5 تغییر عظیم سئو و محتوا که باید در حال حاضر تسلط داشته باشید


تمرکز گوگل بر بهینه سازی برای کاربر هرگز از بین نمی رود، به همین دلیل است که به روز رسانی های مستمر آن همیشه هم در سئو و هم بهترین شیوه های محتوا را هدف قرار می دهد.

اینها می توانند از تغییرات الگوریتمی اصلی و ویژگی ها و محصولات جدید متفاوت باشند. به عنوان مثال، این می تواند شامل تغییرات قالب SERP و سیگنال های رتبه بندی جدید برای جلوگیری از محتوای با کیفیت پایین برای درک بهتر رفتار مصرف کننده باشد. با تمرکز گوگل بر تجربه کاربر، جای تعجب نیست که آنها به‌روزرسانی‌هایی را برای بهبود تجربه‌های جستجو و سایت منتشر کرده‌اند.

برخی از جدیدترین تغییرات با هدف بهبود سرعت صفحه و Core Web Vitals، و همچنین بررسی محصولات انجام شده است که نشان می دهد گوگل چقدر برای ارائه محتوای با کیفیت اهمیت قائل است. به‌روزرسانی محتوای مفید (HCU) به جای اینکه صرفاً برای رتبه‌بندی (بهینه‌سازی بیش از حد) باشد و در هنگام جستجوی اطلاعات به مردم چیز مفیدی ارائه ندهد، بر روی محتوا برای کاربران انسانی تمرکز دارد!

برخی از بازاریابان برای همراهی و سازگاری با این تغییرات تلاش کرده اند. در همین حال، برندهای دیگر در حال رونق هستند.

چرا؟

زیرا آنها یاد گرفته اند با تمرکز بر محتوای با کیفیت، از الگوریتم های همیشه در حال تکامل گوگل جلوتر بمانند.

بازاریابان باهوش می دانند که باید اهدافی مشابه گوگل داشته باشند. این به معنای ارائه محتوایی است که طنین انداز می شود، درگیر می شود و تبدیل می شود – هر کجا، هر زمان و هر طور که مصرف کنندگان آن را کشف کنند.

مهم است که نه تنها به جایی که گوگل امروز است، بلکه به جایی که گوگل طی شش ماه آینده، سال آینده و بعد از آن در حرکت است نگاه کنید. اگر بتوانید با این تغییرات مهم همگام باشید، می توانید از گوگل و رقبای خود برای تسلط آنلاین در صنعت خود جلوتر بمانید.

بهترین راه برای جلوتر ماندن این است که تلاش خود را بر روی محتوا و بهینه سازی برای کاربر متمرکز کنید، نه الگوریتم.

وقت آن است که به آینده فکر کنید – و سریع! در زیر پنج تغییر سئو وجود دارد که باید در اواخر سال جاری بر آنها مسلط شوید.

1. از SEO فقط به رتبه تا “SEO برای همگرایی محتوا و عملکرد”

همانطور که محتوا به تنهایی برای تضمین موفقیت سئو کافی نیست، سئو به تنهایی برای اطمینان از اینکه مردم محتوای شما را پیدا کرده و با آن درگیر خواهند شد کافی نیست.

همانطور که دنی گودوین در مقاله اخیر خود تاکید می کند، محتوا باید:

  • برای یک مخاطب خاص ایجاد شود.
  • تخصص ویژگی.
  • قابل اعتماد و معتبر باشید.
  • خواسته(های) یا نیاز(های) جستجوگر را برآورده کنید.

روزهای گذشته محتوای نامربوط و بهینه سازی بیش از حد فقط برای رتبه به این معنی است که بازاریاب های خوب سئو و محتوا یک فرصت منحصر به فرد دارند. کسانی که از شیوه‌های خوب سئو استفاده می‌کنند و با شرکای محتوایی و نویسندگان خود هماهنگ‌تر می‌شوند، در دراز مدت برنده خواهند شد.

اکنون، بیش از هر زمان دیگری، داده‌ها می‌توانند به بازاریابان کمک کنند که قصد مصرف‌کننده برای ایجاد محتوای باکیفیت را داشته باشند که با سفر مشتری هماهنگ باشد و کاربر انسانی را راضی کند.

در اینجا آمده است که چگونه بازاریابان می توانند بر این تغییر تسلط پیدا کنند.

اطمینان حاصل کنید که تولید محتوای شما بر اساس داده های مبتنی بر هدف است

بازاریابی محتوا بدون داده هدف ندارد. داده ها در حال تبدیل شدن به یک منبع کلیدی اطلاعات تجاری و محتوایی هستند.

