EEAT، AI، Search Essentials و موارد دیگر


همانطور که سال 2022 یک بار دیگر ثابت کرد، سئو هرگز خسته کننده نیست.

آیا سال 2022 سال هوش مصنوعی بود – یا شاید طلوع رسمی عصر هوش مصنوعی؟ در ماه گذشته، نخواندن یا اجتناب از وسوسه صرف ساعت‌ها در بازی با ChatGPT کار سختی بوده است.

ما همچنین سهم معمول خود را از به‌روزرسانی‌های الگوریتم، ابزارها و ویژگی‌های جدید، اکتساب‌ها و تغییرات بسیار بیشتر داشتیم.

یک ثابت از طریق همه آن؟ به مدت 16 سال، Search Engine Land تمام بزرگترین داستان ها را پوشش داده است، درست مانند ما در سال 2022.

در اینجا نگاه ما به بزرگترین اخبار SEO در سال 2022 است – از Google و سایر موتورهای جستجو، ارائه دهندگان ابزار و جامعه.

اخبار گوگل

Google Search Essentials و تغییرات بیشتر در اسناد

گوگل رهنمودهای 20 ساله وبمستر خود را به روز رسانی کرد و نام آن را نیز به ضروریات جستجوی گوگل. دستورالعمل های به روز شده ساده، ساده و به روز شدند تا اطمینان حاصل شود که مردم راهنمایی روشنی برای نحوه ساخت سایت هایی دارند که به خوبی به مردم خدمات می دهند.

در حالی که Search Essentials بزرگ‌ترین به‌روزرسانی اسناد Google در سال 2022 بود، موارد بیشتری نیز وجود داشت.

Google چندین سند راهنمای ویژگی را به روز کرد:

گوگل همچنین:

همچنین، مدت زیادی پس از مطالعه شرکت ابزار سئو Ahrefs که نشان داد نیمی از کلیک‌های GSC به عبارات پنهان می‌رود، گوگل زبان را در سند راهنمای گزارش عملکرد (جستجو) خود حذف کرد و داده‌های جستجوی پنهان کنسول جستجو را «بسیار نادر» نامید.

در سایر تغییرات اسناد، Google:

EEAT و QRG

دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت Google (QRG) برای جستجو در سال جاری دو بار – یک بار در جولای و سپس بار دیگر در دسامبر به‌روزرسانی شد.

لیلی ری توضیحات عالی معمول خود را از آنچه در هر دو به‌روزرسانی QRG تغییر کرده بود ارائه کرد.

برای به‌روزرسانی ژوئیه (به‌روزرسانی دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت جستجوی Google: چه چیزی تغییر کرده است)، Google تعریف خود از YMYL را اصلاح کرد، تعریف خود را از صفحات با کیفیت پایین و موارد دیگر اصلاح کرد.

و همانطور که Ray در به‌روزرسانی دسامبر (EEAT و به‌روزرسانی‌های اصلی دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت Google) پوشش داد:

“افزودن “تجربه” نشان می دهد که کیفیت محتوا را می توان از طریق دریچه درک میزان تجربه دست اول سازنده محتوا در موضوع ارزیابی کرد.

با این چارچوب بندی مجدد EEAT، گوگل همچنین بیان می کند که “اعتماد” در مرکز این مفهوم قرار دارد و “مهم ترین عضو خانواده EEAT” است.

قبل از اینکه EAT به EEAT تبدیل شود – از گوگل یاد گرفتیم که EAT مترادف با “کیفیت محتوای خوب” است.

EAT الگویی است برای اینکه چگونه یک سایت را رتبه بندی می کنیم. ما آن را برای هر پرس و جو و هر نتیجه تکی انجام می دهیم. به گفته هیونگ جین کیم، معاون جستجوی گوگل، که در ماه نوامبر در SMX Next صحبت کرد، این در تمام کارهای ما فراگیر است. عمیق‌تر کنکاش کنید: در 7 مورد از سخنرانی بعدی SMX با هیونگ جین کیم، معاون جستجو در Google.

اگرچه این قطعاً جدید نیست، اما همیشه برای متخصصان سئو خوب است که بدانند چرا گوگل کارهایی را که انجام می دهد انجام می دهد.

گوگل دائماً SERP های خود را آزمایش می کند، همه اینها به نام اطمینان از اینکه کاربران تجربه خوبی دارند و اطلاعات یا پاسخ مورد نظر خود را پیدا می کنند.

یکی از بزرگترین تغییرات این بود که گوگل در اوایل این ماه اسکرول پیوسته (نگویید بی نهایت!) را به دسکتاپ آورد. بله، به طور رسمی زمان آن رسیده است که اصطلاح “صفحه 2 گوگل” را بازنشسته کنید – و هنگام صحبت در مورد رتبه بندی روی موقعیت تمرکز کنید.

