9 راه برای از بین بردن مشکلات


Core Web Vitals گوگل نشان می دهد که سرعت وب سایت و تجربه کاربر در هم تنیده شده اند.

اگر بارگذاری یک صفحه وب بیش از حد طول بکشد، کاربران سایت شما را ترک خواهند کرد. این چیز جدیدی نیست.

گوگل سال ها پیش اعلام کرد که تغییر زمان بارگذاری 1 تا 5 ثانیه ای باعث می شود 90 درصد از کاربران سایت شما را بدون تعامل با آن ترک کنند.

بنابراین، حتی اگر وب سایت شما در رتبه بالایی در گوگل باشد، سایت کند عملکرد شما را تحت تأثیر قرار می دهد.

چرا؟ زیرا با کاهش تجربه کاربر، افراد بدون خرید محصولات شما، خواندن محتوای شما یا تعامل با سایت از سایت شما خارج می شوند.

همانطور که گفته شد، سرعت بسیار فراتر از تأثیر تجربه کاربر است. Core Web Vitals روشن می کند که سرعت یک عامل ضروری است.

Core Web Vitals چیست؟

Core Web Vitals (CWVs) مجموعه‌ای از معیارها هستند که برای ارزیابی تجربه کاربر استفاده می‌شوند. آنها موارد زیر را برای کاربران دسکتاپ و موبایل اندازه گیری می کنند:

  • سرعت بارگذاری
  • پاسخگویی صفحه
  • ثبات بصری

CWV ها در سال 2020 معرفی شدند تا معیارهای کاربر محور و واقعی را ارائه دهند که سئوکاران و صاحبان سایت می توانند از آن برای اندازه گیری قابلیت استفاده استفاده کنند. سه عنصر اصلی CWV ​​ها عبارتند از:

  • بزرگترین رنگ محتوایی (LCP): عملکرد بارگذاری یک صفحه را اندازه گیری می کند. LCP 2.5 ثانیه اول بارگذاری صفحه را به حساب می آورد.
  • تاخیر ورودی اول (FID): تعامل بین یک عمل در صفحه و یک پاسخ را اندازه گیری می کند.
  • تغییر چیدمان تجمعی (CLS): ثبات بصری صفحه را اندازه گیری می کند.

CWV ها برای ارائه جنبه فنی SEO با تمرکز بر تجربه صفحه و قابلیت استفاده کار می کنند.

درک تجربه صفحه

تجربه صفحه – که شامل Core Web Vitals می شود – یک سیگنال رتبه بندی است که گوگل استفاده می کند برای درک اینکه “کاربران چگونه تجربه تعامل با یک صفحه وب را درک می کنند.”

هدف موتور جستجو ارائه بهترین نتایج برای پرس و جوهای جستجو است. اگر سایتی کند است، ریسپانسیو یا در دسترس نیست، و در موبایل عملکرد خوبی ندارد، ممکن است بهترین نتیجه برای ارائه نباشد.

چندین سیگنال تجربه صفحه را تشکیل می دهند، از جمله:

  • Core Web Vitals
  • سازگاری با موبایل
  • HTTPS
  • بینابینی غیر نفوذی

گوگل ایالت ها:

«در حالی که تجربه صفحه مهم است، گوگل همچنان به دنبال رتبه بندی صفحات با بهترین اطلاعات به طور کلی است، حتی اگر تجربه صفحه پایین تر باشد. تجربه صفحه عالی بر داشتن محتوای صفحه عالی غلبه نمی کند. با این حال، در مواردی که صفحات زیادی وجود دارد که ممکن است از نظر ارتباط مشابه باشند، تجربه صفحه می تواند برای مشاهده در جستجو بسیار مهمتر باشد.


دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


جایی که سرعت صفحه با تجربه صفحه و سئو مطابقت دارد

بیانیه Google در مورد تجربه صفحه نشان می دهد که اگر همه چیزهای دیگر برابر باشد، تجربه صفحه ممکن است دید در نتایج جستجو را بهبود بخشد.

بنابراین، در حالی که تجربه صفحه مطمئناً تنها چیزی نیست که می‌خواهید روی آن تمرکز کنید، این یک عنصر دیگر در کنترل شما برای بهبود دید سایت شما در SERP است.

