برای بازاریابان دیجیتالی که روی کمپینهای خردهفروشی کار میکنند، Vyse اشاره کرد که ویژگیهای مولد هوش مصنوعی و تغییرات تجربه کاربر جلویی که توسط گوگل رونمایی شدهاند، اخبار هیجانانگیزی هستند. او گفت:
- “من با بسیاری از مشاغل و رستورانهای خردهفروشی کار میکنم، بنابراین به ترافیک پیادهروی و نحوه تعامل مردم با نقشهشان علاقهمندم. وقتی در حال تجربه چیزی هستید که مسیرها را دریافت کنید و به جایی بروید، مانند خردهفروشی که من از او حمایت میکنم. ، من واقعاً علاقه مندم که برای مشتریان چگونه به نظر برسد.”
پس از اینکه گوگل از ابزارهای جدیدی برای کمک به بازاریابان برای نوشتن نسخه تبلیغاتی پرده برداری کرد، لیو اعتراف کرد که هیجان زده است اما مشتاق است تا بفهمد که کیفیت ویراستاری چگونه خواهد بود.
- “نوشتن نسخه تبلیغاتی مستلزم درک عمیق مشتری شما و موقعیت فروش منحصر به فرد شما است. من کنجکاو هستم که ببینم آیا هوش مصنوعی نسخه مشابهی را به من و رقبای من می دهد یا اینکه نسخه هوش مصنوعی مطابق با نام تجاری منحصر به فرد من خواهد بود؟” او گفت.
لیو نگرانی خود را در مورد از دست دادن اصالت و لحن صدای یک برند بیان کرد، اگر صنعت بیش از حد به نسخه تولید شده توسط هوش مصنوعی متکی باشد. با این حال، او تاکید کرد که بر دوش تبلیغکنندگان دیجیتالی است که مطمئن شوند این مشکل بر برندهای آنها تأثیر نمیگذارد. وی در توضیح اینکه چگونه قصد دارد به این موضوع رسیدگی کند، گفت:
- “یک ایده که طنین انداز می شود کیفیت ورودی است و اینکه چگونه من، به عنوان یک بازاریاب جستجو، می توانم ورودی بهتری به سیستم بدهم تا خود را در مقابل رقبای خود متمایز کنم. بله، نقش های ما در حال تغییر است، اما چگونه می توانیم این لمس انسانی را برای بهترین راهنمایی هوش مصنوعی قرار دهیم. عملکرد بهتری برای ما داشته باشد؟”
مسائل مربوط به تصاویر هوش مصنوعی
لیو همچنین خاطرنشان کرد که هوش مصنوعی تبلیغکنندگان را از کارهای وقتگیر مانند تولید نسخههای تبلیغاتی رها میکند. با این حال، او تاکید کرد که برای بازاریابان مهم است که راضی نشوند: «به عنوان یک بازاریاب جستجوگر، اکنون باید به این فکر کنم که چگونه می توانم نقش خود را به سمت استراتژیک تر تغییر دهم. همچنین باید به این فکر کنم که چه مهارت های جدیدی باید یاد بگیرم تا خودم را بهتر کنم.”
نقش بازاریابان دیجیتال در حال تغییر است
Google Marketing Live از تعدادی ابزار جدید برای بازاریابان دیجیتال، مانند Product Studio، رونمایی کرد که به گفته گیل برای مشاغل کوچک و متوسط بسیار مفید است:
- “برخی از برندهای کوچکتر بودجه لازم برای عکاسی حرفه ای برای هر محصول را ندارند – حتی اگر این محصول بسیار ارزشمند است. هر بار که رسانه های خوبی برای مشتری داریم، چه تبلیغات تلویزیونی یا لیست محصولات، شاهد پیشرفت هستیم.
- “بنابراین Product Studio برای آژانسهای تجارت الکترونیک بسیار بزرگ است. به برندهای کوچکتر اجازه میدهد تا کنترل خلاقانهتری داشته باشند. فکر نمیکنم به برندهای بزرگتر کمک کند اما قطعاً به برندهای کوچکتر از اندازه متوسط کمک کند.”
