9 نکته برای انتخاب آژانس سئو


آژانس های سئو می توانند از نظر کیفیت خدمات متفاوت باشند. این بدان معناست که تعداد زیادی از برندها و سازمان ها حداقل یک بار سوزانده شده اند.

به‌علاوه، بسیاری از آژانس‌ها شبیه هم هستند – فقط لوگو و برند را عوض کنید. با این حال، آنها سطوح مختلفی از عمق تجربه و تخصص را ارائه می دهند.

آژانس‌های سئو برای همه یکسان نیستند، و وارد شدن به یک رابطه نامناسب می‌تواند هم از نظر دلار و هم از نظر زمان از دست رفته پرهزینه باشد.

من مدت زیادی است که به عنوان رهبر آژانس درگیر این روند هستم. احتمالاً به نظر می رسد که من این مقاله را می نویسم. اما اجازه دهید اولین کسی باشم که بگویم نمی‌خواهم با هر برندی کار کنم و آژانس من برای همه مناسب نیست.

من با استفاده از تجربیات در سمت نمایندگی جدول، 9 نکته را برای کمک به شما در فرآیند انتخاب آژانس مناسب و مناسب برای سازمان خود بیان کرده ام.

1. توسعه و تعریف اهداف

اگر اهداف سازمانی، فروش و بازاریابی را به طور خاص به سئو ترجمه نکرده اید، اکنون زمان آن است که در مورد آن فکر کنید.

آژانس‌های خوب خیلی زود از شما می‌پرسند که اهدافتان چه هستند، آیا این اهداف با بازگشت سرمایه، تبدیل‌ها یا هر معیار دیگری از موفقیت شما مرتبط است. (مراقب باشید اگر کسی می خواهد بدون وارد شدن به موضوع سئو را برای شما انجام دهد.)

منصفانه است که ندانیم بدون کمک آژانس به تحقیق چه انتظاراتی از سئو می توان داشت. با این حال، هر کاری می توانید انجام دهید تا حداقل بدانید بازگشت سرمایه برای شما چگونه به نظر می رسد. این می تواند به صورت تعداد تبدیل های مورد نیاز شما یا اقدامات خاص باشد.

همچنین می توانید به هر معیار صنعتی و خطوط پایه عملکرد خود به عنوان نقاط مرجع نگاه کنید.

صرف نظر از اینکه چه می دانید یا ندانید، مشخص کنید که موفقیت در کسب درآمد یا دستیابی به اهدافتان چگونه است. قبل از شروع جستجوی آژانس سئوی خود تا حد امکان از آن استفاده کنید.

2. منابع داخلی را ارزیابی کنید

احتمالاً به دنبال یک آژانس سئو هستید زیرا تخصص داخلی سئو یا منابع زمانی لازم برای موفقیت را ندارید. در هر صورت، سطحی از همکاری یا تلاش توسط شما یا تیمتان برای داشتن یک مشارکت آژانس موفق وجود خواهد داشت.

حتی اگر آژانس را مجبور به انجام همه کارها کنید، به تعهدات زمانی مشخص و در دسترس بودن برای تایید، نظارت، بازخورد و بررسی عملکرد نیاز دارید.

در بسیاری از موارد، برندها و سازمان‌ها جنبه‌های اضافی را حفظ می‌کنند یا شرکای دیگری برای پوشش دادن طیف کاملی از مواردی که سئو به آن نیاز دارد، از جمله محتوا، IT، UX و هر عنصر مشترکی دارند.

برنامه ریزی کنید که تیم داخلی شما چه چیزی می تواند یا باید داشته باشد. برای همکاری یا استفاده از آژانس یا شرکای خارجی در دسترس باشید. این به شما کمک می کند ارزیابی کنید که آیا آژانس برای همه یا برخی از جنبه هایی که در نهایت در کار سئو به آن نیاز خواهید داشت مناسب است.