یکی دیگر از تغییرات مهم جستجوی چندگانه بود – جستجو بر اساس تصویر و سپس افزودن متن به آن جستجوی تصویر خاص.

گوگل امسال با قطعه‌های برجسته بازی کرد، «از وب» و «سایت‌های دیگر می‌گویند» را در قطعه‌های برجسته آزمایش کرد، و همچنین دو یا چند قطعه برجسته را نشان داد.

برای تکه‌های ویژگی، Google اکنون از MUM استفاده می‌کند تا تعیین کند که آیا اجماع عمومی برای اطلاعات وجود دارد یا خیر. گوگل همچنین گزارش داد که MUM به کاهش 40 درصدی نتایج نادرست کمک کرده است.

همچنین توجه داشته باشید: تجزیه و تحلیل SERP نشان داد که People Also Ask 10 برابر بیشتر از قطعه های برجسته به نظر می رسد. PAA همچنین در اخبار بود زیرا مردم همچنین می پرسند که نیمی از موارد در جستجوی گوگل نمایش داده می شود اما بعداً به حالت عادی بازگشت.

نتایج غنی از پرسش‌های متداول نیز نمایان شدن SERP گوگل قابل توجهی را به دست آورد.

اوه و اگر برای ردیابی تمام بخش‌هایی که رابط کاربری گوگل را تشکیل می‌دهند مشکل داشته باشید، گوگل یک گالری تصویری راه‌اندازی کرد که ۲۲ عنصر را مستند می‌کند.

در اینجا نگاهی به ویژگی‌های بیشتری که در سال 2022 در نتایج جستجوی Google اضافه یا آزمایش شده‌اند، آمده است:

به روز رسانی الگوریتم

در سال 2022، 10 به روز رسانی الگوریتم گوگل تایید شده بود:

در SMX Next، از کیم گوگل فهمیدیم که الگوریتم پاندا گوگل به الگوریتم جدیدی به نام Coati تبدیل شده است. اگرچه این اطلاعات جدیدی در مورد چیزی نسبتا قدیمی در دنیای الگوریتم گوگل بود، اما هنوز یک کشف جالب بود.

همچنین جان مولر از گوگل تایید کرد که گوگل دیگر از سیگنال های سرعت صفحه در سال های 2010 و 2018 استفاده نمی کند. Core Web Vitals جایگزین آنها شد.

همچنین از طریق سندی که گوگل برای اداره حق نسخه‌برداری ایالات متحده منتشر کرد، متوجه شدیم که به‌روزرسانی دزدان دریایی Google می‌تواند باعث کاهش 89 درصدی ترافیک جستجو برای سایت‌های متخلف شود.

در ماه نوامبر، گوگل سندی را در مورد سیستم های رتبه بندی قابل توجه خود منتشر کرد که شامل الگوریتم هایی بود که دیگر برای رتبه بندی استفاده نمی شوند یا در سیستم های جدید گنجانده شده اند.

گوگل همچنین یک «بهبود الگوریتمی» جدید برای نحوه انتخاب عناوین برای قطعه‌های نتایج جستجو برای عناوین چند زبانه یا نویسه‌گردانی شده یا جایی که عنصر عنوان به زبان یا خطی متفاوت از محتوای آن نوشته شده است، معرفی کرد.

خلاصه بری شوارتز را بخوانید تا در به‌روزرسانی‌های الگوریتم سال را عمیق‌تر کنید. و مطمئن شوید که صفحه به‌روزرسانی‌های الگوریتم Google ما را برای آخرین اخبار و راهنمایی‌های ما در مورد آخرین به‌روزرسانی‌های الگوریتم بررسی کنید.

هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی

ChatGPT در هفته‌های پایانی سال 2022 تمام صحبت‌های دنیای سئو بود. و شما می‌توانید شرط ببندید که در سال 2023 بیشتر در مورد فناوری‌های هوش مصنوعی (و سایر) هیجان‌انگیز خواهیم شنید، به خصوص با GTP-4 که ​​چندان دور نیست.

بدون شک، بسیاری از سایت ها تلاش خواهند کرد تا با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی محتوا تولید کنند. فقط مراقب باشید – اوایل امسال، گوگل هشدار داد که گوگل محتوای هرزنامه سئوی شما را که توسط هوش مصنوعی تولید می شود، نمی خواهد.

با توجه به اینکه از نظر تئوری می‌توانید از Google Docs برای نوشتن توضیحات متا خود استفاده کنید، کمی طعنه آمیز بود. و در کمال تعجب، آنقدرها هم بد نبودند.

