5 نکته برای رسیدگی به درخواست های مشتری و ذینفعان برای پروژه های PPC

طرح‌های پروژه ابزار عالی دیگری برای تعیین انتظارات در مورد موارد قابل تحویل و جدول زمانی است.

اهداف پروژه باید در جلسات آغازین تعریف شوند و به عنوان راهنما برای تمام کارهایی که در ادامه می آیند استفاده شوند.

برای مبارزه با این، سعی کنید خودکارسازی کنید، الگوسازی کنید، و از آنچه می توانید جلوتر بروید. کار اولیه در درازمدت باعث صرفه جویی در وقت شما می شود و به شما کمک می کند تا به سوالات، درخواست ها و غیره سریعتر رسیدگی کنید.

به‌علاوه، تماس‌های وضعیت مکرر را با مشتری تنظیم کنید تا بتوانید آنچه را که در کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت روی آن کار می‌کنید، به طور ثابت مشخص کنید.

یک مشارکت موفق به این معنی است که می توانید نیازهای طرف مقابل را برآورده کنید و در عین حال بهترین کیفیت کار خود را نیز ارائه دهید.

2. به اهداف کلی مراجعه کنید

با این حال، اگر چیزی شما را به اشتباه می اندازد (مثل یک درخواست یا انتقاد بی ادبانه)، فوراً پاسخ ندهید. بهتر است یک نفس بکشید و صبر کنید.

وقتی یک مشتری یا ذینفع درخواستی ارائه می دهد، هدف این است که سازگار اما معقول باشد.

اسناد مکتوب همچنین تضمین می‌کند که در صورت خرابی، رسید دارید. متأسفانه، برخی از افراد ممکن است سعی کنند در صورت کاهش عملکرد یا برآورده نشدن هدف، دیگران را سرزنش کنند (به خصوص اگر برای یک آژانس یا به عنوان یک فریلنسر کار می کنید).

در پاسخ خود، سپس می توانید به معیارهای خاص، KPI ها، اسناد و غیره که قبلاً ایجاد شده اند (اگر احساس می کنید لازم/مناسب است) ارجاع دهید. نشان دهید که به طور استراتژیک در مورد تأثیر درخواست آنها فکر می کنید.

PPC یک صنعت ظریف و همیشه در حال تغییر است که منجر به تعدادی سوال و درخواست از سوی افرادی می شود که به طور کامل کانال را درک نمی کنند. با این حال، بسیاری از مردم در مورد مسائل مشابه آویزان می شوند.

یک دنباله کاغذی از درخواست هایی که دریافت کرده اید نگه دارید. این امر همه را مسئول می‌داند، از سوء تفاهم جلوگیری می‌کند، و کمک می‌کند تا موارد اقدام یا مراحل بعدی را به وضوح تعریف کنیم.

  • مثال: پس از هر تماسی که با مشتری/ذینفعان دارید، یک خلاصه از طریق ایمیل برای همه طرف های مرتبط ارسال کنید.

اگر کسی در مورد یک کار یا ابتکار جدید صحبت کرد، از خود بپرسید: “این چگونه به هدف ما از X و پروژه کلی کمک می کند؟”

هنگامی که متوجه شدید که آنها در حال تلاش برای انجام چه کارهایی هستند، می توانید مراحل بعدی را بهتر تعیین کنید، جدول زمانی واقع بینانه تری تعیین کنید و در مورد هر گونه تفاوت های ظریف یا اخطارهای کار بحث کنید.

هر درخواستی منجر به موفقیت نمی‌شود، بنابراین امکان پیوند دادن به یک مکالمه خاص کمک می‌کند در صورت بروز هرگونه انگشت اشاره‌ای به آن خودداری کنید.

  • مثال: مشتری می خواهد برخی از کلمات کلیدی با عملکرد برتر خود را متوقف کند. شما در پاسخ می‌گویید که این کار را توصیه نمی‌کنید زیرا احتمالاً شاهد کاهش در تبدیل و افزایش CPA (دو هدف اصلی آنها) خواهیم بود. می گویند به هر حال این کار را بکنید. سه هفته بعد، آنها یک پیام داغ در مورد عملکرد پایین تر برای شما ارسال می کنند، که می توانید بلافاصله با پیوندی به آخرین پیام خود به آن پاسخ دهید.

4. به سرعت پاسخ دهید

دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


3. همه چیز را به صورت مکتوب دریافت کنید

مهمترین بخش یک درخواست جدید این است که اطمینان حاصل شود که شما با هدف و انتظارات کلی طرف مقابل همسو هستید.

در غیاب اطلاعات، افراد تمایل دارند خود شکاف ها را پر کنند. مشتریان یا ذینفعان خود را معلق نگذارید، بنابراین سعی کنید در اسرع وقت با آنها تماس بگیرید.

در شروع پروژه، بپرسید مهم ترین KPI برای آنها چیست و روسای آنها. این کمک می کند تا عملکرد را به جلو و عقب محدود کنید و اطمینان حاصل کنید که در مورد آنچه واقعاً مهم است گزارش می دهید.

علاوه بر این، سعی کنید با ذهنی باز به درخواست های مشتری/ذینفعان نزدیک شوید. هر دوی شما می خواهید در پایان روز به یک چیز برسید: نتایج بهتر و عملکرد بالاتر.

در زیر برخی از مفیدترین تاکتیک‌ها برای رسیدگی به درخواست‌های PPC که پس از بیش از پنج سال کار در یک آژانس دیجیتال آموخته‌ام آورده شده است.

