7 فرمول و توابع مفید اکسل برای PPC


رویکرد من به PPC تحلیلی است. من در اوایل کارم متوجه شدم که اگر روی توسعه توانایی خود برای دستکاری و تفسیر داده های عملکرد تمرکز کنم، بهینه سازی ها آشکار می شوند.

گرایش به مهارت های اکسل می تواند به شما کمک کند کارگر کارآمدتری شوید و کیفیت تجزیه و تحلیل های خود را بهبود بخشید.

یکی از بخش های مورد علاقه من در مورد اکسل این است که به طور مداوم راه هایی برای کارآمدتر بودن پیدا می کنم. چندین توابع و فرمول می توانند به تسریع وظایف PPC کمک کنند.

آنچه در ادامه می‌آید هفت نکته اکسل است که به شما کمک می‌کند تا به سرعت بهینه‌سازی‌های PPC با تاثیر بالا را شناسایی کنید که سوزن را برای برند یا مشتری شما حرکت می‌دهد.

اکسل 101: فرمول های بنیادی

اینها مهارت‌های اکسل هستند که من برای اولین بار به استخدام‌کنندگان جدیدی معرفی می‌کنم که انتظار می‌رود گزارش‌های عملکرد و تولید ورق انبوه را انجام دهند.

اگر خود را در نقش مشابهی می بینید یا احساس می کنید که آن وظایف دست و پا گیر هستند، سعی کنید موارد زیر را در فرآیند خود بگنجانید.

دلتا

فرمول دلتا و موارد استفاده.

به زبان ساده، دلتا نرخ تغییر است. برای بازاریابان عملکرد، این نیمی از نبرد مرتبط با مشاغل ما است. برای ایجاد بهینه‌سازی‌های مؤثر، باید درک دقیقی از تغییراتی که می‌بینیم داشته باشیم.

در محاسبه مثال بالا توجه کنید که دلتای تبدیل کلیک چقدر بزرگ است. به طور اسمی، کاهش از 5٪ به 3٪ می تواند نادیده گرفته شود. با این حال، با استفاده از محاسبه دلتا، مشخص می‌شود که تبدیل کلیک باید بهبود یابد تا CPA کمپین افزایش یابد.

تاثیر افزایشی

فرمول تاثیر افزایشی و موارد استفاده.

بینش‌های دریافت‌شده از محاسبه تأثیر افزایشی با بینش‌های دلتاهای عملکرد همسو می‌شوند – دلتاهای بزرگ تأثیرات افزایشی بزرگی خواهند داشت. انتظار نداشته باشید هنگام استفاده از این فرمول ها به طور همزمان، بینش جدیدی دریافت کنید.

این فرمول هنگام توسعه یک روایت عملکرد مفید است. این کمک می کند تا به سؤال «پس چه» پاسخ داده شود که همه ذینفعان آن را درک کنند. فراخوانی هایی مانند “کاهش X٪ در CTR منجر به کلیک کمتر می شود” یا “افزایش X٪ در CPC باعث خرج Y $ بیشتر شد” برای افزودن رنگ بیشتر به روایت

یک نکته مهم این است که این فرمول فرض می کند که همه چیز ثابت است. به عنوان بازاریاب، ما می دانیم که این معیارها همه به هم مرتبط هستند.

اگر نمایش‌ها 50 درصد افزایش یابد، احتمالاً CTR کاهش می‌یابد. ابتدا از دلتاها برای درک همه جانبه تغییرات عملکرد استفاده کنید و فقط زمانی از این محاسبه استفاده کنید که منطقی باشد.

الحاق

عملکرد CNCATENATE و موارد استفاده.

از نظر تأثیر بر کارهای روزمره، اگر CONCATENATE بخشی از فرآیند شما در هنگام ایجاد ورق های انبوه نباشد، احتمالاً تأثیرگذارترین نتیجه از این مقاله خواهد بود. این تابع به کاربران اجازه می دهد تا محتویات چندین سلول را با هم در یک رشته متنی ترکیب کنند. آن را مانند چسبی در نظر بگیرید که می توان از آن برای اتصال سلول ها استفاده کرد.

کاربردهای این تابع بسیار گسترده است. یک نکته مهم – عملکرد به سلول ها محدود نمی شود. متن/شخصیت ها را می توان به عنوان فیلدهای درون فرمول با استفاده از علامت نقل قول در اطراف متن گنجاند. مثال 2 ادغام متن در فرمول CONCATENATE را نشان می دهد.


دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


Excel 201: آماده سازی مجموعه داده ها برای تجزیه و تحلیل

میزهای محوری بهترین دوست یک بازاریاب PPC هستند. با این حال، برای استفاده بهینه از جداول محوری، باید زمان صرف کنید تا از یکپارچگی و دانه بندی مجموعه داده اطمینان حاصل کنید.

توابع/فرمول‌های زیر که در اینجا گنجانده شده‌اند، هنگام آماده‌سازی یک مجموعه داده برای تجزیه و تحلیل، بیشترین تأثیر را دارند، اما برنامه‌های کاربردی گسترده هستند.

VLOOKUP

عملکرد VLOOKUP و موارد استفاده.

برخی ممکن است استدلال کنند که این کارکرد مفیدترین عملکرد برای بازاریابان جستجو است، و من مبارزه بزرگی را انجام نمی دهم. VLOOKUP یک عملکرد حیاتی برای تسلط بازاریابان جستجو است، زیرا معمول است که مجموعه داده‌ها باید با داده‌های دیگر پلتفرم‌ها افزوده یا اصلاح شوند.

اگر گزارش «منبع حقیقت» خارج از پلتفرم‌های PPC قرار دارد، احتمالاً با چالش‌های ترکیب مجموعه داده‌ها آشنا هستید. علاوه بر این، VLOOKUP یک راه آسان برای افزودن فیلترهای سطح کلان به مجموعه داده های دانه ای است.

بهترین روشی که من توصیه می‌کنم این است که داده‌ها را در ریزترین سطح ممکن بکشید و از VLOOKUP برای افزودن آسان فیلترها استفاده کنید. تجزیه و تحلیل خود را از سطوح بالاتر شروع کنید و به بزرگترین محرک های تغییر بپردازید.

به عنوان مثال، اگر ذینفعان برای تجزیه و تحلیل عملکرد جغرافیایی درخواست کنند، در سطح شهر بکشید، جدولی ایجاد کنید که شهرها را به ایالت ها و مناطق مرتبط می کند، و با استفاده از VLOOKUP دو ستون برای State و Region به مجموعه داده اضافه کنید.

تبدیل تاریخ به هفته

تبدیل تاریخ به هفته فرمول و موارد استفاده.

این بیانیه IF به ویژه برای PPC مفید است زیرا گزینه های گزارش هفتگی می تواند در هنگام کشیدن گزارش ها به طور مستقیم از پلت فرم محدود شود.

برای برندها یا مشتریانی که برنامه سنتی دوشنبه تا یکشنبه ندارند، داده ها را در سطح روز/تاریخ جمع آوری کنید. سپس با استفاده از این فرمول یک ستون به مجموعه داده هفته اضافه کنید.

توجه داشته باشید که تنظیمات استاندارد در اکسل 1=یکشنبه، 7=شنبه را نشان می دهد. در مثال 2، من از سه شنبه به عنوان شروع هفته استفاده کرده ام.

توجه داشته باشید که نشانگر روز هفته باید هم در منطق عبارت IF و هم در صورت نادرست بودن مقدار برگشتی به روز شود.

اکسل 301: ابزارهایی برای مجموعه داده های در مقیاس بزرگ

دسته بندی بر اساس متن

دسته بندی بر اساس فرمول متن و موارد استفاده.

اگرچه ممکن است در نگاه اول پیچیده باشد، این فرمول برای بازاریابان جستجو بسیار کاربردی است. این به کاربران اجازه می دهد تا در سلولی از متن برای یک کلمه یا عبارت خاص جستجو کنند.

اگر سلول با معیارها مطابقت داشته باشد، فرمول متن وارد شده در فیلد «متن اگر درست باشد» را برمی گرداند. بر اساس فرمول قبلی که پوشش دادیم، شرط می بندم که می توانید حدس بزنید اگر مطابقت نداشته باشد چه اتفاقی می افتد.

این فرمول کاربردهای زیادی در بازاریابی جستجو دارد. با این حال، دسته بندی به ندرت باینری است – به این معنی که شما موجودیت ها را به یکی از 2 گزینه دسته بندی نمی کنید.