3. بودجه خود را در نظر بگیرید

امیدواریم با در نظر گرفتن ترکیبی از اهداف و دانستن اینکه ROI چگونه به نظر می رسد، بعلاوه منابع داخلی یا شرکای موجودی که می توانید روی آنها تکیه کنید، می توانید برخی از پارامترهای بودجه را برای کار پیدا کنید.

حتی اگر می‌خواهید اولین شماره را از آژانس بشنوید، دانستن پارامترهای بودجه به شما کمک می‌کند سریع‌تر واجد شرایط شوید و آژانس‌های ایده‌آل را از نظر اندازه، وسعت و تناسب فیلتر کنید.

به عنوان مثال، اگر بتوانید به سرعت برخی از قیمت‌های پارکینگ را دریافت کنید و بدانید در چه عرصه‌ای هستید، می‌توانید در صورتی که بسیار بالاتر از (یا بسیار پایین‌تر) بودجه تخمینی شما باشد، ادامه دهید.

ندانستن خیلی خوبه حتی در بسیاری از موارد بهتر است که آن را به نسبت بازگشت سرمایه به جای یک عدد ثابت مرتبط کنیم – سئو را به عنوان یک سرمایه گذاری به جای یک آیتم هزینه در نظر بگیرید.

با این اطلاعات آشنا باشید و در مورد اینکه چگونه آژانس در هر استراتژی اولیه یا مراحل ممیزی به شما کمک می کند تا راه های رسیدن به اهداف و ریسک سطوح مختلف بودجه و سرمایه گذاری ها را درک کنید، جویا شوید.

4. تحقیقات خود را انجام دهید

وقتی به وب‌سایت‌ها نگاه می‌کنید، با کسانی که شما را به آژانس‌های بالقوه ارجاع می‌دهند صحبت می‌کنید، یا وارد هر ارتباط اولیه می‌شوید، توجه داشته باشید که ابعاد خاص اهمیت دارند.

این شامل اندازه آژانس در مقایسه با سازمان شما می شود. یا مهمتر از آن، چقدر توانایی دارند که به شرکت شما خدمت کنند. مرحله رشد و چرخه عمر شرکت شما ممکن است عامل دیگری باشد که باید در نظر بگیرید.

آژانس‌ها می‌توانند کلی‌گرایان محض باشند که تمام مشتریانی را که یک دلار برای پرداخت دارند، قبول کنند. تعدادی از آنها عوامل مختلفی را در نظر می گیرند که به محدود کردن موارد کمک می کند، مانند حداقل قیمت ها، تمرکز بر جایگاه ها یا صنایع خاص، مخاطبان، انواع تبدیل، یا حتی آرایش یا ساختار تیم شما.

در زمان و انرژی صرفه جویی کنید و به دنبال حوزه های مناسبی باشید که با شخصیت شما و آنچه می خواهید مطابقت داشته باشد. در برابر زمین های آژانس هایی که به نظر می رسد خارج از لیگ شما هستند یا با تمرکز شما هماهنگ نیستند، مقاومت کنید.

راه های عالی برای انجام این کار عبارتند از:

  • جست‌وجوی مطالعات موردی، اعتبارنامه‌ها، منابع و قطعات محتوای رهبری فکری.
  • با نگاهی به ترکیب مشتریانی که در حال حاضر با آنها کار می کنند.

تکالیف خود را انجام دهید و آماده باشید که در مورد تناقضات یا پیام های ترکیبی که می بینید بپرسید یا به چالش بکشید.


دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


5. برنامه مصاحبه داشته باشید

اغلب، سوالات بسیار خوبی از مشتریان احتمالی که با آنها صحبت می کنم دریافت می کنم. در مواقع دیگر، به اندازه کافی از من سؤال نمی شود، بنابراین در نهایت به سؤالاتی پاسخ می دهم که آرزو می کنم از آنها پرسیده می شد یا فرض می کنم که مشتریان بالقوه من می خواهند بدانند.

