در همین حال، این افزایش ترافیک به Bing در مقایسه با رشد ترافیک به ChatGPT (chat.openai.com) کمرنگ شد که در هفته 21.3 درصد افزایش داشت.
هنوز در مسابقه تسلیحاتی موتور جستجوی هوش مصنوعی خیلی زود است، اما به نظر می رسد مایکروسافت به لطف بینگ جدید در گوگل دستاوردهایی داشته است.
دیدن آمار ترافیک ما و دیدن Bing به عنوان یک ارجاع اصلی که گوگل را در برخی موارد شکست می دهد بسیار دیوانه کننده است.
از زمانی که شرکت مایکروسافت نسخه مجهز به هوش مصنوعی خود را در 7 فوریه رونمایی کرد، بازدید از صفحه در Bing 15.8 درصد افزایش یافته است، در مقایسه با کاهش نزدیک به 1 درصدی موتور جستجوی متعلق به Alphabet Inc، داده ها تا 20 مارس نشان داد.
– رویترز، فناوری OpenAI به بینگ مایکروسافت در نبرد جستجو با گوگل کمک می کند
در جای دیگر، داده های Similarweb نشان داد:
و طی 28 روز گذشته، bing.com 13.6٪ و google.com 2.8٪ کاهش داشته است. Similarweb همچنین گزارش داد:
ترافیک ناشر. قبل از 7 فوریه (روزی که Bing جدید راه اندازی شد)، Bing تنها 1.22٪ از ترافیک جستجوی ارگانیک موتور جستجو را تشکیل می داد. اکنون بینگ تا 2.6 درصد سهم دارد. گوگل همچنان تسلط دارد – از 98.2% قبل از 7 فوریه به 96.7% در حال حاضر کاهش یافته است.
ترافیک بینگ به میزگرد موتورهای جستجو 155 درصد افزایش یافته است. بری شوارتز اوایل امروز این داده ها را به اشتراک گذاشت در توییتر:
اگرچه این عملکرد اخیر ممکن است منعکس کننده ادغام عملکردهای ChatGPT-مانند از مشارکت مایکروسافت با OpenAI باشد، Bing در چند سال گذشته سودهای افزایشی ماهانه ای بالغ بر 10 درصد از سال به سال به دست آورده است – اغلب با هزینه گوگل.
– وب مشابه، پیشتاز مایکروسافت در ترکیب ویژگیهای ChatGPT مانند حداقل بخشی از داستان
بیشتر از Similarweb. در هفت روز گذشته:
- ترافیک Bing.com 15.4٪ افزایش یافته است
- ترافیک Google.com 2.4٪ کاهش یافته است
داده های تعامل اجتماعی: Bing up، Google down. Comscore تا پایان ماه تعداد ترافیک جامعی در دسترس نخواهد داشت، اما این شرکت برخی از داده های تعامل اجتماعی را با Search Engine Land به اشتراک گذاشت (منبع: Comscore Social، Content Pulse، 1-21 مارس 2022 و 2023):
- میزان مشارکت در پستهایی در فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و تیکتاک که به «گوگل» و «جستجو» اشاره کردهاند، نسبت به سال قبل ۷۱ درصد کاهش یافته است (مارس ۲۰۲۲ تا مارس ۲۰۲۳).
- پستهای فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و تیکتاک با ذکر «بینگ» و «جستجو» نسبت به سال گذشته ۴۸ درصد افزایش یافته است.
منبع: https://searchengineland.com/new-bing-small-gains-vs-google-search-394733اتفاقات بزرگی در بازار جستجو در حال رخ دادن است.
– Jez (@JezCorden) 23 مارس 2023