مثال 2 نشان می دهد که چگونه چندین تست منطقی را می توان روی یکدیگر انباشته کرد. به این دستور IF تودرتو می گویند. برای ایجاد یک دستور IF تو در تو، منطق عبارت IF را در قسمت “text if false” با معیارهای جستجوی مختلف تکرار می کنید.

در اصل، این به اکسل می‌گوید که اولین عبارت/متن را جستجو کند. اگر آن را پیدا نکرد، عبارت/متن دوم را جستجو کنید. با استفاده از عبارات IF تو در تو، تبلیغ‌کنندگان می‌توانند به سرعت داده‌ها را در مقیاس دسته‌بندی کنند.

پیوستن به مجموعه داده های پیچیده

پیوستن به فرآیند مجموعه داده های پیچیده و موارد استفاده.

در نهایت، می‌خواهم به این نکته اشاره کنم که چگونه می‌توان از تکنیک‌هایی که قبلاً توضیح داده شد، به طور جمعی برای افزایش کیفیت تحلیل استفاده کرد.

اگر بهترین روش کشیدن داده‌های پلتفرم را در دانه‌بندی‌ترین سطوح دنبال می‌کنید، معمولاً داده‌ها شامل چند بخش‌بندی هستند (معروف به ستون‌های ویژگی در مجموعه داده).

هنگام ترکیب داده‌ها بین دو پلتفرم، مجموعه داده‌ها باید دارای همان سطح دانه‌بندی باشند. در غیر این صورت، داده هایی که به مجموعه داده اصلی خود وارد می کنید، نادرست خواهند بود.

برای پیوستن به مجموعه‌های داده پیچیده، از CONCATENATE برای ایجاد یک ستون اضافی که همه بخش‌های موجود در مجموعه داده اصلی را به هم متصل می‌کند، استفاده کنید. این باید در مجموعه داده دوم، با استفاده از همان ترتیب در الحاق تکرار شود. برای مثال مرحله 1 را ببینید.

ستون تازه تشکیل شده اکنون به عنوان رابط بین دو مجموعه داده عمل می کند. با استفاده از تابع VLOOKUP، این ستون جدید ایجاد شده را در مجموعه داده دوم جستجو کنید و مشخص کنید که کدام ستون داده را می خواهید به مجموعه داده شماره 1 اضافه کنید. با مقایسه مجموع داده های وارد شده جدید با جدول اصلی که از آن وارد شده است، دوباره بررسی کنید که VLOOKUP به درستی کار کرده است.

شکستن شماره مبارک!

در اینجا اطلاعات زیادی برای هضم وجود دارد. با این حال، ما اینجا فقط نوک کوه یخ را خراشیده ایم.

اگر با اکسل مشکل دارید تسلیم نشوید. یادگیری توابع و قابلیت های آنها زمان می برد. برخی از ویدیوها را جستجو کنید که شما را از طریق نمونه‌های زنده راهنمایی می‌کنند – آن‌ها به ویژه برای من مؤثر بودند.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.


جدید در سرزمین موتورهای جستجو

درباره نویسنده

آنتونی تدسکو یک متخصص بازاریابی موتورهای جستجو است که در بوستون، ماساچوست مستقر است. او کار خود را در Red Ventures در شارلوت، کارولینای شمالی آغاز کرد، جایی که تأثیر بهینه‌سازی عملکرد مبتنی بر داده و استراتژی‌های بازاریابی کامل را آموخت. او سپس به زادگاهش بوستون بازگشت، جایی که به DWA/Merkle B2B پیوست و با برندهای Fortune 100 برای به حداکثر رساندن ارزش سرمایه گذاری SEM آنها کار کرد. در سال 2021، آنتونی به تیم رسانه‌های پولی جهانی در سیسکو سیستمز پیوست، جایی که او تاکتیک‌های تاثیرگذاری بالا را در مقیاس سازماندهی می‌کند و به حل چالش‌های پیچیده‌ای که بازاریابان در چشم‌انداز دیجیتال در حال تحول با آن مواجه هستند، کمک می‌کند. آنتونی از طرفداران پرشور ورزش های پاشنه تار و بوستون است. اگر تیم‌های مورد علاقه‌اش را تماشا نمی‌کند، از سفر به نیوانگلند با خانواده و دوستانش یا دیدن فصل‌های قدیمی Survivor لذت می‌برد.


منبع: https://searchengineland.com/excel-formulas-functions-ppc-387428