هر چه در سوالاتی که می‌پرسید سازماندهی بیشتری داشته باشید، مقایسه شما در پایان آژانس‌هایی که مد نظر دارید، عینی‌تر خواهد بود.

سوالات مربوط به هر چیزی و هر چیزی که برای شما مهم است را طرح ریزی کنید، خواه به این موارد مرتبط باشد:

  • تمرکز آنها (یا جنبه های شماره 4 بالا).
  • رویکرد آنها.
  • روش هایی که با هم کار می کنید

آماده باشید، به خصوص اگر منابع داخلی دارید که دارای نسخه یا محتوا، برنامه نویس یا چیزهای دیگری هستند که نیاز به مشارکت و همکاری دقیق دارند.

علاوه بر این، بدانید که با چه کسی کار می کنید و فرهنگ ها چگونه همسو می شوند (یا نه).

فهرست کاملی از سوالات داشته باشید، برای اینکه چه کسی چه می پرسد و هر سطحی از یادداشت ها یا کارت امتیازی که می توانید برنامه ریزی کنید. در پایان، می توانید عینی باشید و همچنین با سطوح عمیق تری از جزئیاتی که به دنبال تقویت آن هستید، به فینالیست(های) خود بازگردید.

6. تناسب را ارزیابی کنید

آیا شخصیت شما مطابقت دارد؟

من فقط درباره من و شما صحبت نمی‌کنم، رئیس‌جمهوری که در این مرحله گفتگو را هدایت می‌کند (یا هر نماینده فروش یا حساب دیگری).

من در مورد بین اعضای تیم شما و تیم آژانس صحبت می کنم که با هم در سنگر کار خواهند کرد.

تناسب بین تیم ها را ارزیابی کنید. در مورد نرخ حفظ کارکنان و ثبات بیاموزید. درک کنید که چه سطحی از شفافیت را باید انتظار داشت. چقدر عملی خواهند بود؟

این جنبه ها، به علاوه توافق در مورد رویکرد آژانس، حیاتی هستند. شما نمی خواهید بلافاصله پس از امضای قرارداد یا تنها چند ماه پس از یک توافق در حال انجام، به دیوار برخورد کنید یا پیاده شوید.

7. بررسی روده انجام دهید

آیا چیزی خیلی خوب به نظر می رسد که درست باشد؟ چیزی خاموش است؟ پرچم قرمز یا زرد جایی هست؟

به دل خود اعتماد کنید و عمیق تر کاوش کنید. اگر در مورد نحوه هماهنگی خود با آژانس نگرانی دارید، آنها را تأیید کنید. سوالات سخت خود را بپرسید.

اگر اوضاع خوب نیست یا درست نیست، جلو نرو. این یک علامت هشدار است، و شما باید به غریزه خود اعتماد کنید تا مکث کنید و عمیق تر شوید.

نمیگم فرار کن شاید شما اولین مشتری باشید که آنها در حوزه یا صنعت شما داشته اند. این می تواند با سطح صحیح شفافیت، رویکرد تحقیق و تحمل ریسک خوب باشد. در برخی موارد، رفتن با یک فرد تازه کار در مقابل استراتژی کوکی برش که همه افراد دیگر در صنعت استفاده می کنند، می تواند عالی باشد.

8. فرآیند را درک کنید

فراتر از محدودیت های منابع و عدم درک کافی از استراتژی سئو – ارتباطات و انتظارات سوء مدیریت یکی از بزرگترین موانع موفقیت است.

هر مشتری دارای سطح متفاوتی از دانش سئو، آگاهی از فرآیندهای سئو، و درک منحصر به فرد آژانس در مورد این موارد است.

ما (افراد آژانس) می‌توانیم این موضوع را بدیهی بدانیم که همه در سطحی که ما انجام می‌دهیم غافل نمی‌شوند.