نگرانی در مورد محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی
هر سه سخنران مهمان و همچنین میزبان پانل موافق بودند که نقش تبلیغ کنندگان PPC در حال تغییر است – و این یک “نگرانی” برای صنعت است. گیل در توضیح چگونگی سازگاری آژانسش با انقلاب هوش مصنوعی، گفت:
- ما به سمت استراتژی فوق العاده استراتژیک می رویم. این اجتناب ناپذیر است که به زودی آنقدر مهم نیست که روی چه دکمه هایی کلیک می کنیم. استراتژیها و تاکتیکهای زیادی وجود خواهد داشت و صادقانه بگویم، آموزش و شبانی به مشتری که باید انجام دهیم. این اجتناب ناپذیر است که نقش های ما تغییر کند و مهم است که در بالای آن باقی بمانیم.”
با این حال، Vyse اضافه کرد که در حالی که هوش مصنوعی به تبلیغکنندگان کمک میکند، صنعت نیز باید خود را برای مسائل غیرمنتظره آماده کند.
- او افزود: “خوشبینی های زیادی در مورد هوش مصنوعی وجود دارد، اما شاید این چیزی است که ما باید زیر سوال ببریم.”
پنل SMX موافق بود که هوش مصنوعی از بسیاری جهات زندگی را برای بازاریابان دیجیتال آسانتر میکند. گیل خاطرنشان کرد که به ویژه مشاغل کوچکتر که احتمالاً بودجه لازم برای استخدام پیمانکاران انسانی را ندارند، از استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی سود می برند.
در سال 2011، او اشاره کرد که مصرف کنندگان قبل از خرید با 10 منبع یا بیشتر مشورت می کنند. به سرعت به سال 2023 بروید، و مردم تمایل دارند فقط به پنج منبع آنلاین مراجعه کنند.
- “در فرهنگی که ما وسواس تحقیقاتی داریم، تعجب میکنم که اینقدر کاهش پیدا کرده است. نمیدانم که آیا به این دلیل است که مردم از اینکه ما در تحقیق بسیار بهتر میشویم خسته میشوند و منابع کمتری برای انجام این کار مورد نیاز است. لیو گفت: با تبدیل شدن هوش مصنوعی به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی ما، کنجکاو هستم که ببینم آیا این عدد در چند سال آینده تغییر خواهد کرد یا خیر.
آینده گوگل ادز چیست؟
Google Marketing Live 2023 روشن کرد که هوش مصنوعی نقش بازاریابی دیجیتال را تا حد زیادی تغییر خواهد داد. در SMX Advanced، جولیا فریدمن، مالک مشاوره PPC ماه نپتون، در مورد اینکه چگونه تبلیغکنندگان میتوانند هم برای انقلاب هوش مصنوعی آماده شوند و هم در آن پیشرفت کنند، با کارشناسان دیگر صنعت بحث کرد:
- گیل گیلدنر، یکی از بنیانگذاران آژانس PPC Disco Sloth
- جولیا ویسه، مدیر دیجیتال ساحل غربی برای iProspect کانادا
- ملیسا لیو، معاون مدیر آژانس تبلیغاتی کالیفرنیا RPA.
انقلاب هوش مصنوعی فرا رسیده است – با امتیازات عظیم!
اگرچه او تغییرات عظیمی را در صنعت پیشبینی میکند، اما گیل تأکید کرد که تا زمانی که این تجربه هم برای جستجوگر و هم برای مشتری خوب باشد، انقلاب هوش مصنوعی مثبت خواهد بود. اما بدون شک مشکلاتی وجود خواهد داشت و صنعت به سادگی نیاز به تطبیق دارد.
منبع: https://searchengineland.com/google-marketing-live-smx-expert-reactions-428197
پس از تماشای بحث بازاریابی زنده گوگل، لیو اشاره کرد که نحوه انجام جستجوهای آنلاین نیز به طرز چشمگیری تغییر کرده است.
Vyse با بحث در مورد ویژگیهای مولد باطن جدید، اضافه کرد:
- “همه کارهایی که آنها برای تغییر نحوه ساخت و اندازه گیری کمپین ها انجام می دهند عالی خواهد بود و نه چندان عالی. برای خرده فروشان و مشتریان رستوران من، فوق العاده خواهد بود. همه چیز با موارد دیگر بسیار ساده تر خواهد بود. رهبری فکری و استراتژی از سوی ما بر خلاف فشار دادن دکمه است. اما از سوی دیگر، برای هر کسی که در یک صنعت بسیار تنظیم شده مانند امور مالی کار می کند، ممکن است چالش هایی وجود داشته باشد.”
جستجوگران در حال تغییر رفتار خود هستند
دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.