گوگل همچنین نحوه استفاده از هوش مصنوعی را در جستجوی گوگل توضیح داد. یکی دیگر از راه هایی که گوگل در نظر داشت از هوش مصنوعی استفاده کند، به روز رسانی ساعات کاری در لیست های محلی بود. گوگل همچنین به طور رسمی SpamBrain، سیستم پیشگیری از هرزنامه مبتنی بر هوش مصنوعی خود را که در سال 2018 راه اندازی شد، معرفی کرد.

و علیرغم بسیاری از راه‌های مثبت و هیجان‌انگیز برای استفاده از هوش مصنوعی، همیشه یک جنبه تاریک وجود دارد، همانطور که در مقاله مواظب درخواست‌های پیوند DMCA جعلی توسط وکلای تولید شده توسط هوش مصنوعی گزارش کردیم.

بسیاری از اخبار جستجوی محلی در سال 2022 – ویژگی‌های جدید، مشکلات بررسی، تغییرات نمایه کسب‌وکار Google و کلاهبرداری‌ها از جمله عناوین اصلی بودند:

ویژگی های جدید:

نمایه کسب‌وکار Google، نقشه‌ها و نظرات:

کلاهبرداری:

اخبار بیشتر گوگل

مایکروسافت بینگ

IndexNow

مایکروسافت بینگ به پیشبرد ابتکار IndexNow خود ادامه داد و اشتراک URL ها را با Yandex اضافه کرد و در ماه آگوست اعلام کرد که بیش از 16 میلیون وب سایت از آن استفاده می کنند (بیش از 1.2 میلیارد URL در روز در API IndexNow منتشر می کنند) و همچنین چندین آدرس اضافه می کند. ادغام های جدید:

اخبار بیشتر مایکروسافت بینگ

اگر هزاران یادآوری را برای استفاده از Google Analytics 4 تا کنون از دست داده اید، اکنون زمان آن است که GA4 را بپذیرید. زیرا Universal Analytics در 1 ژوئیه 2023 وجود ندارد. امیدواریم آماده باشید.

در یک تغییر نام تجاری عجیب، Google Data Studio به Looker Studio تغییر نام داد. گوگل گفت که محصولات هوش تجاری گوگل – از جمله محصول محبوب Google Data Studio – را “زیر چتر Looker” “یکپارچه” می کند.

کنسول جستجوی گوگل

کنسول جستجوی گوگل افزودنی های جدید زیادی داشت – ابزارها، ویژگی ها و بهبودهای گزارش. در اینجا پیوندهایی به پوشش ما وجود دارد:

در ماه دسامبر، یک ویژگی آزمایشی به نام ایده‌های محتوا را گزارش کردیم. چند روز بعد، متوجه شدیم که Question Hub در حال بسته شدن است. اتفاقی؟ شاید در سال 2023 متوجه این موضوع شویم.

GSC همچنین سهم عادلانه ای از گزارش اشکالات و سایر مشکلات در سال 2022 داشت:

ما همچنین آخرین خداحافظی را با ابزار URL Parameters، که گوگل به گفته گوگل «ارزش پایینی» دارد، پنل پیام قدیمی و گزارش هدف‌گیری بین‌المللی گفتیم.

و آیا یکی از آن اخطارهای مزاحم بین‌المللی را از GSC دریافت کردید؟

کسب در فضای سئو

در اوایل سال 2022، به نظر می رسید که در سال پرمشغله ای از خریدها هستیم. اوضاع در اواسط سال کاهش یافت، اما تغییرات عمده‌ای را که امسال با برخی از بزرگترین شرکت‌های فناوری سئو شاهد بودیم، بررسی کنید:

Moz از فهرست خارج شد

یک درخواست DMCA ابزار SEO Moz را از جستجوی Google برای کمتر از 12 ساعت حذف کرد. حذف شدن از جستجوی گوگل برای عبارت مارک تجاری شما، مهم نیست که چقدر طول بکشد، کابوس سئو است.

صفر کلیک: یک نمای جایگزین

Semrush یک مطالعه جالب در مورد جستجوهای صفر کلیک انجام داد. این نشان داد که 25.6٪ ​​از جستجوهای دسکتاپ و 17.3٪ از جستجوهای تلفن همراه با کلیک صفر بوده است، که بسیار کمتر از تحقیقات قبلی – اجازه دهید آن را “مشکوک” نامگذاری کنیم – تحقیقات صفر کلیک.

سایر موتورهای جستجو

Ahrefs زمانی که جزئیاتی را در مورد موتور جستجوی همه منظوره خود، Yep، فاش کرد، خبر بزرگی به دست آورد. در حالی که این قاتل گوگل نیست، موتورهای جستجوی جایگزین بیشتر چیز خوبی است.

