پرش به محتوا
منبع: https://searchengineland.com/ga4-ads-conversion-credit-eligibility-428531
دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.
Google در حال ایجاد تغییراتی است که به تبلیغکنندگان بینش بهتری در مورد عملکرد تبدیل میدهد.
چگونه کار می کند. تبلیغکنندگان میتوانند در تبهای خلاصه تبدیل، جزئیات تبدیل، و کمپینها مشاهده کنند که کدام یک از کانالهایشان واجد شرایط دریافت اعتبار برای هر تبدیل در Google Ads هستند. در Google Analytics، این اطلاعات را می توان در صفحه تنظیمات Attribution پیدا کرد.
برای اولین بار، بازاریاب هایی که با GA4 کار می کنند، می توانند انتخاب کنند که کدام یک از کانال های آنها واجد شرایط دریافت اعتبار تبدیل برای تبدیل های وب به اشتراک گذاشته شده با Google Ads باشد. این مورد برای کانالهای پولی Google (که قبلاً ترجیح داده میشد) و کانالهای پولی و ارگانیک (قبلاً چند کانالی) اعمال میشود.
نحوه تغییر تنظیمات در گوگل آنالیتیکس، این تنظیمات را می توان در هر زمان با رفتن به ویرایش کرد Admin > تنظیمات Attribution صفحه هنگامی که تنظیمات برگزیده خود را بهروزرسانی کردید، تغییرات بر روی تبدیلها اعمال میشود.
کدام کانال ها واجد شرایط هستند در این مورد دو کانال وجود دارد که باید در نظر گرفته شود:
- کانال های پولی گوگل: فقط کانالهای پولی Google Ads واجد شرایط دریافت اعتبار تبدیل هستند.
- کانال های پولی و ارگانیک: کانالهای پولی و ارگانیک واجد شرایط دریافت اعتبار تبدیل هستند، اما فقط اعتبار اختصاص داده شده به کانالهای Google Ads در حسابهای Google Ads شما ظاهر میشود.
تبلیغکنندگان باید توجه داشته باشند که کانال پیشفرض کانالهای پولی Google است، با این حال، بازاریابان این گزینه را دارند که به جای آن کانالهای PPC و ارگانیک را انتخاب کنند.