5 راه برای بهینه سازی کمپین های تبلیغاتی خود در سال 2023
انتشار: آذر 21، 1401
بروزرسانی:
09 اردیبهشت 1404
5 راه برای بهینه سازی کمپین های تبلیغاتی خود در سال 2023
با ناآرامی های اقتصادی مداوم، سال 2023 سالی چالش برانگیز برای تبلیغات پولی خواهد بود و بهینه سازی کمپین ها بیش از هر زمان دیگری مهم است. در اینجا پنج نکته تخصصی وجود دارد که به شما کمک می کند برای بالاترین عملکرد بهینه سازی کنید و بازده تبلیغات نمایشی خود را در سال آینده به حداکثر برسانید.
1. بیشتر بر تولید خلاقانه و شخصی سازی تمرکز کنید
به طور مشابه، یا تغییرات مختلف خلاقیت یا صفحه فرود را آزمایش کنید، نه هر دو را به طور همزمان. بدون بهینه سازی ایزوله، تست A/B بیهوده می شود.
5. داده های عملکرد را به صورت دوره ای بررسی کنید تا فرصت های بهبود را بیابید
جدید در زمین موتورهای جستجو
تبلیغات نمایشی ابزاری قدرتمند برای بازاریابان است که با پتانسیل کامل خود مورد استفاده قرار گیرد.
استراتژی های مناقصه خودکار را انتخاب کنید و یک میانگین بودجه روزانه برای کمپین خود تعیین کنید، سپس آن را در 30.4 ضرب کنید تا یک نمای کلی از بودجه ماهانه خود داشته باشید. بعداً، اگر متوجه افزایش نرخ تبدیل با هزینه مناسب برای هر تبدیل شدید، می توانید بودجه خود را افزایش دهید.
صرف نظر از نوع تبلیغاتی که اجرا می کنید، داشتن همه خلاقیت ها در برند همیشه ضروری است. علاوه بر اطمینان از اینکه کاربران هر بار که با تبلیغات شما مواجه می شوند، تجربه ای آشنا و معتبر دارند، همچنین به ایجاد اعتماد به برند کمک می کند.
خوشبختانه، شما یک ابزار بسیار قدرتمند در اختیار دارید - تست A/B. در مورد کمپین هایی که عملکرد ضعیفی دارند، می توانید از آن برای تعیین اینکه چه چیزی می تواند بهینه شود، استفاده کنید، معمولاً با اجرای دو نوع تبلیغات مختلف یا دو نسخه صفحه فرود. به این ترتیب، خواهید دید که کدام یک در ایجاد تعامل موفق تر است و خواهید دید که چه کلیک هایی با مخاطبان شما انجام می شود.
هنگام تست A/B، فقط یک مورد را در یک زمان تغییر دهید تا آنچه را که بر عملکرد تأثیر می گذارد پیگیری کنید. به عنوان مثال، دو نوع تبلیغات را با یک عنصر تغییر یافته اجرا کنید، خواه کپی آگهی، تصویر، یا تصاویر، دکمه فراخوانی، رنگ ها یا چیز دیگری باشد. این در مورد صفحات فرود نیز صدق می کند.
تقاضای مصرف کننده برای تجربیات شخصی در حال افزایش است. برای برآورده کردن این انتظارات، تبلیغ کنندگان باید تبلیغات مرتبط را در مقیاس ایجاد کنند و در عین حال اطمینان حاصل کنند که حجم کار قابل مدیریت است.
هنگام تخصیص پول، همیشه مبلغی را برای تست A/B کنار بگذارید، زیرا می تواند به شما کمک کند تا عملکرد کمپین خود را تا حد زیادی بهبود بخشید.
4. تست های A/B را حتی زمانی که کمپین شما عملکرد خوبی دارد، اجرا کنید
گزارش های کمپین را به صورت دوره ای بررسی کنید و داده ها را تفسیر کنید تا ببینید چه تنظیماتی را می توانید برای افزایش عملکرد انجام دهید. ابزارهای بی شماری می توانند به شما در جمع آوری گزارش ها در قالب داشبوردهایی با قابلیت هضم آسان کمک کنند تا در داده ها غرق نشوید و موارد ضروری را از دست ندهید.
به یاد داشته باشید که بهینه سازی کمپین یک فرآیند مداوم است، به این معنی که یک بار بررسی عملکرد و انجام آن کافی نیست. توصیه می کنیم این کار را هر هفته انجام دهید تا همه چیز را تحت کنترل داشته باشید، حتی اگر هر بار که به گزارش ها نگاه می کنید، تصمیم های بهینه سازی نمی گیرید.
