6 باید و نباید برای بازاریابان جستجو

احتمالاً از استودیوی Looker (که قبلاً Google Data Studio بود) برای ایجاد گزارش برای سهامداران یا مشتریان استفاده کرده اید.

سوال رایج دیگری که ما دریافت می کنیم این است: “پس شما 30 سرنخ را برای ما سوار کردید، اما این برای کسب و کار من چه معنایی دارد؟”

این راهی برای نشان دادن تغییرات ماه به ماه (MoM) و سال به سال (YoY) برای معیارهای خاص است.

هنگامی که در مورد ایجاد خلاصه های اجرایی خود فکر می کنید، از خود بپرسید، “پس چه؟”

  • مشتری من در این ماه 40 سرنخ دید، پس چه؟
  • ترافیک 25 درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافته است، پس چه؟

خود را به جای مشتری بگذارید. کدام به نظر شما بهتر است؟

اکنون شما به مشتری خود داستانی در مورد آنچه اتفاق افتاده است، چرا این اتفاق افتاده است و قصد دارید در نتیجه چه کاری انجام دهید، داده اید.

می‌توانید با کلیک کردن روی متریک، این موارد را اضافه کنید برپایی بخش، و اضافه کردن محدوده تاریخ مقایسه.

تا زمانی که آنها تبدیل شوند، شما باید خوشحال باشید (و هر چه سریعتر تبدیل شوند، بهتر است).

در اینجا یک مثال است.

مقایسه استودیو Looker

اگر هدفی ندارید که برای رسیدن به آن تلاش می کنید، پس چگونه می توانید ارزش خود را به مشتری ثابت کنید؟

در زیر آموخته‌های کلیدی از جلسه گیفورد به شکل بایدها و نبایدها، به‌علاوه چند نمونه از تجسم داده‌ها وجود دارد که بازاریابان جست‌وجو بیشترین کمک را خواهند داشت.

1. داده ها را به صورت دستی در جعبه متن وارد نکنید

می‌توانید برای پاسخ به سؤال آن‌ها به آنها اطلاع دهید که چند درصد از این سرنخ‌ها برای یک ماه معین به فروش، درآمد کل و بازگشت سرمایه تبدیل شده‌اند.

ایجاد گزارش های مشتری مفید با Looker Studio

با این حال، اگر می‌خواهید پلتفرمی را متصل کنید که در آن لیست نیست، می‌توانید این کار را از طریق یک ادغام‌کننده داده شخص ثالث مانند Supermetrics یا Funnel.io انجام دهید.

مردم چه اقداماتی در وب سایت ما انجام دادند؟

اکنون، شما فهرستی از بایدها و نبایدها دارید که به شما کمک می کند مسیر خود را به سمت گزارش با ارزش تر مشتری شروع کنید!

داده‌هایی را به آنها نشان دهید که تعداد تماس‌های تلفنی، ارسال‌های فرم تماس، برنامه‌های تور و غیره را از تلاش‌های بازاریابی شما دریافت کرده‌اند.

از خلاصه اجرایی برای گفتن داستانی به مشتری و ارائه آن به او استفاده کنید چرا.

رونق!

می‌توانید داده‌ها را به یک برگه Google صادر کنید و از این طریق به استودیوی Looker بکشید.

2. معیارها را بدون مقایسه درج نکنید

می‌توانید آن را به یک حساب Google Ads خاص متصل کنید و از آنجا مستقیماً معیارها را گزارش دهید.

این خط، KPI کلیک را برای دوره زمانی معین نشان می دهد.

خواه درآمد واقعی (از طریق واردات CRM) باشد یا درآمد تخمینی (بر اساس میانگین ارزش سفارش)، می‌توانید معیارهای مبتنی بر درآمد اضافی را در گزارش‌های خود باز کنید، مانند ROI.

خب حالا میدونی چیه نه انجام دادن. بیایید در مورد آنچه که باید با گزارش های Looker Studio خود انجام دهید بحث کنیم.

4. یک خلاصه اجرایی، فهرست کارهای انجام شده و فهرست مراحل بعدی ارائه دهید

قبل از ایجاد گزارش، ضروری است که KPIها را با مشتری خود هماهنگ کنید.

نمایش دهید به مشتری خود که از KPI خود فراتر رفته اید، فقط به آنها بگویید.

دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


من خوشحالم که اخیراً گرگ گیفورد از SearchLab را در «راهنمای فردی کروگر برای گزارش دهی خوب ترسناک» دیدم. او در مورد راه هایی برای بهبود گزارش استودیوی Looker به منظور مفیدتر کردن آن برای مشتریان صحبت کرد.

