8 جایگزین توییتر که بازاریابان باید درباره آنها بدانند

Threads جایگزین توییتر متا دیروز راه اندازی شد و 5 میلیون نفر در چند ساعت اول ثبت نام کردند. شرکت هایی که در عرض چند دقیقه پس از راه اندازی آن ثبت نام می کنند عبارتند از Netflix، HBO و Billboard.

Hive در حال حاضر میزبان تبلیغات یا حساب‌های تجاری نیست، با این حال، برندها همچنان می‌توانند از آن برای تبلیغ محصولات و خدمات خود با ارسال پیوندهایی استفاده کنند که به سایت برندشان متصل می‌شوند.

8. قابل جابجایی

کاربران فعال: 20000

Bluesky یک پلتفرم شبکه اجتماعی غیرمتمرکز فقط با دعوت است که در حال حاضر دارای یک سری کاربران برجسته مانند مدل کریسی تیگن و سیاستمدار آمریکایی الکساندریا اوکاسیو-کورتز است.

هم تبلیغات درخواستی و هم محتوای ناخواسته در Spoutible ممنوع است. این بدان معناست که بازاریابان نمی توانند پیام های مستقیمی را در مورد محصولات یا خدمات خود به کاربران ارسال کنند و نمی توانند هدایایی را میزبانی کنند. عدم پایبندی به قوانین Spoutible می تواند منجر به تعلیق حساب شما شود. و اگر حسابی تعلیق شود، فرصتی برای بازگرداندن آن در آینده وجود نخواهد داشت.

با این حال، این برنامه که به عنوان یک پروژه توییتر شروع به کار کرد اما اکنون یک شرکت مستقل است، هنوز در مرحله آزمایش اولیه خود است بنابراین هنوز به طور کامل عرضه نشده است. در حال حاضر، افراد می‌توانند پس از راه‌اندازی کامل برنامه، به لیست انتظار بپیوندند تا ثبت‌نام کنند، اما تاریخ آن هنوز تأیید نشده است.

Mastodon که در سال 2016 عرضه شد، یک جایگزین محبوب توییتر است و پس از اینکه ایلان ماسک رقیب خود را به دست گرفت، ثبت نام های جدیدی دریافت کرد. این به روشی مشابه توییتر عمل می کند به این معنا که کاربران می توانند نظرات خود را ارسال کنند، به گفتگوها در فیدهای خبری خود بپیوندند، تصاویر را آپلود کنند و موارد دیگر. با این حال، تفاوت اصلی این است که ماتسودون یک شبکه غیرمتمرکز دارد و غیرانتفاعی است.

کاربران فعال: 30 میلیون

متأسفانه، سیاست تبلیغات صفر پست دقیقاً بهترین خبر برای بازاریابان نیست. اگرچه تبلیغ‌کنندگان همچنان نقشی را در سایت بازی می‌کنند، اما چیزی که می‌توانند پست کنند محدود خواهد شد. به عنوان مثال، به جای ارسال کمپین های تبلیغاتی، بازاریابان به اشتراک گذاری محتوای مرتبط، آموزنده و جذاب محدود می شوند.

به دنبال افزایش شدید سخنان مشوق نفرت و محتوای صریح، همراه با افزایش تبلیغات محصولات ماری جوانا و قمار آنلاین، تبلیغ‌کنندگان از استفاده از این پلتفرم منصرف شدند.




منبع: https://searchengineland.com/twitter-alternatives-marketers-need-know-429087

کاربران فعال: 1 میلیون

اما اگر توییتر دیگر گزینه اصلی آنها برای تبلیغات نباشد، بازاریابان به کجا می روند؟ در زیر، نگاهی به هشت جایگزین توییتر می اندازیم که تبلیغ کنندگان باید به آنها توجه زیادی داشته باشند…

1. موضوعات

بازاریابان به طور فزاینده ای نگران تبلیغات در توییتر هستند.

