انتشار: تیر 01، 1402
بروزرسانی:
09 اردیبهشت 1404
GA4 به بازاریابان اجازه می دهد در مورد واجد شرایط بودن اعتبار تبدیل Ads اظهار نظر کنند
منبع: https://searchengineland.com/ga4-ads-conversion-credit-eligibility-428531
دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.
Google در حال ایجاد تغییراتی است که به تبلیغ کنندگان بینش بهتری در مورد عملکرد تبدیل می دهد.
چگونه کار می کند. تبلیغ کنندگان می توانند در تب های خلاصه تبدیل، جزئیات تبدیل، و کمپین ها مشاهده کنند که کدام یک از کانال هایشان واجد شرایط دریافت اعتبار برای هر تبدیل در Google Ads هستند. در Google Analytics، این اطلاعات را می توان در صفحه تنظیمات Attribution پیدا کرد.
برای اولین بار، بازاریاب هایی که با GA4 کار می کنند، می توانند انتخاب کنند که کدام یک از کانال های آنها واجد شرایط دریافت اعتبار تبدیل برای تبدیل های وب به اشتراک گذاشته شده با Google Ads باشد. این مورد برای کانال های پولی Google (که قبلاً ترجیح داده می شد) و کانال های پولی و ارگانیک (قبلاً چند کانالی) اعمال می شود.
نحوه تغییر تنظیمات در گوگل آنالیتیکس، این تنظیمات را می توان در هر زمان با رفتن به ویرایش کرد Admin > تنظیمات Attribution صفحه هنگامی که تنظیمات برگزیده خود را به روزرسانی کردید، تغییرات بر روی تبدیل ها اعمال می شود.
کدام کانال ها واجد شرایط هستند در این مورد دو کانال وجود دارد که باید در نظر گرفته شود:
- کانال های پولی گوگل: فقط کانال های پولی Google Ads واجد شرایط دریافت اعتبار تبدیل هستند.
- کانال های پولی و ارگانیک: کانال های پولی و ارگانیک واجد شرایط دریافت اعتبار تبدیل هستند، اما فقط اعتبار اختصاص داده شده به کانال های Google Ads در حساب های Google Ads شما ظاهر می شود.
تبلیغ کنندگان باید توجه داشته باشند که کانال پیش فرض کانال های پولی Google است، با این حال، بازاریابان این گزینه را دارند که به جای آن کانال های PPC و ارگانیک را انتخاب کنند.