سرعت صفحه یک عنصر مهم است زیرا به شدت بر Core Web Vitals تأثیر می گذارد و هر سه مؤلفه را بهبود می بخشد. برای یافتن زمینه های بهبود، مطمئن شوید که a را اجرا کنید گزارش PageSpeed ​​Insights.

در اینجا چند راه برای از بین بردن مشکلات سرعت صفحه وجود دارد.

1. کدگذاری را کوچک کنید

شما می توانید CSS، جاوا اسکریپت و HTML را بهینه کنید. ابزارهای مختلفی می توانند به کوچک کردن کدنویسی شما کمک کنند، مانند HTMLMinifier، CSSNano و UglifyJS.

2. کدگذاری استفاده نشده را حذف کنید

اگر کد جاوا اسکریپت یا CSS استفاده نشده دارید، آنها را حذف کنید. هر ذره ای به کاهش حجم فایل ها و افزایش سرعت سایت شما کمک می کند.

3. ذخیره سازی

نصب کش در سطح برنامه می تواند کمک کننده باشد.

وردپرس و اکثر گزینه های CMS دیگر دارای افزونه های کش هستند که بار روی پایگاه داده سایت شما را کاهش می دهد و می تواند CWV ها را به طور چشمگیری بهبود بخشد.

اگر سایت شما اغلب به یک پایگاه داده برخورد می کند، این ممکن است یک گلوگاه برای سایت شما باشد، بنابراین ممکن است چیزی مانند Memcached مورد نیاز باشد.

4. فیلم ها و تصاویر را بهینه کنید

بخش عمده ای از LCP تصاویر و فیلم ها هستند.

بهتر است تمام فایل های تصویری و ویدئویی را فشرده کنید. در بیشتر موارد، GIF ها باید با ویدیوها جایگزین شوند.

اگر تصاویر یا ویدیوهای شما بزرگ هستند، یک شبکه تحویل محتوا یا میزبانی شخص ثالث را در نظر بگیرید.

5. از بارگذاری تنبل استفاده کنید

یکی از راه‌های بهبود بارگذاری یک سایت پر تصویر، داشتن بارگذاری ناهمزمان است که به آن بارگذاری تنبل نیز گفته می‌شود تا به سرعت اولین رندر سایت شما کمک کند.

6. از شبکه تحویل محتوا استفاده کنید

توصیه می شود تصاویر، ویدئوها، CSS، جاوا اسکریپت یا هر فایل ثابتی را در یک شبکه تحویل محتوا (CDN) قرار دهید.

CDN یک شبکه فوق العاده بهینه شده با سرورهای سراسر جهان است که فایل های شما را میزبانی می کند، سرعت تحویل را بهبود می بخشد و بار روی سرور سایت شما را کاهش می دهد.

7. تغییر مسیرها را کاهش دهید

سایت شما ممکن است تغییر مسیرهایی داشته باشد، و آنها 100٪ در تکامل یک سایت طبیعی هستند.

با این حال، شما باید هر زنجیره ریدایرکت را حذف کنید، جایی که یک صفحه به صفحه دیگر هدایت می‌شود، زیرا بر سرعت سایت شما تأثیر می‌گذارد.

8. پلاگین های خود را بررسی کنید

اگر از یک CMS محبوب استفاده می کنید، نصب ده ها افزونه غیر معمول نیست.

شما باید همه این افزونه ها را بررسی کنید و آنهایی را که استفاده نمی شوند یا می توانند تحت یک افزونه جایگزین شوند جایگزین کنید.

9. هاست خود را ارتقا دهید

در نهایت، اگر همه کارهای دیگر را انجام داده اید و سرعت صفحه بهبود نمی یابد، ممکن است بخواهید هاست را ارتقا دهید.

برخی از هاست‌ها سیستم‌های قدیمی‌تری دارند، اما اکثر آنها به شما اجازه می‌دهند تا RAM و CPU بیشتری اضافه کنید تا در صورتی که ترافیک باعث از کار افتادن سرور می‌شود، سرعت سایت را بهبود بخشد.

اگر از سرور Apache یا Nginx استفاده می کنید، می توانید آن را نصب کنید ماژول سرعت صفحه روی سرور شما مزیت این ماژول این است که در سطح سرور برای بهبود سرعت کار می کند، به این معنی که برنامه سایت شما تغییر نخواهد کرد.