Bluesky گفته است که نمی‌خواهد تبلیغات را به مدل کسب‌وکار غالب خود تبدیل کند و به همین دلیل «در حال بررسی راه‌های دیگر کسب درآمد بوده است». با این حال، از آنجایی که این برنامه بسیار جدید است، روسای شرکت هنوز هم می توانند هر مسیری را انتخاب کنند و بنابراین تبلیغ کنندگان توجه زیادی به آن دارند.

3. یادداشت های زیرمجموعه

چرا ما اهمیت می دهیم. به نظر می رسد که تبلیغ کنندگان پس از تصاحب ماسک در سال گذشته، یک گام از توییتر عقب نشینی می کنند. با در نظر گرفتن این موضوع، آنها به دنبال پلتفرم های جدیدی برای تبلیغ کمپین های خود بدون از دست دادن دسترسی یا کیفیت هستند. این ممکن است کار دشواری باشد زیرا توییتر دارای 450 میلیون کاربر فعال در سراسر جهان است.

مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا گفت که معتقد است Threads بزرگتر از توییتر خواهد بود، اما زمان می برد.

  • او گفت: “من فکر می کنم باید یک برنامه مکالمه عمومی با بیش از 1 میلیارد نفر در آن وجود داشته باشد.” توییتر این فرصت را داشته است که این کار را انجام دهد اما موفق نشده است. امیدواریم این کار را انجام دهیم.»

کاربران فعال: 35 میلیون

Spill یک برنامه جدید است که توسط کارمندان سابق توییتر ایجاد شده است و هدف آن ایجاد فضایی امن برای جوامع به حاشیه رانده شده – به ویژه برای افراد رنگین پوست و جامعه LGBTQ+ است. این پلتفرم که در ژانویه راه‌اندازی شد، فقط دعوت‌نامه است و هنوز نسخه بتا است و در حال حاضر فقط در سیستم‌عامل اپل در دسترس است.

این برنامه با استفاده از ارز مبتنی بر امتیاز کار می‌کند که می‌توان آن را برای خواندن مقالات کامل تعویض کرد. کاربران همچنین می توانند به افراد یا نشریات انعام دهند. برای به دست آوردن امتیاز بیشتر، کاربران باید پول واقعی را سرفه کنند.

5. ماستودون

Spoutible که توسط کریستوفر بوزی و بات سنتینل تأسیس شد، تنها سایت شبکه اجتماعی متعلق به سیاهپوستان است. این اپلیکیشن که در ژانویه راه‌اندازی شد، برای ارائه «فضای آنلاین امن، فراگیر و لذت‌بخش» ایجاد شد که «خط مشی تحمل صفر برای آزار و اذیت هدفمند، سخنان نفرت‌انگیز، اطلاعات نادرست و دستکاری پلتفرم» دارد.

پست پلتفرمی است که به کاربرانش امکان می دهد بدون اشتراک یا تبلیغات به اخبار ناشران ممتاز دسترسی داشته باشند. این برنامه که هنوز در مرحله بتا است، «برای بازگرداندن صدا به اکثریت حاشیه‌ای طراحی شده است. به گفته بنیانگذار آن نوام باردین، مدیر عامل سابق Waze، سکوهای کافی برای افراط گرایان وجود دارد و ما نمی توانیم میدان شهر را به آنها واگذار کنیم.

چرا تبلیغ‌کنندگان توییتر را ترک می‌کنند؟ از زمانی که ایلان ماسک این پلتفرم را در ماه اکتبر به قیمت 44 میلیارد دلار خریداری کرد و شرکت را خصوصی کرد، بازاریابان از بستر شبکه های اجتماعی فرار کردند. این میلیاردر با پایان دادن به مدیران کلیدی فروش، ترویج یک تئوری توطئه در پلتفرم و بازگرداندن کاربران ممنوعه قبلی توییتر، مانند جردن پیترسون، اندرو تیت و نماینده مارجوری تیلور گرین، روابط با تبلیغ‌کنندگان را تحت فشار قرار داد.

