7 نکته برنامه ریزی PPC هنگام ورود به یک بازار جغرافیایی جدید

برخی از گزینه های بالقوه برای تلاش های کانال جایگزین عبارتند از:

  • کمپین یوتیوب که راه اندازی محصول/خدمت شما را در بازار جدید آزار می دهد.
  • کمپین های اجتماعی در TikTok، Facebook، Instagram، Snapchat و/یا شبکه های دیگر. فهرست مشتریان موجود را آپلود کنید و مخاطبان مشابه را هدف قرار دهید تا به افرادی با ویژگی‌های مشابه خریداران فعلی دسترسی پیدا کنید.
  • یک کمپین Google Discovery که شامل مخاطبان درون بازار برای محصولات/خدمات در صنعت شما و مخاطبان سفارشی بر اساس جستجوهای جستجوی در حال تبدیل برتر و URL های رقیب است.

7. انتظارات واقع بینانه تعیین کنید

اگر از کمپین های تبلیغاتی جدید ترافیک را به صفحات فرود جدید هدایت می کنید، مطمئن شوید که نتایج را به درستی دنبال می کنید.

اگر یک کد کوپن برای بازار جدید ارائه می دهید، ممکن است به یک پارامتر جداگانه نیز برای آن نیاز داشته باشید.

5. رقبای محلی را پیدا کنید

در مورد رقبای محلی که در بازار شما محبوب به نظر می رسند تحقیق کنید و نام آنها را در کلمات کلیدی بگنجانید.

علاوه بر این، پیشنهاداتی را که می توانید در مقابل مردم در منطقه جدید قرار دهید، در نظر بگیرید.

ایجاد اهداف CPA/ROAS برای یک بازار جدید به ناچار برای برنامه ریزی مکالمات با سهامداران کسب و کار بسیار مهم است.

مردم تازه شروع به آشنایی با محصولات یا خدمات شما کرده اند و کمپین ها باید مرحله یادگیری را طی کنند تا به طور موثر پیشنهاد دهند.

با در نظر گرفتن این نکات، زمان آن فرا رسیده است که برای برنامه ریزی کمپین های خود برای ورود به بازاری جدید دست به کار شوید.

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.


منبع: https://searchengineland.com/ppc-planning-tips-new-geographic-market-428760

توجه داشته باشید که هر داده ای بر اساس جستجوهای تاریخی تقریبی است و می تواند به ویژه برای جستارهای خاص بیشتر نادرست باشد.

یا ممکن است متوجه شوید که پاسخ‌ها کمتر از حد انتظار است و باید چند تاکتیک مختلف را قبل از یافتن ترکیب مناسبی از پیام‌رسانی و کانال‌های مفید آزمایش کنید.

برنامه ریزی را شروع کنید

به‌علاوه، عبارت و کلیدواژه‌های تطبیق گسترده شما باید در جستارهایی که شامل اصلاح‌کننده‌های محلی هستند، انتخاب شوند.

اگر به‌تازگی مکان‌های آجر و ملات جدیدی را باز کرده‌اید، ممکن است بتوانید به 1000 مشتری اولی که بازدید می‌کنند یک هدیه رایگان ارائه دهید و می‌توانید آن را در آگهی‌تان ذکر کنید تا تا زمانی که منابع باقی مانده است، تبلیغ کنید.


پارامترهای UTM باید مختص این کمپین ها باشد. هر پارامتر سفارشی لازم برای همگام سازی با CRM یا پلت فرم اتوماسیون خود را بگنجانید.

تیم درگیر باید بداند که CPA ها احتمالاً بالاتر (و ROAS کمتر) نسبت به بازارهای موجود خواهند بود، حداقل در حالی که از روی زمین شروع می شوند.

سپس می‌توانید با پیام‌های مبتنی بر پیشنهاد، آنها را مجدداً هدف‌گیری کنید و این مخاطبان را در کمپین‌های جستجو قرار دهید.

چه در حال بازگشایی مکان‌های خرده‌فروشی در یک ایالت جدید باشید و چه نرم‌افزار خود را در کشور جدیدی بفروشید، ورود به یک مکان جغرافیایی جدید نیاز به یک استراتژی بازاریابی سنجیده دارد.

دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


4. ردیابی و برچسب گذاری تبدیل را بررسی کنید

ابزارهای Google و Microsoft Keyword Planner راه حل های رایگانی برای تخمین حجم برای هر پلتفرم ارائه می دهند.

ممکن است لازم باشد ردیابی تبدیل جدید را پیکربندی کنید یا از انتقال پیکسل های موجود به این صفحات اطمینان حاصل کنید.

عبارات جستجوی خود را برای جستجوهای محلی تماشا کنید و مواردی را اضافه کنید که حجم کافی قابل توجهی را نشان می دهند یا تبدیل شده اند.

3. دارایی ها را سفارشی کنید

علاوه بر این، با نظارت بر روندها، خود را برای انعطاف پذیری و سازگاری با روندها آماده کنید.

باید مطمئن شوید که از همان ابتدا داده‌های دقیق تبدیل را دریافت می‌کنید تا عملکرد را گزارش کنید و به پلتفرم‌های تبلیغاتی زمان برای یادگیری اختصاص دهید.

