایت شما استفاده میکنند، میآید تا بتوانند دوباره وارد شوند. این کاملاً بر ارزش کل جستجوهای برند تأثیر میگذارد.
اگر تعامل سئو بسیار در حال رشد است و بازاریابی عملکرد کارآمدتر می شود، این سیگنالی است که باید در ترکیب ترافیک خود جستجو کنید و ترکیب فروش/فروش را دقیقا ببینید:
- سرنخ ها از کجا می آیند.
- کدام کانالها سرنخها را با نرخ بسته خوب وارد میکنند.
اگر کلمات کلیدی یکسانی را هم در جستجوی پولی و هم در جستجوی ارگانیک هدف قرار میدهید، میتوانید درصد تبدیل تقریبی را از جستجوی پولی بگیرید و ارزش تعامل ارگانیک را تعمیم دهید.
پس ارزش آن تعاملات چیست؟
اندازه گیری تاثیر سئو فراتر از ترافیک اولیه و رتبه بندی کلمات کلیدی دشوار است.
در اینجا به نظر می رسد:
درک بازی بین SEO و جستجوی پولی واقعاً حیاتی است و به این سؤال کمک می کند که چگونه ثبت نام ها را به کلمات کلیدی خاصی نسبت دهیم، اگر تنها کاری که می توانید انجام دهید یافتن ترافیک در GSC است.
آیا آنها از نظر جهت مفید هستند؟ آره.
نتیجه
میتوانید به نحوه تبدیل افراد در آن صفحه نگاه کنید (GA4، Looker، Mixpanel) و نحوه عملکرد آن کلمه کلیدی را مثلث کنید.
به عنوان مثال، اگر به یک آژانس سئو با خدمات کامل، ماهانه 10000 دلار برای اجرای سئو و نوشتن محتوا بپردازید، و کانال سئو در آن ماه 200 ثبت نام آخرین کلیک را ارائه کرد، می توانید 50 دلار CAC ساده شده برای سئو گزارش دهید.
اما مقدار دقیق ممکن است با آوردن کاربران جدید خالص به سیستم شما متفاوت باشد، به خصوص اگر از انتساب اولین لمس استفاده می کنید.
چگونه تاثیر سئو را بر معیارهای پایین دستی اندازه گیری کنیم؟
برای کامل کردن تصویر با دادههای کمتر علمی و قابل سنجش بیشتر، مطمئن شوید که نمایندگان فروش شما از سرنخها میپرسند که کجا یا چگونه درباره شما شنیدهاند.