کاربران فعال: 240000

این برنامه در آوریل 2023 برای همه نویسندگان و خوانندگان عرضه شد. سازندگان آن سایت را به عنوان یک پلت فرم جدید طراحی شده برای “الهام بخشیدن، روشنگری و سرگرمی خوانندگان بر اساس نویسندگانی که در حال حاضر می خوانید” توصیف کرده اند.

متأسفانه برای بازاریابان، Mastodon اعلام کرده است که هرگز تبلیغاتی ارائه نمی دهد یا از الگوریتمی برای تبلیغ برخی از پروفایل ها نسبت به دیگران استفاده نمی کند. اما گزینه‌های دیگری مانند بازاریابی وابسته، حمایت‌های مالی و کمپین‌های UGC ممکن است مورد علاقه تبلیغ‌کنندگان باشد.

6. ریختن

بازاریابان در حال حاضر نمی توانند تبلیغاتی را در Threads قرار دهند، اما انتظار می رود متا در آینده ای نه چندان دور فضای تبلیغاتی را اعلام کند. شایان ذکر است که سایر برندهای متا مانند اینستاگرام بدون تبلیغات راه اندازی شدند. در حال حاضر، تبلیغات یکی از بزرگترین منابع درآمد اینستاگرام است.

2. Bluesky

Substack Notes بستری برای نویسندگان مستقل برای انتشار پست های کوتاه و به اشتراک گذاری ایده ها است. هم نویسندگان و هم خوانندگان می توانند از سایت برای به اشتراک گذاشتن پست ها، پیوندها، تصاویر، نقل قول ها و موارد دیگر با شبکه Substack خود استفاده کنند و همچنین در گفتگو با سایر نویسندگان و خوانندگان دیگر شرکت کنند.

کاربران فعال: 200000

این پلتفرم به روشی مشابه توییتر عمل می کند اما از این جهت متفاوت است که ادعا می کند فاقد الگوریتم است. این بدان معناست که فیدهای خبری به ترتیب زمانی نمایش داده می شوند، برخلاف ترتیبی که هوش مصنوعی فکر می کند شما ترجیح می دهید. این پلتفرم همچنین در ماه ژوئن یک ویژگی تأیید را ارائه کرد – با این حال، برخلاف توییتر، Hive برای این کار هزینه ای دریافت نمی کند.

به طوری که طبق یک ارائه داخلی، درآمد تبلیغاتی توییتر در ایالات متحده به تنهایی 59 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، زیرا برندهای بزرگی مانند کوکاکولا، جیپ و یونیلور همگی کمپین های خود را انجام می دهند.

Hive یک برنامه فقط تلفن همراه است که به عنوان یک جایگزین عالی برای توییتر مورد ستایش قرار گرفت – به خصوص زمانی که ماسک سال گذشته وارد بازی شد. با این حال، اگرچه توسعه این پلتفرم ادامه دارد، این تبلیغات کوتاه مدت بود و برنامه به همان شکلی که مردم انتظار داشتند از کار افتاد.

کاربران فعال: 10 میلیون

انتظار می رود در چند ماه آینده جزئیات بیشتری اعلام شود.

7. کندو

این برنامه در حال حاضر مجموعه ای از نام های معروف را در کتاب های خود دارد، از جمله Lizzo، Amber Riley و Questlove، و همچنین اولین دسته از تبلیغ کنندگان آن تایید شده اند. این پلتفرم هنوز اطلاعات بیشتری را فاش نکرده است، اما وعده می دهد “ما تازه شروع کرده ایم“.

موسس این شرکت، کریس بست، از همان ابتدا تمایلی به تکیه بر تبلیغات برای کسب درآمد را نداشت. با این حال، کاربران فعال آشکارا از اشتراک و حمایت مالی برای کسب درآمد بیشتر از وب سایت استفاده می کنند.

4. ارسال کنید

کاربران فعال: 430000

Threads در 100 کشور، از جمله ایالات متحده، بریتانیا، استرالیا و کانادا، از طریق فروشگاه های اپلیکیشن اپل و گوگل در دسترس است. با این حال، به دلیل مسائل نظارتی، هنوز در اتحادیه اروپا در دسترس نیست.