گوگل توضیح داد که «برخی موقعیتها وجود دارد که در آن واقعاً چیزی که بیشتر از همه برای شما ارزش قائل هستید محتوای تولید شده توسط شخصی است که تجربه زندگی دست اولی در مورد موضوع مورد نظر دارد.»
چه چیز دیگری به روز شد. گوگل در صفحه آخر PDF اصلاح شده (آن را از اینجا دانلود کنید)، این تغییرات:
- مفاهیم و معیارهای رتبهبندی بهطور گسترده در «قسمت ۱: دستورالعمل کیفیت صفحه» بهطور صریحتر برای همه انواع وبسایتها و مدلهای ایجاد محتوا قابل اجرا باشد.
- راهنمایی روشن در مورد “پیدا کردن چه کسی مسئول وب سایت و چه کسی محتوا در صفحه را ایجاد کرده است” برای انواع مختلف صفحات وب
- جدول خلاصه با «ملاحظات کیفیت صفحه» برتر در رتبهبندی PQ اضافه شد، که به هر بخش رتبهبندی PQ (پایینترین به بالاترین) منتقل میشود.
- راهنمای اصلاح شده/بسط یافته در مورد ارکان اصلی زیر رتبه بندی کیفیت صفحه:
- “کیفیت محتوای اصلی”
- “شهرت برای وب سایت ها و سازندگان محتوا”
- “تجربه، تخصص، اقتدار و اعتماد (EEAT)”
- سفارش مجدد بخش های رتبه بندی PQ از پایین ترین به بالاترین. انتقال های ساده
بین این بخش ها؛ رهنمودها و نمونه های موجود را در صورت لزوم حذف کرد - راهنماییها و توضیحات بیشتری به بخشها اضافه شد: «صفحات دارای پیامهای خطا
یا بدون MC، «تالار گفتمان و صفحات پرسش و پاسخ»، و «سؤالات متداول رتبه بندی کیفیت صفحه» - فهرستهای قالببندی مجدد مفاهیم و مثالها در جداول (در سرتاسر/در صورت لزوم)
- تغییرات جزئی در سراسر (زبان به روز شده، مثال ها و توضیحات برای
سازگاری در بخش ها؛ حذف نمونه های قدیمی غلط املایی ثابت؛ و غیره.)
گوگل گفت: “اعتماد مهمترین عضو خانواده EEAT است، زیرا صفحات غیرقابل اعتماد صرف نظر از اینکه چقدر باتجربه، متخصص یا معتبر به نظر می رسند، EEAT پایینی دارند.” تجربه چه تفاوتی با تخصص دارد؟ گوگل گفت: «صفحاتی که تجربه زندگی دست اولی را در مورد موضوعات روشن YMYL به اشتراک میگذارند، ممکن است دارای EEAT بالایی در نظر گرفته شوند تا زمانی که محتوا قابل اعتماد، ایمن و مطابق با اجماع کارشناسان تثبیت شده باشد. در مقابل، برخی از انواع اطلاعات و توصیههای YMYL باید از متخصصان ارائه شود.»
چرا ما اهمیت می دهیم. اگرچه رتبهبندی ارزیابهای کیفیت جستجو مستقیماً بر رتبهبندی تأثیر نمیگذارد (همانطور که Google در سند توضیح داده است)، آنها بازخوردی را ارائه میدهند که به Google در بهبود الگوریتمهای خود کمک میکند. مهم است که مدتی را صرف نگاه کردن به تغییرات Google در این نسخه بهروزرسانی شده سند کنید و آن را با نسخه قبلی سند مقایسه کنید تا ببینید آیا میتوانیم در مورد هدف Google در مورد وبسایتها و صفحات وب که Google ترجیح میدهد رتبهبندی کند، اطلاعات بیشتری کسب کنیم. گوگل آن اضافهها، ویرایشها و حذفها را به دلایلی انجام داده است.
بری شوارتز یک ویرایشگر مشارکت کننده در سرزمین موتورهای جستجو و یکی از اعضای تیم برنامه نویسی رویدادهای SMX. او مالک است آجر زنگ زده، یک شرکت مشاوره وب مستقر در نیویورک. او هم می دود میزگرد موتورهای جستجو، یک وبلاگ جستجوی محبوب در مورد موضوعات بسیار پیشرفته SEM. بری قابل پیگیری است در توییتر اینجا.