بپرسید، و دوباره بپرسید اگر در مورد این فرآیند نامشخص هستید.

از نظر مراحل از قرارداد تا کشف، نصب، تحقیق، استراتژی، بهینه‌سازی، گزارش‌دهی، ارتباطات، زمان‌بندی و پاسخگویی نتایج چگونه خواهد بود؟

در مورد همه چیز شفاف باشید. اگر نمی دانید، مدام بپرسید و یادداشت های خود را یادداشت کنید تا به سرعت عمل کنید و سطح مناسبی از مسئولیت پذیری و انتظارات از شراکت را داشته باشید.

9. در مورد شرایط توافق شفاف باشید

چیزی را که نخوانده اید امضا نکنید! اگر مفاد قرارداد را نمی فهمید، از یک وکیل یا مشاور آشنا با سئو آن را بررسی کنید.

مراقب قراردادهای طولانی مدت، بندهای لغو چسبنده و ادعاهای مالکیت کار باشید. هیچ یک از این چیزها اشتباه نیست، اما شما می خواهید بدانید که در چه چیزی هستید.

درازمدت ممکن است باعث صرفه جویی در هزینه و تعهد هر دو طرف در رابطه شود. سئو زمان می برد. با این حال، شما می خواهید از سناریوهای زیر اجتناب کنید:

  • گروگان گرفتن محصول کار، محتوا یا خواص شما.
  • چند ماه دیگر با هم کار می کنیم تا با دستورات تغییر مواجه شویم.
  • با فرض اینکه حوزه‌های دیگر (مانند محتوا، به‌روزرسانی‌های توسعه‌دهنده، CRO و غیره) تحت پوشش قرار گرفته و بخشی از مسئولیت آژانس است، فقط برای اینکه متوجه شویم که این موارد نبوده‌اند.
  • ورود به یک منطقه خاکستری که در آن املای آنها وجود ندارد.

سناریوی ایده آل این است که این رابطه بر اساس اعتماد و مسئولیت پذیری ایجاد شود، جایی که صورت حساب ها و ارزش در طول زمان متعادل می شوند. پس از امضای قرارداد لازم نیست دوباره به آن فکر کنید.

نتیجه

انتخاب آژانس سئو مناسب کار دشواری است. عبور از درهم و برهم بودن بسیاری از صداهای مشابه، یافتن راه هایی برای ارزیابی تجربه و تخصص یا ترسیم تناسب خود با آنها می تواند چالش برانگیز باشد.

بیش از آن، می تواند منجر به اتلاف وقت، انرژی و دلار شود. من آن را برای شما نمی خواهم.

امیدواریم نکاتی که به اشتراک گذاشته‌ام به شما کمک کند تا برای این فرآیند آماده شوید و به روشی دقیق در مورد آن فکر کنید تا مطمئن شوید که مناسب شما را پیدا کرده و موفق می‌شوید.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.


جدید در زمین موتورهای جستجو

درباره نویسنده

کوری موریس یک متخصص بازاریابی ماهر با بیش از 15 سال تجربه در توسعه استراتژی‌های دیجیتالی برنده جوایز و تولید ROI برای برندهای محلی و ملی است. او اخیراً به عنوان دریافت کننده جایزه KCDMA 2019 بازاریاب سال تجلیل شد. کوری به عنوان افسر ارشد استراتژی در ولتاژ – یک شرکت بازاریابی مستقر در کانزاس سیتی، MO. پیش از این، او کنفرانس بازاریابی جستجوی KC را برای کمک به ایجاد یک جامعه محلی برای بازاریابان جستجو برای رشد شغلی تأسیس کرد. او به دلیل مشارکتش در کنفرانس شناخته شد و برای پیوستن به هیئت جهانی SEMPO (اکنون بخشی از DAA) به عنوان معاون شهرها دعوت شد.


منبع: https://searchengineland.com/selecting-seo-agency-tips-387679