با استفاده از نمودارهای سری زمانی می توانید تصویر کاملی از روند عملکرد به دست آورید.
هیچ دستورالعملی وجود ندارد. بدون ریل راهنما فقط شما و یک صفحه خالی برای پر کردن.
در اینجا برخی از عناصر آزمایش شده و واقعی برای گنجاندن در داشبوردها و گزارشهای PPC وجود دارد که سندروم صفحه خالی را از بین میبرد و به سهامداران شما بینشهایی را که میخواهند ارائه میدهد.
1. عنوان، عنوان فرعی و زمینه
چگونه انجامش بدهیم:
- برای مقایسه دو دوره زمانی: از نمودار سری زمانی استفاده کنید و محدوده تاریخ مقایسه را انتخاب کنید.
- برای مقایسه سه یا چند دوره زمانی (در اینجا برای سالها نشان داده شده است):
- نمودار خطی را انتخاب کنید
- “Dimension” را روی ماه تنظیم کنید
- “Breakdown Dimension” را روی Year تنظیم کنید
- “مرتب سازی” را روی ماه تنظیم کنید
- «مرتبسازی ثانویه» را روی سال تنظیم کنید
نقشه ها یک مثال عالی هستند.
ارزش تلاش دستی کوچکی را دارد که برای افزودن یک جعبه متن و گنجاندن متن لازم است!
2. کارت امتیازی KPI
و بسته به پیچیدگی داشبورد PPC خود، می توانید جداول برای موارد زیر ایجاد کنید:
- موتورها و سکوها
- کانال ها و شبکه ها
- قیف / قصد / مراحل آگاهی
- برند در مقابل غیر برند
- محورهای بخشهای زمانی، انواع تبدیل و سایر دستهها
این نمودار خطی از گزارشی است که CPC ها را قبل و در طول همه گیری کووید-19 مقایسه می کند:
دو نمودار زیر تجسم داده های یکسان را نشان می دهد. شکل A فقط شامل نمودار است، در حالی که شکل B شامل عناوین نوشته شده و زمینه است.
برخی از تبلیغکنندگان از بودجههای بازاریابی ماهانه یا سالانه ثابت استفاده میکنند و جایی برای تعدیل ندارند.
وجود KPIها در جداول و نمودارهای دیگر مشکلی نیست، اما با استفاده از کارت امتیازی به آنها توجه بیشتری کنید.
3. سرعت دادن به هدف
اگر به تازگی با Google Looker Studio شروع کرده اید، احتمالاً سندروم صفحه خالی را تجربه کرده اید.
نیازی به مقاله ای ندارید که به شما بگوید داشبورد شما باید شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) شما را در بر بگیرد.
روندها و مقایسههای تاریخی به خواننده شما اجازه میدهد بداند که آیا در طول زمان اوضاع در حال بهبود است یا نیاز به بهبود دارد.
جداول و کارتهای امتیازی روشی آسان به شما میدهند تا به خواننده خود نشان دهید که عملکرد این دوره با دوره دیگر چگونه است، با استفاده از فلشهای کد رنگی برای نشان دادن جهت تغییر (دلتا).
مهم نیست که چه رویکردی دارید، داشبورد شما باید به این سوال پاسخ دهد:
چگونه انجامش بدهیم:
- در بخش «محدوده تاریخ»، محدوده تاریخ مقایسه خود را انتخاب کنید:
- درست شد
- دوره قبلی
- پارسال
- پیشرفته
- در پنل سبک:
- رنگ فلش های تغییر مثبت یا منفی را کنترل کنید
- فقط برای کارتهای امتیازی، میتوانید انتخاب کنید که آیا تغییر مطلق یا درصد نشان داده شود و آیا شرح دوره زمانی قبلی (برچسب مقایسه) درج شود.
- شما همچنین می توانید کارت امتیازی را قالب بندی کنید هر دو مقایسه سال و مادر را نشان دهید.
نمودارهای خطی
خوشبختانه، استودیو Looker گزینههای زیادی را برای افزودن اهداف و سرعت در اختیار شما قرار میدهد، از ترسیم به معنای واقعی کلمه در برابر یک هدف گرفته تا اضافه کردن یک توضیح مکتوب از هدف.
شما منبع داده خود را متصل می کنید، یک فایل جدید باز می کنید، و نمی دانید چه کاری باید انجام دهید.
وقتی نموداری را در استودیوی Google Looker اضافه میکنید، منبع داده، ابعاد، معیارها و محدوده تاریخ را از پانل داده انتخاب میکنید تا بصری خود را پر کنید.
اما خواننده شما پانل داده را نمیبیند و نمیداند نمودار شما درباره چیست، مگر اینکه یک قدم اضافی برای گنجاندن آن در داشبورد خود بردارید.
بسیاری از کارشناسان dataviz می گویند از نمودارهای نقشه استفاده نکنید; راه های بهتری برای ارتباط داده های مکان وجود دارد.
نمودارهای براق چیست؟
شاید شما از هدف کوتاهی کرده اید، اما همیشه آن را از دست می دهید زیرا غیر واقعی است.
آیا ما به اهداف خود می رسیم و چگونه می دانیم؟
در اینجا نشان داده می شود که چگونه همان داده ها به عنوان نمودار سری زمانی یک سال در سال (سالانه) به نظر می رسند. توجه داشته باشید که سال مقایسه به عنوان یک سایه روشن تر از خط این دوره نشان داده می شود:
نمودارهای براق تجسمی هستند که مخاطبان شما آنها را دوست دارند و هیجان زده می شوند، حتی اگر فوق العاده عملی نباشند.
اما اگر داشبورد استودیوی Looker شما جدول ندارد، احتمالاً چیزی گم شده است.
خواننده خود را روی معیارهای کلیدی رشد خود مانند حجم سرنخ، درآمد، یا بازده هزینه تبلیغات (ROAS) متمرکز کنید تا معیارهای بیهودگی و ترافیک مانند نمایشها و کلیکها.
خوب، پس میزها آنقدرها هم جذاب نیستند.
امی هبدون کارشناس تبدیل گوگل ادز و موسس و مدیر عامل آژانس Google Partner Paid Search Magic است. از سال 2004، او Google Ads را برای مشتریانی از Fortune 10 تا SMBs در آژانسها، داخلی و مشاغل آزاد مدیریت میکند. مقالات او در Search Engine Journal، Unbounce، PPC Hero، Supermetrics، Copy Hackers و CXL منتشر شده است. او به همراه همسرش جیمز، گروه فیس بوک Google Ads for Savvy Digital Marketers را نیز اداره می کند.