توجه: ممکن است لازم باشد برای اجرای برخی از تغییرات بالا برای بهبود سرعت سایت، با مدیران IT یا سرور کار کنید.

نکاتی برای بهبود بیشتر سرعت صفحه

علاوه بر تمرکز روی سرعت، می‌خواهید با استفاده از نکات زیر، تجربه صفحه را بهبود ببخشید.

سازگاری با موبایل

در سال 2022، سایت شما باید سازگار با موبایل باشد. هیچ بهانه ای برای استفاده نکردن از طراحی ریسپانسیو در سایت شما وجود ندارد که تجربه کاربر را بهبود بخشد.

در مرحله بعد، اگر نکات سرعت بالا را دنبال کنید، سرعت سایت موبایل را نیز بهبود خواهید داد.

در نهایت، در نظر بگیرید:

  • حذف یا کاهش پاپ آپ ها.
  • محتوای مناسب برای موبایل با پاراگراف های کوتاه ایجاد کنید.

مرور ایمن

مرور ایمن و ایمن دو عنصر از یک سایت هستند که باید از قبل ارائه دهید. شما می خواهید:

  • یک سایت امن با استفاده از HTTPS اجرا کنید
  • بررسی های امنیتی را در سایت خود اجرا کنید
  • همه آپلودهای سایت را برای کدنویسی مخرب، بدافزارها، ویروس ها و موارد دیگر اسکن کنید

نظارت معمول نیز ضروری است. اگر سایت شما به خطر بیفتد، به سرعت توسط گوگل پرچم گذاری می شود و باعث می شود که بسیاری از بازدیدکنندگان احتمالی سایت به طور کلی آن را رها کنند.

بینابینی غیر نفوذی

وقفه ها هرگز برای تجربه کاربر خوب نیستند، اما ممکن است برای ایجاد درآمد یا اضافه کردن مشترکین به خبرنامه شما ضروری باشند. با این حال، شما می خواهید تمام تلاش خود را انجام دهید تا:

  • پاپ آپ ها را کاهش دهید
  • بینابینی را کاهش دهید

دستگاه های تلفن همراه فضای صفحه نمایش محدودی دارند و اگر سایت شما دارای پنجره های بازشو و بینابینی زیادی باشد، می تواند تعامل با سایت را دشوار یا غیرممکن کند و تجربه صفحه ضعیفی ایجاد کند.

بررسی شبکه های تبلیغاتی

اگر سایتی در حال نمایش تبلیغات است، عنصر دیگری از تأثیر تجربه صفحه وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.

شبکه‌های تبلیغاتی از شما می‌خواهند که برای ارائه تبلیغات، کدنویسی را در سایت خود قرار دهید، اما اگر بارگذاری شبکه کند باشد، باعث کاهش قابل توجه سرعت صفحه می‌شود.

باید مرور کنید:

  • شبکه های تبلیغاتی برای دیدن تاثیری که بر سرعت سایت شما می گذارند.
  • همه افزونه ها یا عناصر شخص ثالث در سایت شما که خارج از کنترل شما هستند.

اگر یک شبکه تبلیغاتی، اسکریپت یا سرویس بر سرعت سایت تأثیر بگذارد، به تجربه صفحه شما آسیب می رساند.

بسته شدن

در حالی که تاثیر سرعت صفحه بر سئو نباید تنها چیزی باشد که باید روی آن تمرکز کرد، اما بخشی جدایی ناپذیر از بهینه سازی است که بیشتر در کنترل شماست.

با استفاده از Core Web Vitals به عنوان راهنما، سرعت سایت و تجربه صفحه شما باید همراه با افزایش بالقوه در رتبه بندی بهبود یابد.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.


جدید در زمین موتورهای جستجو

درباره نویسنده

لودویگ ماخیان یکی از مشارکت کنندگان زمین موتور جستجو است که سئوی ارگانیک و فنی را پوشش می دهد. سابقه او در توسعه وب و بازاریابی دیجیتال است. لودویگ بیش از 20 سال تجربه در طراحی، کدنویسی و ارتقاء وب سایت دارد. او یکی از بنیانگذاران در مازلس، یک آژانس سئوی سازمانی.


منبع: https://searchengineland.com/speed-page-experience-seo-387478