7 نکته برای انتقال از بازاریابی داخلی به زندگی نمایندگی


آیا در یک نقش بازاریابی داخلی کار کرده اید و به فکر تغییر به زندگی آژانس هستید؟

آژانس‌ها عالی هستند زیرا می‌توانید در معرض انواع مختلف کسب‌وکارها قرار بگیرید و یاد بگیرید که در برابر اهداف مختلف بازاریابی بهینه‌سازی کنید. اما آنها همچنین سرعت بالایی دارند و تفاوت های قابل توجهی نسبت به کار در نقش بازاریابی داخلی دارند.

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های بین بازاریابی داخلی و زندگی آژانس این است که ممکن است شما مسئول چندین حساب در یک زمان باشید و بیش از هر زمان دیگری نیاز به تمرکز بر مدیریت زمان و توجه داشته باشید.

تغییر به زندگی نمایندگی می تواند کمی ترسناک باشد، به خصوص اگر مدت زیادی است که در خانه کار می کنید یا روی یک برند تمرکز کرده اید.

هفت نکته زیر می‌تواند به شما کمک کند تا کار خود را در آژانس به همان اندازه که امیدوارید عالی باشد، عالی کنید.

1. به قانون 80/20 پایبند باشید

یکی از مهمترین چیزها در هر آژانس، کار سریع و کارآمد است. این مفید است که خودتان جعبه زمانی را تعیین کنید و به این فکر کنید که قانون 80/20 در کجا اعمال می شود. این جایی است که من دیده ام که مردم در طول گذار از زندگی شرکتی، به ویژه در حساب های مشتریان کوچکتر که در آن ساعات کاری محدود است، بیشترین مشکل را دارند.

به عنوان مثال، یک مشتری ممکن است یک قرارداد 20 ساعته در ماه داشته باشد، و شما باید با استفاده از این ساعات تا حد ممکن ارزش ارائه دهید. به مشکل اینگونه برخورد کنید – ارائه چندین چیز با 80٪ احتمالاً ارزش بیشتری به کسب و کار آنها اضافه می کند تا اینکه 100٪ روی یک کار انجام دهید.

به عنوان مثال، می توانید دو ساعت را صرف تحقیق در مورد کلمات کلیدی کنید تا اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورید یا پنج ساعت وقت بگذارید و کلمات دیگری را که ممکن است تا شش ماه روی آنها کار نکنید بیاورید. به این فکر کنید که با سه ساعت اضافی چه کارهای دیگری می توانید انجام دهید که ممکن است ارزشمندتر از تحقیقات اضافی برای کلمات کلیدی باشد.

یکی دیگر از حفره های خرگوش انجام تحقیقات بک لینک رقابتی است. چند ساعت را صرف ایجاد یک لیست هدف اولیه کنید، اما در مورد آنچه در چند ماه آینده استفاده خواهید کرد واقع بین باشید.

وقتی چیزی پایان محدودی ندارد (مثل تحقیق در مورد کلمات کلیدی یا بررسی بک لینک ها) به راحتی می توان به حفاری ادامه داد و ردیابی زمان را از دست داد، بنابراین برای کار روی آن یک یا دو ساعت مسدود کنید و سپس ببینید که در مورد نتایج چه احساسی دارید.

شما می خواهید به ارائه ارزش به طور مداوم و مداوم فکر کنید. به یاد داشته باشید که هر روزی که اشتراک‌گذاری اطلاعات را متوقف می‌کنید یا به تأخیر می‌اندازید، روزی است که مشتریان نمی‌توانند در رشد کسب‌وکار خود و دستیابی به اهداف خود به جلو حرکت کنند، بنابراین در مورد چیزها زیاد فکر نکنید و هدف خود را برای “عالی” دنبال کنید.

2. برنامه خود را طوری برنامه ریزی کنید که فضایی برای کار موقت ایجاد کنید

مدیریت مشتریان همزمان می تواند برای افرادی که از نقش های بازاریابی داخلی می آیند دلهره آور باشد. من توصیه می‌کنم جلساتی را در تقویم خود مسدود کنید و وظایف خاصی را برای هرکدام از آنها اختصاص دهید. حتی بهتر است اگر بتوانید جلسات تکراری را هر هفته در یک زمان مشخص رزرو کنید تا ریتم ایجاد کنید.