به ویژه در یک بازار جدید، تلاش های برندسازی از طریق کانال های دیگر می تواند به ایجاد آشنایی و مشروعیت برای کسب و کار شما کمک کند. شما می توانید قبل از اینکه افراد نام برند شما را جستجو کنند و شناسایی کنند، اعتبار ایجاد کنید.

بسته به نحوه ردیابی عملکرد سرنخ در باطن، ممکن است لازم باشد اطمینان حاصل کنید که URL ها به درستی برچسب گذاری شده اند.

به عنوان یک امتیاز، در مورد نقاط فروش برتر برای رقبا تحقیق کنید و نظرات آنها را بخوانید تا نقاط دردسر را برای سرمایه گذاری شناسایی کنید.

به عنوان مثال، کلمه کلیدی “تعمیر کوره” ممکن است برای عبارت “تعمیر کوره شارلوت” نشان داده شود.

این منطقه ای است که در هنگام راه اندازی یک تلاش بازاریابی جدید به راحتی می تواند از بین برود.

اگر در حال تبلیغ کسب‌وکاری با حضور محلی هستید، به اصطلاحات منطقه‌ای فکر کنید که در کلمات کلیدی گنجانده شوند. این موارد می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • نام شهر/شهرک
  • نام شهرستان ها
  • نام ایالت/استان
  • مراجع پرکاربرد برای یک منطقه خاص (به عنوان مثال، “منطقه پایتخت”)

علاوه بر این، می‌توانید بر اساس افرادی که از سایت شما بازدید می‌کنند یا با ویدیوها و پست‌های اجتماعی درگیر هستند، مخاطب ایجاد کنید.

ممکن است متوجه شوید که کاربران نرخ تبدیل بالاتری از حد انتظار دارند، و ممکن است بتوانید بودجه را سریعتر از آنچه پیش‌بینی می‌شود مقیاس کنید.

رسانه پولی می تواند ابزاری اساسی برای تولید فروش مقرون به صرفه از مشتریان بالقوه در بازار جدید باشد.

به عنوان مثال، اگر یکی از رقبا شکایت های مکرری در مورد خدمات ضعیف مشتری دریافت می کند، بر کیفیت خدمات خود در نسخه تبلیغاتی تأکید کنید.

در حالی که ممکن است از بازارهای موجود در مورد اینکه کدام دارایی های کپی تبلیغات بهترین عملکرد را دارند، یاد بگیرید، باید در نظر داشته باشید که کجا باید نسخه تبلیغاتی را متناسب با منطقه تنظیم کنید.

در نهایت، انتظارات معقولی برای عملکرد داشته باشید و آماده باشید تا کمپین ها را از نزدیک تماشا کنید.

نگاه کردن به حجم جستجوی پیش بینی شده از قبل به شما کمک می کند:

  • بودجه های واقع بینانه را تعیین کنید.
  • در نظر بگیرید که اگر محدودیت های بودجه سختی دارید، چقدر مجموعه ای از کلمات کلیدی را می توانید در کمپین های اولیه خود بگنجانید.

به عنوان مثال، در صورت وجود، از درج مکان برای نمایش نام شهرها در تبلیغات استفاده کنید.

مناقصه رقیب می تواند راهی موثر برای دستیابی به مشتریان بالقوه باشد، اگر آنها به دنبال کسب و کاری در حوزه مشابه هستند. آنها احتمالاً به دنبال محصولات / خدمات شما هستند.

در حالی که این مقاله در درجه اول بر تاکتیک های جستجوی پولی تمرکز دارد، هیچ کانال بازاریابی در حباب عمل نمی کند.

کمپین های اصلی جستجوی شما همچنین برای شناسایی رقبای جدید برای ارائه پیشنهاد در حین بررسی عبارات جستجو ارزشمند خواهند بود.

از طریق کانال ها، کلمات کلیدی و بودجه فکر کنید. با تیم فنی خود کار کنید تا مطمئن شوید ردیابی تبدیل به درستی اجرا می شود و پیوندها به درستی برچسب گذاری شده اند.

از آنجایی که کلمات کلیدی رقبا اغلب می توانند گرانتر باشند، این کلمات کلیدی را به کمپین خود تقسیم کنید.

در نهایت، می‌توانید پس از راه‌اندازی کمپین‌ها از داده‌ها استفاده کنید تا از حجم واقعی ایده بگیرید.

2. کلمات کلیدی منطقه ای را اضافه کنید

خواهید دید که نام‌های رقبا بیشتر ظاهر می‌شوند و کدام یک احتمالاً تبدیل می‌شوند.

6. پشتیبانی از جستجو با کانال های دیگر

این مقاله چندین پیشنهاد برای تطبیق تلاش های PPC خود به سمت منطقه ای جدید برای برند شما ارائه می دهد.

1. حجم جستجو را تخمین بزنید

در انتهای صفحه فرود، پیام‌های موقعیت مکانی و تصاویر مکان‌های دیدنی را از منطقه‌ای که هدف قرار می‌دهید قرار دهید تا مشتریان احتمالی ببینند که شما برای شناسایی منطقه خود وقت گذاشته‌اید.

به خصوص هنگام ورود به مناطقی که مردم با نام تجاری شما آشنا نیستند، نباید انتظار داشته باشید که بتوانید به همان اندازه در بازارهایی که سال ها در آن فعالیت داشته اید، تبدیل ها را افزایش دهید.