کیم اشاره کرد که تیم کیفیت جستجو (که مسئولیت رتبه بندی محتوا در گوگل را بر عهده دارد) به شدت به داده ها، ریاضیات و آخرین فناوری برای بهبود رتبه بندی متکی است، اما آنها نیز بسیار همدل هستند.
کیم معتقد است که این تغییر قابل توجهی برای جستجو در سال های آینده خواهد بود، به ویژه با Multisearch، که پرس و جوهای تصویر و متن را ترکیب می کند.
بهروزرسانیهای مربوط به پاندا – که اکنون در الگوریتم اصلی گنجانده شده است – راهی را به Google داد تا از افزایش مزارع محتوا و سایر تاکتیکهای هرزنامه که تجربه بدتری را در کل وب ایجاد میکنند، کم کند.
EAT الگویی است برای اینکه چگونه یک سایت را رتبه بندی می کنیم. ما آن را برای هر پرس و جو و هر نتیجه تکی انجام می دهیم. این در تمام کارهایی که انجام می دهیم فراگیر است.»
هیونگ جین کیم، معاون جستجوی گوگل، در SMX Next 2022 صحبت می کند
جالب اینجاست که کیم همچنین خاطرنشان کرد که گوگل تقریباً از EAT استفاده کرده است 10-13 سال، که قدمت آن به سال های 2009-2013 برمی گردد. در جامعه سئو، تا قبل از نسخه 2014 دستورالعمل ارزیابی کیفیت جستجو، به طور عمومی از این مفهوم آگاه نبودیم، و نقش EAT تا حدود سال 2018 شروع به مطرح شدن در خط مقدم بحث سئو نکرد.
3. بهروزرسانیهای الگوریتم Google معمولاً مأموریت مشابهی دارند، اما فناوری پشت سر آنها بهبود یافته است.
کیم نشان داد که آنها می توانند نسبت به داده ها شک داشته باشند و به شدت روی تجربه واقعی کاربر متمرکز هستند. پرس و جوها می توانند کوتاه اما معنادار باشند، و مهم است که رتبه بندی بتواند هدف واقعی جستجوگر را منعکس کند.
کیم اهمیت تخصص دست اول را در محتوای بررسی، مطابق با برخی از ارتباطات گوگل در مورد بهروزرسانیهای اخیر بررسیهای محصول، توصیف کرد.
ما خوش شانس بودیم که امروز صبح در SMX Next به این نتیجه رسیدیم، زیرا هیونگ جین کیم، معاون جستجو در گوگل، صراحتاً دیدگاههایی را در مورد جهتگیری الگوریتمهای Google و تمرکز حیاتی بر رضایتبخشی به نیت کاربر به اشتراک گذاشت.
وقتی از کیم پرسیده شد که آیا EAT فقط برای سؤالات خاص مهم است – به ویژه سؤالاتی که Google از آن به عنوان YMYL (پول شما، زندگی شما) یاد می کند – اظهار داشت:
به همین دلیل است که گوگل در سال های اخیر به طور فزاینده ای از مخفف “EAT” به عنوان مترادف با “کیفیت محتوای خوب” در بسیاری از ارتباطات خود استفاده کرده است.
این تفکر با آنچه گوگل اخیراً در مورد بررسی کیفیت محتوا با هسته، بررسی محصول و به روز رسانی محتوای مفید به ما گفته است، بسیار مطابقت دارد.
5. تیم کیفیت جستجو روی ریاضیات و معیارها متمرکز است، اما آنها بسیار همدل هستند
کیم پرس و جوی «افسردگی» را مثال زد. در حالی که نشان دادن نتایج مختلف اطلاعاتی در مورد افسردگی مفید است، این عبارت جستجو همچنین می تواند نشان دهنده این باشد که کاربر در حال درخواست کمک است – بنابراین گوگل معتقد است که نمایش منابع برای کمک به کاربر در نتایج مهم است.
6. هدف به روز رسانی الگوریتم گوگل بهبود کیفیت کلی وب است
در حالی که خود دستورالعملهای کیفیت Google نشان میدهد که EAT بسته به ماهیت پرس و جو اهمیت بیشتری دارد (به ویژه آن دسته از جستارهایی که میتوانند به کاربر آسیب بزنند)، کیم واضح بود که نقش EAT در همه پرس و جوها بسیار مهم است.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.
در اینجا هفت مورد از مهمترین نکات کلیدی SMX Next آورده شده است.
1. رابطه بین وب مسترها، سئوکاران و گوگل یک رابطه مشارکتی است
کیم مثالی ارائه کرد که چگونه BERT به گوگل امکان درک بهتر عبارت «جواهرات برای کار» را داد.
جدید در زمین موتورهای جستجو