از داده‌های سئو برای درک هدف کاربر، تعریف مخاطبان صحیح و ارائه موضوعات مرتبطی که افراد می‌خواهند بخوانند و با آنها تعامل داشته باشند، استفاده کنید.

برای به دست آوردن بینش هایی که برای ایجاد محتوای معناداری که مردم می خواهند مصرف کنند و تلاش های بازاریابی محتوا در آینده را بهبود بخشند، این ها را ردیابی و اندازه گیری کنید.

تقویت جستجو، همکاری اجتماعی و محتوا

در ترکیب، جستجوی ارگانیک، اجتماعی و محتوا به برندها کمک می کند تا به اهداف و اهداف خود دست یابند. ایجاد محتوای با کیفیت بالا با در نظر گرفتن سئو از همان ابتدا باعث افزایش دید جستجو می شود.

سپس می‌توان آن محتوای عالی را از طریق رسانه‌های اجتماعی تقویت کرد و تقاضایی ایجاد کرد که می‌توانید بعداً از طریق جستجو جمع‌آوری کنید.

برای کمک به افراد (با پاسخ دادن به سؤالات مهم یا پرطرفدار یا ارائه اطلاعات عملی) یا استفاده از موضوعات مرسوم، محتوای با بازگشت سرمایه (ROI) بالا مانند مقالات و ویدیوها را ایجاد و بهینه کنید.

سپس با برنده شدن در املاک و مستغلات با تکه‌های برجسته، لینک‌های سایت، سوالات مرتبط، تصاویر، ویدیوها و توییت‌ها، به برند خود کمک کنید تا در SERP ها بیشتر برجسته شود.

2. از موبایل اول تا «نیاز به سرعت موبایل»

برای سال‌ها، گوگل به بازاریاب‌ها در مورد تغییر آینده به سمت موبایل اول گفت – و سرانجام رسید. امروزه بهینه سازی برای جستجوی موبایل، دستگاه ها و قابلیت استفاده دیگر اختیاری نیست. اجباری است.

این امر به ویژه در مورد Core Web Vitals صادق است، جایی که تمرکز اولیه بر روی تلفن همراه بود تا دسکتاپ.

در حالی که بسیاری از مارک‌ها برای موبایل آماده شده‌اند، بسیاری فراموش می‌کنند که سرعت موبایل بیشترین اهمیت را دارد. گوگل شروع به فاکتورگیری زمان بارگذاری موبایل در الگوریتم رتبه‌بندی خود کرده است، به این معنی که افزایش سرعت سایت می‌تواند به کسب درآمد وب سایت شما در SERP کمک کند.

در اینجا آمده است که چگونه بازاریابان می توانند بر این تغییر تسلط پیدا کنند.

سئوی موبایل خود را سریع و خشمگین کنید

وب سایت های موبایلی علاوه بر جذاب بودن و جابجایی آسان، باید سریع باشند. طبق گفته‌ها، حدود 53 درصد از کاربران تلفن همراه سایت‌هایی را ترک می‌کنند که بارگذاری آنها بیش از سه ثانیه طول می‌کشد تحقیق گوگل.

بنابراین، پیروی از بهترین شیوه های فنی سئو موبایل (به عنوان مثال، بهینه سازی تصویر، تغییر مسیر، جاوا اسکریپت، و CSS) یک مانع ضروری برای ورود به دنیای دیجیتال امروزی است.

محتوای متنی موبایل را در نظر بگیرید

روی ایجاد محتوایی تمرکز کنید که کاربران موبایل می خواهند و ارزشمند خواهند بود. به طور معمول، کاربران تلفن همراه در حالت تحقیق هستند – در جستجوی اطلاعات مورد نیاز یا نیاز به الهام هستند.

مطمئن شوید که نام تجاری شما وجود دارد و زمانی که آنها آماده تبدیل هستند، روی آن تصمیم تأثیر می گذارد، که احتمال بیشتری وجود دارد که روی دسکتاپ یا داخل فروشگاه باشد تا تلفن هوشمند.

طراحی برای موبایل

CDN ها می توانند راهی عالی برای سریعتر بارگذاری رسانه شما باشند.

یکی از راه‌های انجام این کار، مشورت با آخرین اسناد توسعه‌دهنده Google در مورد بهینه‌سازی تصویر و پیروی از دستورالعمل‌های دسترسی به محتوای وب (WCAG) است.