مشتریان به شما پول می دهند تا داستانی را برای آنها تعریف کنید، نه اینکه اعداد و ارقامی را که از قبل می توان به تنهایی پیدا کنید، بیرون بیاورید.

گیفورد پیشنهاد کرد که هر نمودار را طوری قالب بندی کنید که انگار به سوال مشتری پاسخ می دهد.

این بدون شک مهمترین بخش گزارش است.

همچنین، اکنون که دیدید که بازسازی کمپین به عنوان گام بعدی چقدر خوب عمل می کند، می خواهید یک کمپین دیگر را بازسازی کنید تا عملکرد را به طور مشابه بهبود بخشد.

یا

هوشمندانه‌تر کار کنید، نه سخت‌تر. یک منبع داده برای پلتفرم تنظیم کنید تا فوراً داده ها را از آن استخراج کند.

اتصال داده‌های سرنخ به فروش برای گنجاندن در گزارش‌گیری قدرتمند است.

بیایید همه اینها را در گزارش Looker Studio شما قرار دهیم.

زمان در سایت معیاری است که معمولاً در آن گزارش می شود. معمولاً فرض بر این است که هر چه کاربر زمان بیشتری را در وب سایت صرف کند، بهتر است.

این باید به عنوان یک ورقه پارگی عمل کند تا مشتری مکانی برای ارجاع سریع به مهم ترین بینش های ماه گذشته داشته باشد.

مشتری اکنون می تواند به راحتی متوجه شود که شما از هدف فراتر رفته اید.

6. داده هایی را جمع آوری کنید که به سوالات مشتریان شما پاسخ دهد

Looker Studio یک ابزار گزارش‌دهی فوق‌العاده قدرتمند است که زمان صرف شده برای تایپ دستی معیارها را کاهش می‌دهد.

اینجوری بهش فکر کن:

نمونه ای از قالب خلاصه اجرایی را در زیر ببینید.

استودیوی Looker - خلاصه اجرایی

در اینجا مثالی از نحوه تقسیم کردن تبدیل ها بر اساس نوع برای یک مشتری آورده شده است:

استودیوی Looker - تبدیل بر اساس نوع

اگر آنها به وب‌سایت شما بیایند، فرم تماس با ما را پیدا کنند، آن را با اطلاعات خود پر کنند و در عرض 45 ثانیه همه چیز را ترک کنند، در واقع خوب است. چیز.

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.


منبع: https://searchengineland.com/looker-studio-reporting-dos-donts-429498

ما 40 امتیاز در ماه جولای به دست آوردیم که دو برابر هدف ما از 20 امتیاز است.

Looker Studio به طور خودکار درصد تغییر را محاسبه کرده و بر اساس روند مثبت یا منفی آن را سبز یا قرمز می کند.

استودیوی Looker - در یک دوره زمانی تغییر می کند

این به شما امکان می‌دهد تا فوراً تجسم‌های داده قدرتمند را برای کمک به بیان داستان بازاریابی دیجیتال خود جمع آوری کنید.

به آنها بگویید که چگونه ترافیک ماهیانه 25٪ افزایش یافته است زیرا آن کمپین غیر مارکی که بازسازی کردید عملکرد موثری داشته است و 80٪ از کل مشتریان را برای ماه به ارمغان آورده است.

می توانید به راحتی تغییرات ماه به ماه (MoM) و سال به سال (YoY) را مشاهده کنید. نموداری مانند این را برای گزارش خود در نظر بگیرید.

3. معیارهایی را به آنها ندهید که کل داستان را به آنها نگویند

خود را به چالش بکشید تا معیارهایی را برای گزارش انتخاب کنید که تصویر دقیق تری از آنچه اتفاق می افتد ارائه دهد.


گیفورد این طرز فکر را به چالش کشید. آیا صرف زمان بیشتر در وب سایت شما به این معنی نیست که مردم نمی توانند آنچه را که واقعاً نیاز دارند پیدا کنند؟

در زیر مثالی از نحوه تجسم پیشرفت KPI خود آورده شده است.

استودیوی Looker - KPI trendsa

به آنها به روشی ساده و قابل درک به آنها نشان دهید که چه روندهایی را می بینید.

این نمودار نمایشی بصری از سرنخ ها را بر اساس ماه در طول زمان ارائه می دهد.

نوار آبی تعداد کلیک های ایجاد شده در یک بازه زمانی معین را نشان می دهد.

ما در ماه جولای 40 سرنخ به دست آوردیم.

تعداد زیادی کانکتور توسط Looker Studio ساخته و پشتیبانی می شود.

هر چیز دیگری در گزارش مکمل است و به ارائه رنگ اضافی به روندها و بینش هایی که در خلاصه اجرایی خود ارائه کرده اید کمک می کند.