در همین حال، DuckDuckGo، شناخته شده ترین موتور جستجوی حریم خصوصی، به نظر می رسید که به رشد ثابت خود ادامه می دهد و در نهایت در ژانویه از 100 میلیارد جستجو عبور کرد. تا آوریل. این زمانی بود که DuckDuckGo به کمتر از 100 میلیون جستجوی متوسط ​​روزانه در روز رسید. و در ماه‌های بعد، DuckDuckGo نتوانسته است به آن سطح بازگردد.

به یاد

در سال 2022، بیل اسلاوسکی، پیشگام و کارشناس با نفوذ سئو را در 17 مه از دست دادیم. او بیشتر به خاطر کمک به جامعه برای درک حق ثبت اختراعات جستجو، عمدتاً در SEO By The Sea، شهرت داشت. خوشبختانه، این گنجینه اطلاعات پس از اینکه برای مدت کوتاهی آفلاین شد، همچنان ادامه دارد. در پی درگذشت او، ما همچنین برخی از نتایج جستجوی ناراحت کننده در گوگل را کشف کردیم [bill slawski obituary].

یکی دیگر از فقدان غم انگیز تاتیانا پربینیس، حسابدار ارشد رتبه بندی SE، که یکی از چهار نفری بود که در حمله روسیه در ایرپین، اوکراین کشته شدند.

SMX Advanced & Next

ما امسال دو رویداد دیجیتال برگزار کردیم – SMX Advanced در ژوئن و SMX Next در نوامبر. هر دو نمایش مملو از نکات و بینش های کاربردی سئو بودند.

در زیر پیوندهایی به پوشش ما از مسیر SEO از Advanced وجود دارد.

و می‌توانید انتظار داشته باشید که در هفته‌های آینده در سایت موتور جستجو، پوشش‌های زیادی از مسیر SEO را از SMX Next بخوانید.

سئو در سال 2023

همانطور که به آینده نگاه می کنیم، آنچه می دانیم این است:

مگر اینکه قصد دارید Google Analytics را کنار بگذارید، باید GA4 را بپذیرید و به طور کامل بپذیرید – زیرا GA فعلی در ماه جولای از بین می رود. و اگر هنوز مهاجرت نکرده اید؟ برای مقایسه داده‌های سال به سال کار سختی خواهید داشت. همچنین: مطمئن شوید که داده‌های تاریخی GA را که نیاز دارید ذخیره کرده‌اید، زیرا Google همه آن‌ها را حذف می‌کند. و زمانی که از بین رفت، از بین رفته است.

آیا باید از ChatGPT هیجان زده یا وحشت زده باشید؟ آره. یعنی بستگی داره فقط به یاد داشته باشید که ChatGPT فقط تا سال 2021 برای موارد مفید است. اما GPT-4 به زودی عرضه می شود.

با ظهور ابزارهای هوش مصنوعی، جالب است که ببینیم گوگل چگونه به آنچه که به طور بالقوه می تواند سیل محتوای تکراری تولید شده توسط هوش مصنوعی باشد، واکنش نشان می دهد. اگر این اتفاق بیفتد، اسپویلر: برای آن سایت‌ها خوب پیش نمی‌رود. زیرا ابزارهای زیادی وجود دارد که در تشخیص محتوای هوش مصنوعی خوب هستند – و گوگل به خوبی از آنچه در حال رخ دادن است آگاه است.

ما همچنین می دانیم که به روز رسانی های الگوریتم گوگل وجود خواهد داشت. گوگل 10 به‌روزرسانی اصلی را در سال‌های 2021 و 2022 تأیید کرده است. می‌دانیم که به‌روزرسانی‌های اصلی و احتمالاً بیشتر با به‌روزرسانی محتوای مفید وجود خواهد داشت. و زمانی که این اتفاق بیفتد، Search Engine Land اولین گزارشی در مورد آن خواهد بود.


جدید در زمین موتورهای جستجو

درباره نویسنده

دنی گودوین

دنی گودوین سردبیر موتور جستجو Land & SMX است. گودوین علاوه بر نوشتن روزانه در مورد SEO، PPC و موارد دیگر برای Search Engine Land، فهرستی از کارشناسان موضوعی Search Engine Land را نیز مدیریت می کند. او همچنین به برنامه‌ریزی مجموعه کنفرانس ما، SMX – Search Marketing Expo کمک می‌کند. قبل از پیوستن به Search Engine Land، گودوین سردبیر اجرایی در Search Engine Journal بود، جایی که او ابتکارات سرمقاله را برای این برند رهبری می کرد. او همچنین یک ویرایشگر در Search Engine Watch بود. او در بسیاری از کنفرانس‌های جستجوی اصلی و رویدادهای مجازی سخنرانی کرده است، و برای تخصصش توسط طیف گسترده‌ای از نشریات و پادکست‌ها منبع داده شده است.


منبع: https://searchengineland.com/seo-year-in-review-2022-390384