نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.
برای برندها یا مشتریانی که برنامه سنتی دوشنبه تا یکشنبه ندارند، داده ها را در سطح روز/تاریخ جمع آوری کنید. سپس با استفاده از این فرمول یک ستون به مجموعه داده هفته اضافه کنید.
اینها مهارتهای اکسل هستند که من برای اولین بار به استخدامکنندگان جدیدی معرفی میکنم که انتظار میرود گزارشهای عملکرد و تولید ورق انبوه را انجام دهند.
برای پیوستن به مجموعههای داده پیچیده، از CONCATENATE برای ایجاد یک ستون اضافی که همه بخشهای موجود در مجموعه داده اصلی را به هم متصل میکند، استفاده کنید. این باید در مجموعه داده دوم، با استفاده از همان ترتیب در الحاق تکرار شود. برای مثال مرحله 1 را ببینید.
ستون تازه تشکیل شده اکنون به عنوان رابط بین دو مجموعه داده عمل می کند. با استفاده از تابع VLOOKUP، این ستون جدید ایجاد شده را در مجموعه داده دوم جستجو کنید و مشخص کنید که کدام ستون داده را می خواهید به مجموعه داده شماره 1 اضافه کنید. با مقایسه مجموع داده های وارد شده جدید با جدول اصلی که از آن وارد شده است، دوباره بررسی کنید که VLOOKUP به درستی کار کرده است.
شکستن شماره مبارک!
اگر بهترین روش کشیدن دادههای پلتفرم را در دانهبندیترین سطوح دنبال میکنید، معمولاً دادهها شامل چند بخشبندی هستند (معروف به ستونهای ویژگی در مجموعه داده).
توجه داشته باشید که نشانگر روز هفته باید هم در منطق عبارت IF و هم در صورت نادرست بودن مقدار برگشتی به روز شود.
اکسل 301: ابزارهایی برای مجموعه داده های در مقیاس بزرگ
دسته بندی بر اساس متن

