Google با دستورالعملهای بهروزشده ارزیابیکننده کیفیت جستجو (EEAT) E را دو برابر میکند
گوگل در دستورالعمل های به روز شده گفته است که تجربه، تخصص و اقتدارمفاهیم مهمی هستند که می توانند ارزیابی شما از اعتماد را پشتیبانی کنند و اعتماد مهمترین عضو EEAT است. در اینجا نموداری است که گوگل برای نشان دادن این موضوع در صفحه 26 PDF ایجاد کرده است:
تجربه. E جدید برای تجربه چه چیزی اضافه می کند؟ گوگل اعلام کرد که سطح دیگری از کیفیت را برای ارزیابی نتایج جستجوی خود اضافه می کند. گوگل با تجربه به دنبال چیست؟ گوگل گفت وقتی محتوا را می نویسید، آیا این «محتوا همچنین نشان می دهد که با درجاتی از تجربه تولید شده است، مانند استفاده واقعی از یک محصول، بازدید واقعی از یک مکان یا انتقال آنچه که یک فرد تجربه کرده است؟»
بعد اضافی “تجربه” یکی از موارد مهمی است که گوگل برای مدت طولانی به آن اشاره کرده است. خوب است که ببینیم آنها آن را مستند می کنند و آن را به عنوان یکی از چهار جنبه اصلی تعریف کیفیت بیرون می آورند.
مفاهیم و معیارهای رتبهبندی بهطور گسترده در «قسمت ۱: دستورالعمل کیفیت صفحه» بهطور صریحتر برای همه انواع وبسایتها و مدلهای ایجاد محتوا قابل اجرا باشد.
راهنمایی روشن در مورد “پیدا کردن چه کسی مسئول وب سایت و چه کسی محتوا در صفحه را ایجاد کرده است” برای انواع مختلف صفحات وب
جدول خلاصه با «ملاحظات کیفیت صفحه» برتر در رتبهبندی PQ اضافه شد، که به هر بخش رتبهبندی PQ (پایینترین به بالاترین) منتقل میشود.
راهنمای اصلاح شده/بسط یافته در مورد ارکان اصلی زیر رتبه بندی کیفیت صفحه:
“کیفیت محتوای اصلی”
“شهرت برای وب سایت ها و سازندگان محتوا”
“تجربه، تخصص، اقتدار و اعتماد (EEAT)”
سفارش مجدد بخش های رتبه بندی PQ از پایین ترین به بالاترین. انتقال های ساده بین این بخش ها؛ رهنمودها و نمونه های موجود را در صورت لزوم حذف کرد
راهنماییها و توضیحات بیشتری به بخشها اضافه شد: «صفحات دارای پیامهای خطا یا بدون MC، «تالار گفتمان و صفحات پرسش و پاسخ»، و «سؤالات متداول رتبه بندی کیفیت صفحه»
فهرستهای قالببندی مجدد مفاهیم و مثالها در جداول (در سرتاسر/در صورت لزوم)
تغییرات جزئی در سراسر (زبان به روز شده، مثال ها و توضیحات برای سازگاری در بخش ها؛ حذف نمونه های قدیمی غلط املایی ثابت؛ و غیره.)
Google دستورالعملهای ارزیابی کیفیت جستجوی خود را برای دومین بار در سال 2022 بهروزرسانی کرده است، تنها چهار ماه و نیم از آخرین بهروزرسانی آن در ژوئیه 2022. این سند اصلاحشده با افزودن یک E اضافی به EAT برای «تجربه»، تغییرات اساسی در EAT دارد. ” این سند در حال حاضر حدود نه صفحه طولانی تر است، که از 167 صفحه در نسخه قبلی تا 176 صفحه افزایش یافته است.
گوگل گفت: “اعتماد مهمترین عضو خانواده EEAT است، زیرا صفحات غیرقابل اعتماد صرف نظر از اینکه چقدر باتجربه، متخصص یا معتبر به نظر می رسند، EEAT پایینی دارند.” تجربه چه تفاوتی با تخصص دارد؟ گوگل گفت: «صفحاتی که تجربه زندگی دست اولی را در مورد موضوعات روشن YMYL به اشتراک میگذارند، ممکن است دارای EEAT بالایی در نظر گرفته شوند تا زمانی که محتوا قابل اعتماد، ایمن و مطابق با اجماع کارشناسان تثبیت شده باشد. در مقابل، برخی از انواع اطلاعات و توصیههای YMYL باید از متخصصان ارائه شود.»
گوگل توضیح داد که «برخی موقعیتها وجود دارد که در آن واقعاً چیزی که بیشتر از همه برای شما ارزش قائل هستید محتوای تولید شده توسط شخصی است که تجربه زندگی دست اولی در مورد موضوع مورد نظر دارد.»
Double-EAT. بله، گوگل دارد اضافه یک نامه به EAT، اضافه کردن یک E اضافی و رفتن با EEAT. این اکنون به معنای تجربه، تخصص، اقتدار و قابل اعتماد بودن است.
بری شوارتز یک ویرایشگر مشارکت کننده در سرزمین موتورهای جستجو و یکی از اعضای تیم برنامه نویسی رویدادهای SMX. او مالک است آجر زنگ زده، یک شرکت مشاوره وب مستقر در نیویورک. او هم می دود میزگرد موتورهای جستجو، یک وبلاگ جستجوی محبوب در مورد موضوعات بسیار پیشرفته SEM. بری قابل پیگیری است در توییتر اینجا.
این لیست کاملی از تغییرات نیست، اما لیلی ری بررسی عمیق تری از تغییرات منتشر کرده است.
جدید در زمین موتورهای جستجو
گوگل این مثال را به اشتراک گذاشت، «اگر به دنبال اطلاعاتی در مورد نحوه تکمیل صحیح اظهارنامه مالیاتی خود هستید، احتمالاً می خواهید محتوای تولید شده توسط یک متخصص در زمینه حسابداری را مشاهده کنید. اما اگر به دنبال بررسی یک نرمافزار تهیه مالیات هستید، ممکن است به دنبال نوع دیگری از اطلاعات باشید—شاید این بحث در انجمن افرادی باشد که تجربه خدمات متفاوتی دارند.»
یکی از آخرین نمونهها و بسیاری موارد دیگر، تجربیاتی که در دستورالعملها ذکر شده است، جایی است که Google در صفحه 51 میگوید، جایی که Google توضیح میدهد زمانی که یک صفحه دارای EEAT پایینی است، زمانی که «سازنده محتوا فاقد تجربه کافی است، به عنوان مثال یک نظر رستوران نوشته شده توسط شخصی که هرگز انجام نداده است. در رستوران خورده شد.»
چرا ما اهمیت می دهیم. اگرچه رتبهبندی ارزیابهای کیفیت جستجو مستقیماً بر رتبهبندی تأثیر نمیگذارد (همانطور که Google در سند توضیح داده است)، آنها بازخوردی را ارائه میدهند که به Google در بهبود الگوریتمهای خود کمک میکند. مهم است که مدتی را صرف نگاه کردن به تغییرات Google در این نسخه بهروزرسانی شده سند کنید و آن را با نسخه قبلی سند مقایسه کنید تا ببینید آیا میتوانیم در مورد هدف Google در مورد وبسایتها و صفحات وب که Google ترجیح میدهد رتبهبندی کند، اطلاعات بیشتری کسب کنیم. گوگل آن اضافهها، ویرایشها و حذفها را به دلایلی انجام داده است.