کار با توسعه دهندگان فرانت اند تضمین می کند که HTML5/CSS ساخته شده سبک وزن به شما کمک می کند تا در استانداردهای صنعت بمانید و در عین حال تمرکز اصلی خود را بر “آیا کاربر آنچه را که برای آن آمده است بدست می آورد” می کند. اطمینان حاصل کنید که طراحی شما به اندازه کافی خوب کار می کند تا مانع تجربه آنها نشود.


دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


فرصت هایپرمحلی هرگز برای بازاریابان بیشتر نبوده است. هدف گذاری Hyperlocal به شما امکان می دهد افراد را بر اساس موقعیت مکانی آنها دسترسی داشته باشید. این یک راه عالی برای برندها برای سرمایه گذاری در جستجوهای “نزدیک به من” و لحظات خرد “I-want-to-go” و تبدیل شدن به بیش از حد مرتبط و ارزشمند است.

شایان ذکر است که همه‌گیری COVID-19 باعث شد بسیاری از خریداران بین خرید آنلاین در مقابل خرید در فروشگاه یکی را انتخاب کنند. به گفته تجارت دیجیتال 360 مطالعه تجارت الکترونیک

در اینجا آمده است که چگونه بازاریابان می توانند بر این تغییر تسلط پیدا کنند.

اطمینان حاصل کنید که اطلاعات تماس مهمی که افراد جستجو می‌کنند برجسته باشند یا به راحتی پیدا شوند. این شامل نام، آدرس، تلفن، ساعت کاری و مسیرها می شود.

بهینه سازی Hyperlocal = بسیار مهم است

نتایج هایپرمحلی شخصی سازی شده گوگل به مکان های جغرافیایی کوچکتر دیده می شود.

نمایه کسب و کار Google خود را بهینه کنید، محتوای محلی و صفحات فرود ایجاد کنید، از نشانه گذاری طرحواره کسب و کار محلی استفاده کنید و بر عملکرد رتبه بندی کلمات کلیدی محلی خود نظارت کنید.

ساخت در تقاطع محلی و تلفن همراه

افرادی که جستجوهای محلی را در تلفن های هوشمند انجام می دهند، قصد بالاتری دارند.

بهینه سازی برای محلی همچنین به معنای بهینه سازی برای کاربرانی است که در حال حرکت هستند. این افراد نیازها و انتظارات متفاوتی نسبت به افرادی دارند که در دستگاه های دیگر جستجوهای محلی انجام می دهند.

درک کنید و تطبیق دهید

برخی از مردم همچنان ترجیح می دهند در صورت نیاز به فروشگاه های آجر و ملات مراجعه کنند.

با این حال، اکثر مصرف کنندگان در حال حاضر قبل از خرید در مکان های فیزیکی، ابتدا محصولات را از طریق گوگل یا سایر پلتفرم ها جستجو می کنند. با ردیابی نوسانات رتبه بندی در بین صنایع، نحوه تغییر این روندها را در طول زمان نظارت کنید.

4. از متن به صدا تا «نقاط ورودی جستجوی متعدد»

برای موفقیت در بازار رقابتی امروز، بازاریابان باید استراتژی‌های جامعی ایجاد کنند که تعاملات را در هر نقطه ورودی جستجو ایجاد کند. این شامل تلویزیون‌ها و گوشی‌های هوشمند می‌شود و به دستگاه‌های IoT مانند دوشاخه‌های هوشمند یا لامپ‌ها نیز گسترش می‌یابد.

همانطور که بازاریابان این داده ها را جمع آوری می کنند، ما تبدیل به یک گروه کاربری مجازی می شویم که اطلاعات را جمع آوری می کنیم و درک می کنیم که مردم کجا و چرا جستجو می کنند.

در اینجا آمده است که چگونه بازاریابان می توانند بر این تغییر تسلط پیدا کنند.

تجربه مشتری را درک کنید

از توسعه محصول، جذب مشتری و فروش تا خدمات، پشتیبانی پس از فروش و وفاداری، مشتریان در هر مرحله به دنبال یافتن آنچه در هر لحظه خاص نیاز دارند، هستند.

جستجو در هر مرحله پنجره ای به تجربه کاربر است، بنابراین از آن استفاده کنید.

اطمینان حاصل کنید که مصرف کنندگان از ابتدا تا انتها تجربه لذت بخشی دارند

شما باید آنچه را که می‌خواهند در اختیار آنها قرار دهید: تجربه‌های یکپارچه در همه کانال‌ها بدون هیچ مشکل یا مانع غیرضروری.