برای مثال، «گزارش هفتگی مشتری A» هر دوشنبه در ساعت 2 بعد از ظهر یا «گزارش هفتگی مشتری B» در روز چهارشنبه ساعت 3 بعد از ظهر

اگر بتوانید 80 درصد از زمان خود را برنامه ریزی کنید، این به شما امکان می دهد تا درخواست های موردی مدیر، همکاران یا مشتریان خود را بدون اینکه مانعی برای تکمیل پروژه های شما ایجاد کنند، جذب کنید.

بعد از ظهر جمعه زمان بسیار خوبی برای برنامه ریزی هفته بعد است تا در آخر هفته در مورد آن استرس نداشته باشید!

3. کار کردن با اطلاعات ناقص راحت باشد

وقتی در خانه کار می کنید، به راحتی می توانید کارها را تا زمانی که تمام اطلاعات مورد نیاز خود را از همکاران یا تحقیقات خود دریافت کنید، به تعویق بیندازید.

با این حال، وقتی برای آژانس کار می کنید، باید با اطلاعات ناقص کار کنید. این ممکن است شامل عدم دریافت اطلاعات در مورد جمعیت شناسی مخاطب، برآورد تقریبی از اهداف هزینه به ازای هر سرنخ یا داده های عملکرد تاریخی باشد.

شما به ندرت هر آنچه را که نیاز دارید از مشتری دریافت خواهید کرد. حرکت رو به جلو و کار بر روی محدودیت ها ضروری است. انتظار برای همه داده‌ها منجر به شکست روزها و هفته‌ها در پروژه‌هایی می‌شود که معمولاً از قبل دارای جدول زمانی فشرده هستند.

زمان خود را به عنوان موجودی فاسد شدنی یا مانند یک اتاق هتل فروخته نشده در نظر بگیرید – زمانی که روز می گذرد، تمام می شود و دیگر چیزی برای پس گرفتن آن وجود ندارد.


دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


4. با همتایان خود همگام شوید تا به سرعت به سرعت برسید

وقتی برای یک آژانس کار می‌کنید، باید با این واقعیت راحت باشید که گاهی اوقات «و سایر وظایف محول شده» ممکن است بزرگ‌ترین بخش کار شما باشد و ممکن است وارد پروژه‌ای شوید یا مشتری را در اواسط جریان تحویل بگیرید.

معمولاً، یادگیری در مورد یک صنعت یا مشتری جدید با گوش دادن به آنچه همتایان خود قبلاً کشف کرده‌اند، سریع‌تر است تا اینکه سعی کنید خودتان به همه چیز سرعت دهید.

همتایان ممکن است بتوانند اطلاعات پیش زمینه کافی را در یک تماس یک ساعته برای شروع به شما در میان بگذارند، در غیر این صورت ساعت ها طول می کشد تا تمام مطالب اصلی یا ایمیل های قدیمی را بررسی کنید.

این سخت تر است اگر شخصی که شما مسئولیت را بر عهده می گیرید قبلاً آن را ترک کرده باشد. در این صورت، ممکن است بخواهید یک کپی از یک سند آغازین اصلی را بخواهید، Slack را بررسی کنید، یا چهار یا پنج گزارش هفتگی/ماهانه گذشته را مرور کنید.

5. بدون حذف اولویت های دیگر به سرعت پاسخ دهید

ارائه خدمات با لمس بالا به معنای کنار گذاشتن همه چیز یا تعهدات فعلی شما برای درخواست های موقت نیست. پاسخ فوری به ایمیل، متن یا Slack می‌تواند گردش کار شما را مختل کند – مگر اینکه یک وضعیت اضطراری واقعی باشد (مانند قطع شدن سایت، فید داده‌های خراب یا مشکلات مشابه).

در حالی که مشتریان (و همکاران) انتظار دارند که شما به سرعت ارتباط برقرار کنید، ارائه خدمات عالی را با انجام فوری کار اشتباه نگیرید.

زمانی را برای بررسی ایمیل و Slack (یا مشابه) خود چندین بار در طول روز برنامه ریزی کنید و با ارسال این نوع پاسخ ها آشنا شوید:

  • “فهمیدم! چه زمانی به این نیاز دارید؟»
  • “من می توانم آن را تا 15 به شما برسانم – آیا این کار می کند؟”
  • “حتما. من این هفته درگیر هستم اما می توانم از روز سه شنبه شروع کنم. از نظر تو مشکلی ندارد؟”
  • “در حال تایید دریافت ایمیل شما. متأسفانه، ما نمی توانیم متعهد شویم که این کار را در بازه زمانی مورد نیاز شما انجام دهیم. ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد، اما قطعا می توانیم آن را تا جمعه به دست شما برسانیم. لطفاً به من اطلاع دهید که آیا این برای شما مفید است یا خیر.»

