چیزی را که نخوانده اید امضا نکنید! اگر مفاد قرارداد را نمی فهمید، از یک وکیل یا مشاور آشنا با سئو آن را بررسی کنید.
برنامه ریزی کنید که تیم داخلی شما چه چیزی می تواند یا باید داشته باشد. برای همکاری یا استفاده از آژانس یا شرکای خارجی در دسترس باشید. این به شما کمک می کند ارزیابی کنید که آیا آژانس برای همه یا برخی از جنبه هایی که در نهایت در کار سئو به آن نیاز خواهید داشت مناسب است.
3. بودجه خود را در نظر بگیرید
آیا شخصیت شما مطابقت دارد؟
به عنوان مثال، اگر بتوانید به سرعت برخی از قیمت های پارکینگ را دریافت کنید و بدانید در چه عرصه ای هستید، می توانید در صورتی که بسیار بالاتر از (یا بسیار پایین تر) بودجه تخمینی شما باشد، ادامه دهید.
احتمالاً به دنبال یک آژانس سئو هستید زیرا تخصص داخلی سئو یا منابع زمانی لازم برای موفقیت را ندارید. در هر صورت، سطحی از همکاری یا تلاش توسط شما یا تیمتان برای داشتن یک مشارکت آژانس موفق وجود خواهد داشت.
از نظر مراحل از قرارداد تا کشف، نصب، تحقیق، استراتژی، بهینه سازی، گزارش دهی، ارتباطات، زمان بندی و پاسخگویی نتایج چگونه خواهد بود؟
آژانس های سئو برای همه یکسان نیستند، و وارد شدن به یک رابطه نامناسب می تواند هم از نظر دلار و هم از نظر زمان از دست رفته پرهزینه باشد.
اغلب، سوالات بسیار خوبی از مشتریان احتمالی که با آنها صحبت می کنم دریافت می کنم. در مواقع دیگر، به اندازه کافی از من سؤال نمی شود، بنابراین در نهایت به سؤالاتی پاسخ می دهم که آرزو می کنم از آنها پرسیده می شد یا فرض می کنم که مشتریان بالقوه من می خواهند بدانند.
به علاوه، بسیاری از آژانس ها شبیه هم هستند - فقط لوگو و برند را عوض کنید. با این حال، آنها سطوح مختلفی از عمق تجربه و تخصص را ارائه می دهند.
آیا چیزی خیلی خوب به نظر می رسد که درست باشد؟ چیزی خاموش است؟ پرچم قرمز یا زرد جایی هست؟
در زمان و انرژی صرفه جویی کنید و به دنبال حوزه های مناسبی باشید که با شخصیت شما و آنچه می خواهید مطابقت داشته باشد. در برابر زمین های آژانس هایی که به نظر می رسد خارج از لیگ شما هستند یا با تمرکز شما هماهنگ نیستند، مقاومت کنید.
امیدواریم نکاتی که به اشتراک گذاشته ام به شما کمک کند تا برای این فرآیند آماده شوید و به روشی دقیق در مورد آن فکر کنید تا مطمئن شوید که مناسب شما را پیدا کرده و موفق می شوید.
همچنین می توانید به هر معیار صنعتی و خطوط پایه عملکرد خود به عنوان نقاط مرجع نگاه کنید.
آژانس های سئو می توانند از نظر کیفیت خدمات متفاوت باشند. این بدان معناست که تعداد زیادی از برندها و سازمان ها حداقل یک بار سوزانده شده اند.
من با استفاده از تجربیات در سمت نمایندگی جدول، 9 نکته را برای کمک به شما در فرآیند انتخاب آژانس مناسب و مناسب برای سازمان خود بیان کرده ام.
1. توسعه و تعریف اهداف
سناریوی ایده آل این است که این رابطه بر اساس اعتماد و مسئولیت پذیری ایجاد شود، جایی که صورت حساب ها و ارزش در طول زمان متعادل می شوند. پس از امضای قرارداد لازم نیست دوباره به آن فکر کنید.
نتیجه
من مدت زیادی است که به عنوان رهبر آژانس درگیر این روند هستم. احتمالاً به نظر می رسد که من این مقاله را می نویسم. اما اجازه دهید اولین کسی باشم که بگویم نمی خواهم با هر برندی کار کنم و آژانس من برای همه مناسب نیست.
من فقط درباره من و شما صحبت نمی کنم، رئیس جمهوری که در این مرحله گفتگو را هدایت می کند (یا هر نماینده فروش یا حساب دیگری).
مراقب قراردادهای طولانی مدت، بندهای لغو چسبنده و ادعاهای مالکیت کار باشید. هیچ یک از این چیزها اشتباه نیست، اما شما می خواهید بدانید که در چه چیزی هستید.
با این اطلاعات آشنا باشید و در مورد اینکه چگونه آژانس در هر استراتژی اولیه یا مراحل ممیزی به شما کمک می کند تا راه های رسیدن به اهداف و ریسک سطوح مختلف بودجه و سرمایه گذاری ها را درک کنید، جویا شوید.
4. تحقیقات خود را انجام دهید
آژانس ها می توانند کلی گرایان محض باشند که تمام مشتریانی را که یک دلار برای پرداخت دارند، قبول کنند. تعدادی از آنها عوامل مختلفی را در نظر می گیرند که به محدود کردن موارد کمک می کند، مانند حداقل قیمت ها، تمرکز بر جایگاه ها یا صنایع خاص، مخاطبان، انواع تبدیل، یا حتی آرایش یا ساختار تیم شما.