به طور کلی، 77٪ از پاسخ دهندگان گفتند که به طور خاص به دنبال وب سایت هایی با بررسی هستند – و این تعداد برای Gen Z (87٪) و نسل هزاره (81٪) حتی بیشتر بود.
- 56 درصد از پاسخدهندگان نظرسنجی، رتبهبندیهای بدون بررسیهای همراه را غیرقابل اعتماد میدانند.
ولی. برای نسل Z، گوگل از آمازون (به ترتیب 38 درصد در مقابل 36 درصد) برتری داشت. Gen Z همچنین محتمل ترین گروهی بود که سفر خرید خود را در رسانه های اجتماعی آغاز کرد (5٪).
در مورد نظرسنجی PowerReviews از 8153 مصرفکننده آمریکایی در مارس 2023 نظرسنجی کرد. بهشدت به سمت هزارهها که 53 درصد از پاسخدهندگان را تشکیل میدادند، متمایل شد و پس از آن Gen X (29 درصد) قرار گرفت. Baby Boomers (10%) و Gen Z (8%). می توانید در نتایج کامل از PowerReviews بیشتر بیاموزید: Survey: The Ever-Growing Power of Reviews (نسخه 2023).
منبع: https://searchengineland.com/50-of-product-searches-start-on-amazon-424451
طبق یک نظرسنجی جدید، آمازون همچنان محبوب ترین نقطه شروع برای خریداران آنلاین است، با یک استثنا – Gen Z.
گوگل (و جستجو). 56 درصد از مصرف کنندگان هنگام تصمیم گیری برای خرید، نتایج جستجو (در گوگل و سایر موتورهای جستجو) را در نظر می گیرند. همچنین:
- 63 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که از نتایج موتورهای جستجو برای اطلاع از محصولاتی که قبلاً خریداری نکرده اند استفاده می کنند.
- 50٪ گفتند که هنگام تصمیم گیری برای خرید به نتایج موتورهای جستجو اعتماد دارند.
چرا ما اهمیت می دهیم. تقریباً همه مصرفکنندگان درباره خریدهای آنلاین تحقیق میکنند و به شدت به رتبهبندیها و بررسیها متکی هستند. بنابراین بسیار مهم است که در لحظههایی که خریداران در حال تحقیق و خرید محصولات هستند، روی هر پلتفرم مرتبط قابل مشاهده باشد.
خط پایین. آمازون همچنان موتور جستجوی محصول برای مشتریان است. و رتبه بندی ها و بررسی ها پادشاه هستند.
بررسی ها و رتبه بندی ها. بررسیها و رتبهبندیها میتوانند بیش از هر عامل دیگری، از جمله قیمت محصول، ارسال رایگان، بازگشت رایگان و مبادله، و موارد دیگر، فروش را با شکست مواجه کنند.
جایی که مردم نظرات و رتبهبندیها را میخوانند:
- آمازون: 94%
- وب سایت های خرده فروشی (به عنوان مثال، Target، Walmart): 91%
- موتورهای جستجو: 70%
- وب سایت های برند (مارکی که محصول را تولید می کند: 68%
- سایت های بررسی مستقل: 40%
عکسها و ویدیوهای تولید شده توسط کاربر ارزش بیشتری پیدا میکنند. شصت درصد از مصرف کنندگان هنگام یادگیری محصولات جدید به تصاویر یا ویدیوهای تولید شده توسط کاربر نگاه می کردند.
- 77 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که به عکس ها و ویدیوهای مشتری اعتماد دارند.
- 53 درصد گفتند که عکسها و ویدیوهای تولید شده توسط کاربران از مشتریان قبلی بر تصمیم آنها برای خرید محصول تأثیر گذاشته است.
با اعداد در اینجا پاسخ دهندگان گفتند که هنگام خرید آنلاین شروع به جستجو می کنند:
- آمازون: 50%
- گوگل: 31.5٪
- وب سایت های خرده فروشی یا برندها: 14%
- بررسی وب سایت ها: 2%
- رسانه های اجتماعی: 2%