اوه و اگر برای ردیابی تمام بخشهایی که رابط کاربری گوگل را تشکیل میدهند مشکل داشته باشید، گوگل یک گالری تصویری راهاندازی کرد که ۲۲ عنصر را مستند میکند.
EAT الگویی است برای اینکه چگونه یک سایت را رتبه بندی می کنیم. ما آن را برای هر پرس و جو و هر نتیجه تکی انجام می دهیم. به گفته هیونگ جین کیم، معاون جستجوی گوگل، که در ماه نوامبر در SMX Next صحبت کرد، این در تمام کارهای ما فراگیر است. عمیقتر کنکاش کنید: در 7 مورد از سخنرانی بعدی SMX با هیونگ جین کیم، معاون جستجو در Google.
“افزودن “تجربه” نشان می دهد که کیفیت محتوا را می توان از طریق دریچه درک میزان تجربه دست اول سازنده محتوا در موضوع ارزیابی کرد.
در اینجا نگاهی به ویژگیهای بیشتری که در سال 2022 در نتایج جستجوی Google اضافه یا آزمایش شدهاند، آمده است:
به روز رسانی الگوریتم
گوگل همچنین:
گوگل همچنین نحوه استفاده از هوش مصنوعی را در جستجوی گوگل توضیح داد. یکی دیگر از راه هایی که گوگل در نظر داشت از هوش مصنوعی استفاده کند، به روز رسانی ساعات کاری در لیست های محلی بود. گوگل همچنین به طور رسمی SpamBrain، سیستم پیشگیری از هرزنامه مبتنی بر هوش مصنوعی خود را که در سال 2018 راه اندازی شد، معرفی کرد.
با توجه به اینکه از نظر تئوری میتوانید از Google Docs برای نوشتن توضیحات متا خود استفاده کنید، کمی طعنه آمیز بود. و در کمال تعجب، آنقدرها هم بد نبودند.
اگرچه این قطعاً جدید نیست، اما همیشه برای متخصصان سئو خوب است که بدانند چرا گوگل کارهایی را که انجام می دهد انجام می دهد.
پیمایش پیوسته، جستجوی چندگانه، قطعات برجسته و تغییرات بیشتر در ویژگی جستجو
قبل از اینکه EAT به EEAT تبدیل شود – از گوگل یاد گرفتیم که EAT مترادف با “کیفیت محتوای خوب” است.
اگر هزاران یادآوری را برای استفاده از Google Analytics 4 تا کنون از دست داده اید، اکنون زمان آن است که GA4 را بپذیرید. زیرا Universal Analytics در 1 ژوئیه 2023 وجود ندارد. امیدواریم آماده باشید.
گوگل امسال با قطعههای برجسته بازی کرد، «از وب» و «سایتهای دیگر میگویند» را در قطعههای برجسته آزمایش کرد، و همچنین دو یا چند قطعه برجسته را نشان داد.
Google چندین سند راهنمای ویژگی را به روز کرد:
در ماه نوامبر، گوگل سندی را در مورد سیستم های رتبه بندی قابل توجه خود منتشر کرد که شامل الگوریتم هایی بود که دیگر برای رتبه بندی استفاده نمی شوند یا در سیستم های جدید گنجانده شده اند.
بسیاری از اخبار جستجوی محلی در سال 2022 – ویژگیهای جدید، مشکلات بررسی، تغییرات نمایه کسبوکار Google و کلاهبرداریها از جمله عناوین اصلی بودند:
همانطور که به آینده نگاه می کنیم، آنچه می دانیم این است:
مایکروسافت بینگ به پیشبرد ابتکار IndexNow خود ادامه داد و اشتراک URL ها را با Yandex اضافه کرد و در ماه آگوست اعلام کرد که بیش از 16 میلیون وب سایت از آن استفاده می کنند (بیش از 1.2 میلیارد URL در روز در API IndexNow منتشر می کنند) و همچنین چندین آدرس اضافه می کند. ادغام های جدید:
اخبار بیشتر مایکروسافت بینگ
و علیرغم بسیاری از راههای مثبت و هیجانانگیز برای استفاده از هوش مصنوعی، همیشه یک جنبه تاریک وجود دارد، همانطور که در مقاله مواظب درخواستهای پیوند DMCA جعلی توسط وکلای تولید شده توسط هوش مصنوعی گزارش کردیم.
جستجوی محلی
یک درخواست DMCA ابزار SEO Moz را از جستجوی Google برای کمتر از 12 ساعت حذف کرد. حذف شدن از جستجوی گوگل برای عبارت مارک تجاری شما، مهم نیست که چقدر طول بکشد، کابوس سئو است.
صفر کلیک: یک نمای جایگزین
با این چارچوب بندی مجدد EEAT، گوگل همچنین بیان می کند که “اعتماد” در مرکز این مفهوم قرار دارد و “مهم ترین عضو خانواده EEAT” است.
در SMX Next، از کیم گوگل فهمیدیم که الگوریتم پاندا گوگل به الگوریتم جدیدی به نام Coati تبدیل شده است. اگرچه این اطلاعات جدیدی در مورد چیزی نسبتا قدیمی در دنیای الگوریتم گوگل بود، اما هنوز یک کشف جالب بود.
GSC همچنین سهم عادلانه ای از گزارش اشکالات و سایر مشکلات در سال 2022 داشت:
همچنین، مدت زیادی پس از مطالعه شرکت ابزار سئو Ahrefs که نشان داد نیمی از کلیکهای GSC به عبارات پنهان میرود، گوگل زبان را در سند راهنمای گزارش عملکرد (جستجو) خود حذف کرد و دادههای جستجوی پنهان کنسول جستجو را «بسیار نادر» نامید.
ما امسال دو رویداد دیجیتال برگزار کردیم – SMX Advanced در ژوئن و SMX Next در نوامبر. هر دو نمایش مملو از نکات و بینش های کاربردی سئو بودند.
یکی از بزرگترین تغییرات این بود که گوگل در اوایل این ماه اسکرول پیوسته (نگویید بی نهایت!) را به دسکتاپ آورد. بله، به طور رسمی زمان آن رسیده است که اصطلاح “صفحه 2 گوگل” را بازنشسته کنید – و هنگام صحبت در مورد رتبه بندی روی موقعیت تمرکز کنید.
بدون شک، بسیاری از سایت ها تلاش خواهند کرد تا با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی محتوا تولید کنند. فقط مراقب باشید – اوایل امسال، گوگل هشدار داد که گوگل محتوای هرزنامه سئوی شما را که توسط هوش مصنوعی تولید می شود، نمی خواهد.
گوگل دائماً SERP های خود را آزمایش می کند، همه اینها به نام اطمینان از اینکه کاربران تجربه خوبی دارند و اطلاعات یا پاسخ مورد نظر خود را پیدا می کنند.
همچنین توجه داشته باشید: تجزیه و تحلیل SERP نشان داد که People Also Ask 10 برابر بیشتر از قطعه های برجسته به نظر می رسد. PAA همچنین در اخبار بود زیرا مردم همچنین می پرسند که نیمی از موارد در جستجوی گوگل نمایش داده می شود اما بعداً به حالت عادی بازگشت.
درباره نویسنده