Google Chrome به زودی 6 API مربوط و اندازه گیری را اضافه می کند
باز کردن تاریخ های درخواست برای رسیدگی به علاقه توسعه دهنده مورد انتظار، یک فرآیند ثبت نام ایجاد شده است. از ماه ژوئن، توسعهدهندگان میتوانند برای دسترسی API که در ماه اوت اعطا میشود، درخواست دهند. این امر معرفی کنترل شده و سازماندهی شده APIها را به جامعه توسعه دهندگان گسترده تر تضمین می کند.
کنترلهای کاربر جدید ممکن است به این صورت باشد:
نسخه آزمایشی یک رابط حریم خصوصی تبلیغات Chrome به روز شده.
چرا ما اهمیت می دهیم. شش API مرتبط و اندازهگیری جدید ابزارهایی را برای تولید سیگنالهای تبلیغاتی مبتنی بر علاقه و ارتباط کلیکها یا بازدیدهای تبلیغاتی با تبدیلها، همه بدون استفاده از کوکیهای شخص ثالث، ارائه میکنند. این رویکرد نه تنها روشهای متمرکز بر حریم خصوصی را برای هدفگیری و اندازهگیری تبلیغات ارائه میکند، بلکه تبلیغکنندگان را برای آیندهای که ممکن است کوکیهای شخص ثالث دیگر قابل اجرا نباشند، آماده میکند.
در دسترس بودن عمومی (GA)، همانطور که در جدول زمانی پروژه به آن اشاره شده است، به این معنی است که این APIها به طور پیش فرض در Chrome در دسترس خواهند بود. با این حال، در دسترس بودن فوری در همه مرورگرهای کروم تضمین نمی شود. استراتژی عرضه تدریجی به کاربران این امکان را می دهد که مستقیماً فعال سازی این API ها را کنترل کنند.
رونمایی از مشخصات APIهای تنظیم شده برای فعال شدن عبارتند از:
موضوعات: سیگنال هایی را برای تبلیغات مبتنی بر علاقه بدون کوکی های شخص ثالث یا شناسه های کاربر دیگر ایجاد کنید که افراد را در سراسر سایت ها ردیابی می کند.
مخاطب محافظت شده: تبلیغات را برای ارائه بازاریابی مجدد و موارد استفاده از مخاطبان سفارشی انتخاب کنید که برای کاهش ردیابی شخص ثالث در سراسر سایت ها طراحی شده است. (این API قبلاً FLEDGE نام داشت. همانطور که به سمت راه اندازی پیش می رویم، نام را به روز کردیم تا عملکرد را بهتر نشان دهد.)
گزارش انتساب: پیوند تبلیغات یا بازدیدهای تبلیغاتی با تبدیل. فناوریهای تبلیغاتی میتوانند گزارشهایی در سطح رویداد یا خلاصه ایجاد کنند.
تجمیع خصوصی: با استفاده از دادههای مخاطب محافظتشده و دادههای متقابل سایت از فضای ذخیرهسازی مشترک، گزارشهای داده جمعی ایجاد کنید.
فضای ذخیره سازی مشترک: اجازه دسترسی نامحدود و نامحدود برای نوشتن فضای بین سایتی با دسترسی خواندن حفظ حریم خصوصی.
قاب های حصاردار: بدون به اشتراک گذاری داده های بین سایتی، محتوا را ایمن در صفحه جاسازی کنید.
کنترل های کاربر به روز شده یک پیشرفت عمده با این راهاندازی، افزودن کنترلهای پیشرفته حریم خصوصی آگهی است. این کنترلها مدیریت دقیق APIهای جدید را به کاربران ارائه میدهند و لایهای از حریم خصوصی را فراهم میکنند و به کاربران امکان کنترل تجربه مرور خود را میدهند.
طرح Privacy Sandbox، پروژهای که توسط Chrome هدایت میشود، APIهای مرتبط و اندازهگیری کلیدی جدیدی را به Chrome Stable معرفی میکند. این حرکت برای سه ماهه سوم سال 2023 برنامه ریزی شده است، با تمرکز بر Chrome Stable 115 به عنوان سکوی راه اندازی خاص.