میزهای محوری بهترین دوست یک بازاریاب PPC هستند. با این حال، برای استفاده بهینه از جداول محوری، باید زمان صرف کنید تا از یکپارچگی و دانه بندی مجموعه داده اطمینان حاصل کنید.
اگر گزارش «منبع حقیقت» خارج از پلتفرمهای PPC قرار دارد، احتمالاً با چالشهای ترکیب مجموعه دادهها آشنا هستید. علاوه بر این، VLOOKUP یک راه آسان برای افزودن فیلترهای سطح کلان به مجموعه داده های دانه ای است.
به زبان ساده، دلتا نرخ تغییر است. برای بازاریابان عملکرد، این نیمی از نبرد مرتبط با مشاغل ما است. برای ایجاد بهینهسازیهای مؤثر، باید درک دقیقی از تغییراتی که میبینیم داشته باشیم.
بهترین روشی که من توصیه میکنم این است که دادهها را در ریزترین سطح ممکن بکشید و از VLOOKUP برای افزودن آسان فیلترها استفاده کنید. تجزیه و تحلیل خود را از سطوح بالاتر شروع کنید و به بزرگترین محرک های تغییر بپردازید.
رویکرد من به PPC تحلیلی است. من در اوایل کارم متوجه شدم که اگر روی توسعه توانایی خود برای دستکاری و تفسیر داده های عملکرد تمرکز کنم، بهینه سازی ها آشکار می شوند.
آنچه در ادامه میآید هفت نکته اکسل است که به شما کمک میکند تا به سرعت بهینهسازیهای PPC با تاثیر بالا را شناسایی کنید که سوزن را برای برند یا مشتری شما حرکت میدهد.
اکسل 101: فرمول های بنیادی
مثال 2 نشان می دهد که چگونه چندین تست منطقی را می توان روی یکدیگر انباشته کرد. به این دستور IF تودرتو می گویند. برای ایجاد یک دستور IF تو در تو، منطق عبارت IF را در قسمت “text if false” با معیارهای جستجوی مختلف تکرار می کنید.
این فرمول هنگام توسعه یک روایت عملکرد مفید است. این کمک می کند تا به سؤال «پس چه» پاسخ داده شود که همه ذینفعان آن را درک کنند. فراخوانی هایی مانند “کاهش X٪ در CTR منجر به کلیک کمتر می شود” یا “افزایش X٪ در CPC باعث خرج Y $ بیشتر شد” برای افزودن رنگ بیشتر به روایت
توجه داشته باشید که تنظیمات استاندارد در اکسل 1=یکشنبه، 7=شنبه را نشان می دهد. در مثال 2، من از سه شنبه به عنوان شروع هفته استفاده کرده ام.
جدید در سرزمین موتورهای جستجو
منبع: https://searchengineland.com/excel-formulas-functions-ppc-387428
بینشهای دریافتشده از محاسبه تأثیر افزایشی با بینشهای دلتاهای عملکرد همسو میشوند – دلتاهای بزرگ تأثیرات افزایشی بزرگی خواهند داشت. انتظار نداشته باشید هنگام استفاده از این فرمول ها به طور همزمان، بینش جدیدی دریافت کنید.
اگر سلول با معیارها مطابقت داشته باشد، فرمول متن وارد شده در فیلد «متن اگر درست باشد» را برمی گرداند. بر اساس فرمول قبلی که پوشش دادیم، شرط می بندم که می توانید حدس بزنید اگر مطابقت نداشته باشد چه اتفاقی می افتد.
این بیانیه IF به ویژه برای PPC مفید است زیرا گزینه های گزارش هفتگی می تواند در هنگام کشیدن گزارش ها به طور مستقیم از پلت فرم محدود شود.
یک نکته مهم این است که این فرمول فرض می کند که همه چیز ثابت است. به عنوان بازاریاب، ما می دانیم که این معیارها همه به هم مرتبط هستند.
در اینجا اطلاعات زیادی برای هضم وجود دارد. با این حال، ما اینجا فقط نوک کوه یخ را خراشیده ایم.
کاربردهای این تابع بسیار گسترده است. یک نکته مهم – عملکرد به سلول ها محدود نمی شود. متن/شخصیت ها را می توان به عنوان فیلدهای درون فرمول با استفاده از علامت نقل قول در اطراف متن گنجاند. مثال 2 ادغام متن در فرمول CONCATENATE را نشان می دهد.
گرایش به مهارت های اکسل می تواند به شما کمک کند کارگر کارآمدتری شوید و کیفیت تجزیه و تحلیل های خود را بهبود بخشید.
اگرچه ممکن است در نگاه اول پیچیده باشد، این فرمول برای بازاریابان جستجو بسیار کاربردی است. این به کاربران اجازه می دهد تا در سلولی از متن برای یک کلمه یا عبارت خاص جستجو کنند.
در نهایت، میخواهم به این نکته اشاره کنم که چگونه میتوان از تکنیکهایی که قبلاً توضیح داده شد، به طور جمعی برای افزایش کیفیت تحلیل استفاده کرد.
به عنوان مثال، اگر ذینفعان برای تجزیه و تحلیل عملکرد جغرافیایی درخواست کنند، در سطح شهر بکشید، جدولی ایجاد کنید که شهرها را به ایالت ها و مناطق مرتبط می کند، و با استفاده از VLOOKUP دو ستون برای State و Region به مجموعه داده اضافه کنید.
تبدیل تاریخ به هفته

اگر با اکسل مشکل دارید تسلیم نشوید. یادگیری توابع و قابلیت های آنها زمان می برد. برخی از ویدیوها را جستجو کنید که شما را از طریق نمونههای زنده راهنمایی میکنند – آنها به ویژه برای من مؤثر بودند.
توابع/فرمولهای زیر که در اینجا گنجانده شدهاند، هنگام آمادهسازی یک مجموعه داده برای تجزیه و تحلیل، بیشترین تأثیر را دارند، اما برنامههای کاربردی گسترده هستند.
VLOOKUP

برخی ممکن است استدلال کنند که این کارکرد مفیدترین عملکرد برای بازاریابان جستجو است، و من مبارزه بزرگی را انجام نمی دهم. VLOOKUP یک عملکرد حیاتی برای تسلط بازاریابان جستجو است، زیرا معمول است که مجموعه دادهها باید با دادههای دیگر پلتفرمها افزوده یا اصلاح شوند.
در محاسبه مثال بالا توجه کنید که دلتای تبدیل کلیک چقدر بزرگ است. به طور اسمی، کاهش از 5٪ به 3٪ می تواند نادیده گرفته شود. با این حال، با استفاده از محاسبه دلتا، مشخص میشود که تبدیل کلیک باید بهبود یابد تا CPA کمپین افزایش یابد.
تاثیر افزایشی

یکی از بخش های مورد علاقه من در مورد اکسل این است که به طور مداوم راه هایی برای کارآمدتر بودن پیدا می کنم. چندین توابع و فرمول می توانند به تسریع وظایف PPC کمک کنند.
دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.