صرف نظر از اینکه هدف شما چقدر خوب تعریف شده است یا خلاقیت ها چقدر شخصی سازی شده اند، نمی توانید پیش بینی کنید که مخاطبان چگونه به کمپین شما واکنش نشان خواهند داد.
اگر می خواهید مایل بیشتری را طی کنید و شانس تبدیل را افزایش دهید، می توانید تبلیغات پویا را امتحان کنید. از آنجا که برخی از عناصر آنها بر اساس داده های مربوط به بیننده تغییر می کنند (مثلاً کپی آگهی بسته به مکان)، می توانید مطمئن باشید که پیام مناسب را در زمان مناسب ارسال می کنید.
به عنوان یک نکته مهم، پس از هفته اول اجرای کمپین، عجله نکنید، حتی اگر عملکرد ضعیف به نظر برسد. دوره یادگیری الگوریتم گوگل ادز تقریباً هفت روز است، بنابراین قبل از تغییر تنظیمات کمپین، مدتی به آن زمان بدهید تا تنظیم شود.
افکار نهایی
ساده ترین راه برای انجام این کار، روی آوردن به اتوماسیون خلاق است. ابزارهای نسخه سازی و طراحی تبلیغات مبتنی بر داده کارها را ساده می کند و به شما امکان می دهد فورا دارایی های شخصی سازی شده برای کل کمپین ها را ایجاد کنید.
به طور کلی، هرچه هدف را محدودتر کنید، تبلیغات شما مرتبط تر می شود. استفاده از روش های مختلف هدف گیری برای تعریف واضح مخاطبانی که احتمالاً محصولات یا خدمات شما را خریداری می کنند، معمولاً نرخ تعامل و تبدیل را افزایش می دهد. هر چقدر هم که عالی به نظر برسد، هدف گذاری بیش از حد دارای جنبه های منفی مانند هزینه های بالاتر نیز می باشد در هر کلیک
با این حال، این آزمایش ها باید یک تمرین مداوم باشد، نه چیزی که وقتی به نتایج دلخواه نمی رسید به آن متوسل شوید. تست های A/B را حتی زمانی که از نتایج فعلی خود راضی هستید اجرا کنید زیرا همیشه جای پیشرفت وجود دارد. با آزمایش مداوم، حتی زمانی که عملکرد خوب است، می توانید تغییرات خلاقانه یا صفحه فرود را پیدا کنید که عملکرد بهتری نسبت به موارد فعلی دارند.
از طرف دیگر، اگر هزینه هر تبدیل شما خیلی زیاد است، می توانید با کاهش بودجه خود آن را کاهش دهید. اما قبل از انجام این کار، استراتژی های بهینه سازی دیگر را امتحان کنید، مانند تغییر عناصر از خلاقیت یا صفحه فرود و حذف مکان های با عملکرد ضعیف.
درباره نویسنده
Creatopy پلت فرم اتوماسیون تبلیغاتی است که به مشاغل کمک می کند تبلیغات را در مقیاس شخصی سازی کنند. علاوه بر ویژگی های اتوماسیون که وظایف تکراری را حذف می کند و به طور قابل توجهی جریان کار خلاقانه را سرعت می بخشد، این پلتفرم همچنین خدمات تبلیغاتی را در شبکه های تبلیغاتی برنامه ریزی شده و DSPها و همچنین ابزارهای ردیابی عملکرد کمپین ارائه می دهد. Creatopy تیم هایی با هر اندازه ای را در خود جای می دهد و به آنها اجازه می دهد تا یک سلسله مراتب سفارشی تنظیم کنند و نقش ها و حقوقی را به اعضا اختصاص دهند. این کار همکاری را ساده می کند و همه را در طول کل کمپین سازنده نگه می دارد.
یک استراتژی متفاوت این است که تبلیغات خود را شخصی سازی کنید تا زمانی که به قدرت آنها در ایجاد تبدیل و گسترش دامنه دسترسی خود و هدف قرار دادن مخاطبان وسیع تری اطمینان داشته باشید. با تکیه بر قدرت خلاق، می توانید شبکه گسترده تری ایجاد کنید و از بودجه خود بهتر استفاده کنید. گذشته از همه اینها، خلاقیت هدف گذاری جدید است.