1. درک و تعیین انتظارات

این شامل پیش‌بینی سؤالات متداول می‌شود تا درخواست‌های مشتری/ذینفعان روز شما را از مسیر خارج نکند.

این به شما درک بهتری از اهمیت واقعی درخواست می دهد و به همه اجازه می دهد بر این اساس اولویت بندی کنند.

حتی اگر سوال بیشتر وقت گیر باشد، نیاز به پاسخ دقیق داشته باشد، یا در ساعت 5 بعد از ظهر روز جمعه مطرح شود (همه ما آنجا بوده ایم)، می توانید دریافت پیام آنها را تأیید کنید و بگویید که بعداً پیگیری خواهید کرد. این به شما زمان می‌دهد تا کارهایی را که باید انجام دهید انجام دهید و در عین حال مطمئن شوید که احساس می‌کنند شنیده می‌شوند.

اگر درخواستی بر ابتکار دیگری که برای مشتری/ذینفعان روی آن کار می‌کنید تأثیر می‌گذارد، به آن‌ها اجازه دهید از هزینه فرصت درخواست خود مطلع شوند، به‌خصوص اگر روی یک نگهدارنده مبتنی بر ساعت کار می‌کنید.

ایجاد یک داشبورد گزارش دهی (مانند استودیو Looker) که مشتری/ذینفعان می توانند به آن دسترسی داشته باشند نیز به شما کمک می کند تا از هر درخواست مربوط به متریک یا هزینه پیشی بگیرید.

بسته به سابقه شغلی خود، ممکن است از شما خواسته شود که به صورت داخلی در رشد سازمان یا بخش خود مشارکت کنید (مانند کمک به یک پیشنهاد).

اگر ایده یا درخواست کسی را پس بگیرید، داده ها نیز تأثیرگذار هستند. به ارائه راه حل جایگزین و شفاف بودن استدلال خود کمک می کند. حتی اگر جایگزین شما را رد کنند، حداقل شما آن را مستند دارید.


آنها را با ظرافت مدیریت کنید، اما با تعیین انتظارات واقع بینانه، هماهنگ کردن استراتژی با اهداف کلی پروژه و پیش بینی درخواست ها بر اساس پروژه های دیگری که روی آنها کار کرده اید، کنترل روز خود را حفظ کنید.

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.


منبع: https://searchengineland.com/handling-client-stakeholder-requests-ppc-projects-428897

درخواست‌های رایج می‌تواند شامل راه‌اندازی یک کمپین جدید، جمع‌آوری گزارش یا درخواست دیدگاه شما در مورد تغییر اخیر پلتفرم یا روند در حال ظهور باشد.

همچنین قرار دادن هرگونه ابتکار جدید (مانند یک کمپین یا گسترش پلت فرم) به عنوان یک آزمایش مفید است. این امر تعیین انتظارات را آسان تر می کند زیرا به شما انعطاف پذیری بیشتری می دهد.

اگر حساب‌های رسانه‌ای پولی از هر نوعی را مدیریت می‌کنید، احتمالاً با درخواست‌ها و سؤالات بسیاری از مشتریان، روسا و سایر ذینفعان سروکار دارید.

یک ساعت بعد به پیام بازگردید و مطمئن شوید که چیزی را اشتباه تعبیر نکرده اید. از یک همکار یا مدیر بخواهید که به سرعت پیام و پاسخ شما را بررسی کند. مهم این است که گرفتار گرما و لکه دار شدن رابطه نشوید.

5. درخواست های رایج را پیش بینی کنید

مدیریت پروژه موفق به معنای رسیدگی به تمام این درخواست ها – و بیشتر – به موقع و حرفه ای است.

مثال:

  • یک مشتری نرم‌افزار B2B با کمپین جدیدی در لینکدین که می‌خواهد اجرا کند، تماس می‌گیرد تا سرنخ‌های بیشتری تولید کند. با فرض اینکه درخواست آنها در محدوده پروژه است، به آنها بگویید که خوشحال هستید تست که – اما مشخص کنید که ساخت چه مدت طول می کشد (از جمله تحقیقات مخاطبان و کپی تبلیغات)، چه مقدار اطلاعیه قبل از تاریخ راه اندازی نیاز دارید، چه منابعی از آنها (مانند دارایی های خلاقانه) نیاز دارید، و غیره. کمی عقب نشینی کنید و توصیه کنید که کمپین ها را روی پلتفرم دیگری (مانند تبلیغات گوگل) آزمایش کنند.
  • سه ماه بعد، کمپین جدید در حال اجرا است، اما عملکرد ضعیف بوده است. از آنجایی که شما آن را به عنوان یک آزمایش در نظر گرفته اید، می توانید این ابتکار را با آماده سازی پایان دهید “آزمون آنطور که ما می خواستیم موفقیت آمیز نبود، اما یادگیری مهم بود و در اینجا آمده است که چگونه می توانیم دفعه بعد به طور متفاوت به آن برخورد کنیم.” این گفتگو بسیار متفاوت از زمانی است که شما وعده نتایج خاصی را داده بودید و مجبور بودید آن را گزارش دهید “ما نتوانستیم سرنخ های بیشتری ایجاد کنیم.” این فقط یک تغییر جزئی در زبان است، اما می تواند تفاوت بزرگی در احساس همه افراد در مورد وضعیت پروژه ایجاد کند.

این نوع بررسی‌ها و برنامه‌ها به شما امکان می‌دهند پروژه را بهتر کنترل کنید، از غافلگیری جلوگیری کنید، در مقابل درخواست‌ها قرار بگیرید و از همسویی با استراتژی اطمینان حاصل کنید.

مدیریت درخواست های مشتریان و ذینفعان