اگر وب سایت شما 20 ساله به نظر می رسد، سال ها به روز نشده است یا سازگار با موبایل نیست، نمی توانید فقط یک دکمه “آسان” را فشار دهید و بگویید می خواهید فردا رتبه بندی کنید.
کل سازمان در سئو شرکت می کند. از سطح رهبری شروع می شود – همه باید بفهمند که سئو مهم است، به آن متعهد باشند و آن را در اولویت قرار دهند.
گوگل هر سال هزاران تغییر را برای جستجو ایجاد می کند. و هر کلمه کلیدی که می خواهید برای آن بهینه سازی کنید اساسا یک الگوریتم جدید است.
Clay میگوید: «وقتی در چنین محیطی هستید، جایی که موتور جستجو دائماً در حال تغییر و آزمایش است و سعی میکند خود را بهتر کند – این تغییراتی هستند که به طور جدی بر عملکرد شما در نتایج جستجو تأثیر میگذارند. شما هرگز نمی توانید با سئو کار کنید. موتورهای جستجو به آن توجه کرده اند.»
هدف گوگل جلب رضایت کاربران است، بنابراین آنها به شدت به چیزهایی مانند تجربه کاربری و پاداش دادن به محتوای واقعاً متخصص، دقیق و قابل اعتماد متمایل شده اند.
وظیفه شما شکست دادن رقبا است.
چیزی که در نهایت با سئوی ارزان به دست می آورید این است که افراد بی تجربه با هزینه شما آزمایش می کنند. و اغلب ممکن است اشتباه کنند.
سازمان باید هر بار که جلسه ای برای بحث در مورد تغییر وب سایت برگزار می شود، در مورد SEO فکر کند. کسی در آن اتاق باید بپرسد، “این چگونه بر سئو تاثیر می گذارد؟”
چگونه میتوانیم کیفیت و عملکرد کلی وبسایت خود را بهبود بخشیم تا در واقع ترافیک ایجاد کند یا با KPI کسبوکار مطابقت داشته باشد؟ … اگر تعهد انجام سئو است، و اگر بلند مدت آن را بپذیرید، سئو یک عملیات برنده در کسب و کار شما است.
2. سئو باید رقیب را شکست دهد، نه الگوریتم
داستانی که من همیشه می گویم مربوط به دو دوست است که به کمپینگ می روند. چادرهایشان را برپا کردند. آتش می زنند. آنها در حال پختن غذا هستند و یک خرس از راه می رسد. آنها با دویدن در مسیر حرکت می کنند. خرس آنها را تعقیب می کند. مرد جلویی نیازی ندارد که دونده المپیک باشد. او فقط باید سریعتر از دوستش باشد.»
Clay گفت: «در واقع در جستجو عملکرد بهتری دارد زیرا شما تمام اطلاعات مربوط به آن کلمه کلیدی خاص را در یک مکان متمرکز کرده اید، به جای اینکه آن را در سراسر وب سایت پخش کنید. برای اینکه سئو به درستی عمل کند، باید متخصص موضوع باشید. شما نمی توانید به طور تصادفی یک سری چیزها را در یک وب سایت پرتاب کنید و انتظار داشته باشید که کار کند.”
4. کار سئو این نیست که یک خوک را بسازد
ما باید نحوه عملکرد الگوریتم های رتبه بندی را درک کنیم. اما کار ما شکست دادن الگوریتم نیست. شکست دادن الگوریتم یک نبرد غیرقابل حل است.
شما نمی توانید سئوی خود را فقط در روز دوشنبه انجام دهید. یک نفر نمی تواند به طور تصادفی سئو را انجام دهد. اگر هر روز روی سئو کار نکنید، کار نمی کند.
دنی گودوین سردبیر موتور جستجو Land & SMX است. گودوین علاوه بر نوشتن روزانه در مورد SEO، PPC و موارد دیگر برای Search Engine Land، فهرستی از کارشناسان موضوعی Search Engine Land را نیز مدیریت می کند. او همچنین به برنامهریزی مجموعه کنفرانس ما، SMX – Search Marketing Expo کمک میکند. قبل از پیوستن به Search Engine Land، گودوین سردبیر اجرایی در Search Engine Journal بود، جایی که او ابتکارات سرمقاله را برای این برند رهبری می کرد. او همچنین یک ویرایشگر در Search Engine Watch بود. او در بسیاری از کنفرانسهای جستجوی اصلی و رویدادهای مجازی سخنرانی کرده است، و برای تخصصش توسط طیف گستردهای از نشریات و پادکستها منبع داده شده است.