در حالی که برای ورود به سال جدید آماده می شویم، صداهای زیادی این ادعا را دارند را خلاق پادشاه است، و ما در شرف پیوستن به گروه کر هستیم. بهینه سازی خلاقانه فرصت ها را باز می کند برای افزایش شناخت برند و سطوح بالاتر تعامل، به همین دلیل است که اهمیت آن بیشتر و بیشتر می شود.
جدا از استعاره ها، اگر می خواهید تا جایی که ممکن است ROI را از کمپین خود کم کنید، باید از تجزیه و تحلیل به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.
هر رویکردی را که انتخاب می کنید، عملکرد مخاطب(های) هدف اولیه خود را در طول اجرای کمپین نظارت کنید. می توانید مخاطبانی را که به خوبی مورد انتظار عمل نمی کنند متوقف کنید و مخاطبان جدیدی اضافه کنید که تبلیغات شما را در معرض دید افراد مناسب قرار دهند.
از آزمایش گزینه های هدف گذاری در اختیارتان در سال 2023 نترسید، زیرا هیچ دستور العمل یکسانی برای ایجاد مخاطبی وجود ندارد که عملکرد بالا را باز کند. تنها با کاوش در گزینه های مختلف، می دانید که چه چیزی برای یک کمپین خاص بهتر عمل می کند.
3. تخصیص بودجه کمپین را برای خدمت به اهداف کمپین اصلاح کنید
به خودتان زمان بدهید تا از همان ابتدا بهترین KPI را برای ردیابی انتخاب کنید. بسیار مهم است که آنها با اهداف کمپین شما هماهنگ شوند زیرا اگر KPIهای نامربوط را ردیابی کنید، بهینه سازی های اشتباهی انجام می دهید و به جای اینکه به آنها نزدیک شوید، از اهداف خود دور می شوید.
تغییرات ناگهانی یا شدید بودجه می تواند بر عملکرد کمپین تأثیر بگذارد، به همین دلیل است که توافق بر این است که حداکثر 10 درصد در هر زمان تنظیمات انجام شود. اگر نیاز به کاهش قابل توجه بودجه دارید، این کار را به تدریج انجام دهید. در مورد افزایش هم همینطور.
کار زیادی برای ایجاد و بهینه سازی کمپین های تبلیغاتی نمایش داده می شود، اما کل فرآیند با ابزارهایی که به شما کمک می کنند کارهای تکراری که زمان زیادی را می گیرند، بسیار ساده تر می شود. Creatopy پیشنهاد می کند اتوماسیون خلاقانه و امکانات بی پایان برای شخصی سازی تبلیغاتو همچنین ارائه تبلیغات در شبکه های تبلیغاتی متعدد و ردیابی عملکرد. این به تبلیغ کنندگان قدرت می دهد و به شرکت هایی مانند Sorted و آژانس های بازاریابی مانند Brandfinity کمک می کند تا فرآیند ایجاد تبلیغات را سرعت بخشند و ثبات برند را در همه دارایی ها حفظ کنند. آنها اکنون می توانند A/B را با کارایی بیشتری تست کنند و عملکرد تبلیغات خود را بهبود ببخشند، و شما هم می توانید. گشتی در این پلتفرم بزنید و تمام قابلیت های آن را کشف کنید.
در تبلیغات پولی، داده بهترین دوست شماست. این راهنمای است که شما را در مسیر درست نگه می دارد. قطب نما که تضمین می کند هرگز اهداف خود را از دست ندهید.
جنبه دیگری که باید در نظر داشت بهینه سازی تبلیغات برای دستگاه های مختلف است. به عنوان مثال، اگر مخاطبان شما عمدتاً تلفن همراه هستند، هنگام طراحی تبلیغات خود از اندازه بنرهای موبایلی با بهترین عملکرد استفاده کنید و برای جلب توجه، تبلیغات غنی از رسانه یا انیمیشن را در نظر بگیرید.
2. در مورد هدف گذاری، رویکردهای مختلف را امتحان کنید
آماده سازی و راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی جدید لزوماً معادل راه اندازی آن برای موفقیت نیست. برای قرار دادن آن در مسیر درست، باید در عملی به نام بهینه سازی کمپین تبلیغاتی نیز شرکت کرد. به طور خلاصه، این به معنای اجرای آزمایش ها، تجزیه و تحلیل داده های عملکرد و یافتن فرصت های بهبود است.
نیازی به گفتن نیست، شما باید از بودجه خود عاقلانه استفاده کنید تا به هدف کمپین خود برسید، خواه این هدف برای فروش، ایجاد سرنخ، افزایش ترافیک وب سایت یا افزایش آگاهی از برند باشد.