شما می توانید روابط خود را با یادگیری تنظیم چارچوب های زمانی واقع بینانه و پایبندی به سایر تعهدات خود حفظ کنید. تقلب در اولویت‌های متضاد سخت است – مطمئن شوید که «مهم» را با «فوری» اشتباه نگیرید.

اگر چندین ایمیل از مشتریان با درخواست های مختلف دارید، ممکن است بخواهید پاسخ ها را در یک ایمیل ادغام کنید. ادغام موضوعات مختلف باید به کاهش تعداد پاسخ هایی که دریافت می کنید کمک کند!

6. گفتگو را با برنامه ریزی کنترل کنید

یک راه مطمئن برای تأثیرگذاری در بین همکاران و مشتریان خود این است که از قبل برنامه ریزی کنید. به‌عنوان یک بازاریاب داخلی، احتمالاً یا فقط به هر چیزی که مهم‌تر از همه به نظر می‌رسد رسیدگی می‌کنید، برای افزایش فصلی آماده می‌شوید یا تجزیه و تحلیل می‌کنید.

مشتریان به شما نگاه می کنند تا آنها را در بازاریابی خود به جلو سوق دهید – به همین دلیل است که آنها یک آژانس استخدام کرده اند!

در اینجا چند فرصت برنامه ریزی وجود دارد:

  • در اوایل ماه، یا پیش از آن: از مشتریان بپرسید که آیا راه اندازی محصول، جلسات یا گفتگوهای مهمی وجود دارد که آنها به کمک نیاز دارند (یعنی جلسه هیئت مدیره) تا بتوانید مطابق با آن برنامه ریزی کنید.
  • برنامه های 30، 60 و 90 روزه بسازید و با مشتریان در آزمایش ها، پروژه ها و ابتکارات هماهنگ شوید. برای سناریوهای محتمل برنامه ریزی کنید. شما همیشه می توانید همه چیز را به جلو بکشید، اما به نظر می رسد بدتر است که همه چیز را کنار بزنید.

این همچنین با سازماندهی برنامه شما بسیار خوب عمل می کند – هنگامی که یک برنامه 30، 60 یا 90 روزه تأیید شده داشته باشید، می توانید زمان پایان را در تقویم خود مسدود کنید تا کار به موقع انجام شود.

طرح‌ها اعتماد به نفس را القا می‌کنند و به مشتریان اجازه می‌دهند بدانند که شما به آینده فکر می‌کنید، نه اینکه فقط به درخواست‌های آنها واکنش نشان دهید.

7. یاد بگیرید زمان خود را ردیابی کنید

این یکی از چالش برانگیزترین چیزها برای افرادی است که از نقش های داخلی به آژانس منتقل می شوند، اما مهم است. ردیابی زمان به رهبران آژانس کمک می کند تا برای ظرفیت و نیروی انسانی برنامه ریزی کنند، سودآوری مشتری را درک کنند و به طور دقیق صورت حساب مشتریان را دریافت کنند.

من ردیابی بلادرنگ را راحت‌ترین کار می‌دانم و یک برگه مرورگر را با ابزار ردیابی زمان (مثلاً Harvest، Toggl) در کنار ایمیل من باز می‌گذارم تا همیشه قابل مشاهده باشد. اما، همانطور که قبلاً پیشنهاد کردم، در صورت مسدود کردن پروژه‌ها از تقویم خود، می‌توانید زمان خود را در پایان روز یا هفته نیز پیگیری کنید.

آژانس‌ها همچنین بر استفاده و زمان قابل پرداخت نظارت دارند، بنابراین پیگیری زمان به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید که برای کار سخت خود «اعتبار» دریافت می‌کنید!


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.


جدید در زمین موتورهای جستجو

درباره نویسنده

آنتونلا پیسانی مدیرعامل و موسس شرکت است رسانه چشمی، جایی که او تیمی از بازاریابان پرشور و با استعداد را رهبری می کند. در طول دوران حرفه‌ای خود، او سمت‌های رهبری ارشد دیجیتال مارکتینگ و تجارت الکترونیک را با Fossil، JCPenney، Guitar Center، و Proflowers برعهده داشت اما کار خود را به عنوان یک طراح وب در سال 1996 آغاز کرد. یک توله سگ نجات که به عنوان افسر ارشد امنیتی شرکت نیز خدمت می کند)، اغلب در کنار میز خود می خوابد. او به 37 کشور سفر کرده است و دوست دارد هر فرصتی که پیدا کند سفر کند.


منبع: https://searchengineland.com/transition-in-house-marketing-agency-387654