احتمالاً از استودیوی Looker (که قبلاً Google Data Studio بود) برای ایجاد گزارش برای سهامداران یا مشتریان استفاده کرده اید.
سوال رایج دیگری که ما دریافت می کنیم این است: “پس شما 30 سرنخ را برای ما سوار کردید، اما این برای کسب و کار من چه معنایی دارد؟”
این راهی برای نشان دادن تغییرات ماه به ماه (MoM) و سال به سال (YoY) برای معیارهای خاص است.
هنگامی که در مورد ایجاد خلاصه های اجرایی خود فکر می کنید، از خود بپرسید، “پس چه؟”
- مشتری من در این ماه 40 سرنخ دید، پس چه؟
- ترافیک 25 درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافته است، پس چه؟
خود را به جای مشتری بگذارید. کدام به نظر شما بهتر است؟
اکنون شما به مشتری خود داستانی در مورد آنچه اتفاق افتاده است، چرا این اتفاق افتاده است و قصد دارید در نتیجه چه کاری انجام دهید، داده اید.
میتوانید با کلیک کردن روی متریک، این موارد را اضافه کنید برپایی بخش، و اضافه کردن محدوده تاریخ مقایسه.
تا زمانی که آنها تبدیل شوند، شما باید خوشحال باشید (و هر چه سریعتر تبدیل شوند، بهتر است).
در اینجا یک مثال است.

اگر هدفی ندارید که برای رسیدن به آن تلاش می کنید، پس چگونه می توانید ارزش خود را به مشتری ثابت کنید؟
در زیر آموختههای کلیدی از جلسه گیفورد به شکل بایدها و نبایدها، بهعلاوه چند نمونه از تجسم دادهها وجود دارد که بازاریابان جستوجو بیشترین کمک را خواهند داشت.
1. داده ها را به صورت دستی در جعبه متن وارد نکنید
میتوانید برای پاسخ به سؤال آنها به آنها اطلاع دهید که چند درصد از این سرنخها برای یک ماه معین به فروش، درآمد کل و بازگشت سرمایه تبدیل شدهاند.
ایجاد گزارش های مشتری مفید با Looker Studio
با این حال، اگر میخواهید پلتفرمی را متصل کنید که در آن لیست نیست، میتوانید این کار را از طریق یک ادغامکننده داده شخص ثالث مانند Supermetrics یا Funnel.io انجام دهید.
مردم چه اقداماتی در وب سایت ما انجام دادند؟
اکنون، شما فهرستی از بایدها و نبایدها دارید که به شما کمک می کند مسیر خود را به سمت گزارش با ارزش تر مشتری شروع کنید!