در مورد عوامل هوشمند هوشمند باشید

بسیاری از جستجوهای صوتی در خانه، ماشین یا در حال حرکت انجام می‌شود که منجر به دنیایی متصل‌تر می‌شود. این عوامل هوشمند از معناشناسی، تاریخچه جستجو و علایق و رفتارهای کاربر برای ارائه بهترین نتایج استفاده می کنند.

بنابراین، مطمئن شوید که محتوا در لحظه مناسب تصمیم گیری با هدف و علایق مشتریان همسو باشد. بهترین پاسخ باشید.

5. از داده تا یادگیری ماشینی تا «اتوماسیون هوشمند»

گوگل به یادگیری ماشینی در قالب RankBrain، MUM و فناوری‌های اصلی آن متکی است تا حجم عظیمی از داده‌ها را درک کند و بهترین نتایج جستجوی ممکن را برای کاربران ارائه دهد.

ما می دانیم که همه گیری به تسریع سفر هر سازمان به سمت تحول دیجیتال کمک کرد. مرحله بعدی در این فرآیند تکامل است و اینکه چه کسی می تواند با سهولت، سرعت و کارایی پیشرفت کند.

ما نیز به عنوان بازاریاب باید به علم داده و یادگیری ماشین روی بیاوریم تا هدف، علایق و رفتار مخاطبان خود را درک کنیم تا بتوانیم محتوای مورد نظر آنها را ارائه و شخصی سازی کنیم.

در اینجا آمده است که چگونه بازاریابان می توانند بر این تغییر تسلط پیدا کنند.

به داده ها به عنوان منبع حقیقت نگاه کنید

پشته‌های Martech بر اساس یکپارچه‌سازی داده‌ها و عملکرد ساخته می‌شوند، زیرا ما به سادگی داده‌های زیادی داریم و تحلیل‌گران یا ساعت‌های کافی در روز برای درک همه آن‌ها کافی نیست.

برای استفاده از تقاضا، الگوهای مشخص و جلوتر ماندن از رقبا، بازاریابان باید از «چه» داده‌ها فراتر بروند تا «زمان» و «چرا» تحلیل‌ها را درک کنند.

از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی استفاده کنید

یادگیری ماشینی به بازاریابان کمک می کند تا زمان کمتری را برای تجزیه و تحلیل داده ها صرف کنند و زمان بیشتری را برای تولید محتوایی صرف کنند که بالقوه و مشتریان را تحت تاثیر قرار دهد.

اجازه دهید هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی بینش عملی در مورد عملکرد مخاطب و محتوای شما ارائه دهند. اجازه ندهید برای شما محتوا بنویسد.

معیارها و اندازه گیری را تعریف کنید

داده ها به بازاریابان اجازه می دهد تا تصمیمات بهتر و دقیق تری را با سرعت بیشتری اتخاذ کنند. معیارهایی را که برای برند شما مهم هستند تعریف کنید و بر داده های جستجو و محتوای خود نظارت کنید.

این به شما امکان می دهد پیشرفت خود را ردیابی کنید، تولید محتوا و بهینه سازی جستجوی ارگانیک خود را تکرار کنید و بهبود بخشید تا دید بیشتر و سهم بیشتری از صدا داشته باشید.

نتیجه

سئو و داده ها برای یک استراتژی دیجیتالی یکپارچه موفق با بازگشت سرمایه ملموس ضروری هستند.

با درک پنج نکته بالا و اندازه‌گیری مداوم نتایج خود، نشان خواهید داد که ایجاد محتوای متقاعدکننده، جذاب و متفکرانه راهی برای کسب درآمد است و واقعاً ارزش سرمایه‌گذاری را دارد.

سئو نقش حیاتی در ارائه بینش، بهینه سازی و اندازه گیری محتوا دارد – محتوا به سنگ بنای هر کمپین سئوی خوب تبدیل شده است.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.


جدید در زمین موتورهای جستجو

درباره نویسنده

جیم یو موسس و مدیر عامل شرکت است BrightEdge، پلت فرم عملکرد محتوای سازمانی پیشرو. او تخصص عمیق در توسعه و بازاریابی پلتفرم‌های نرم‌افزاری بزرگ بر اساس تقاضا را با تجربه عملی در جستجوی پیشرفته، محتوا و شیوه‌های بازاریابی دیجیتال ترکیب می‌کند.


منبع: https://searchengineland.com/5-massive-seo-content-shifts-need-master-right-now-274647