Google to sunset 4 مدل ارجاع در تبلیغات و تجزیه و تحلیل

اکنون تنها راهی که تبلیغ‌کنندگان می‌توانند همه کلیک‌ها را اعتبار کنند، اسناد مبتنی بر داده است. این مدل بسته به تبلیغ‌کننده متفاوت است، زیرا از داده‌های تبدیل از حساب استفاده می‌کند تا تعیین کند کدام لمس بیشترین تأثیر را دارد.

دنی گودوین سردبیر سایت Search Engine Land & نمایشگاه بازاریابی جستجو – SMX از سال 2022. او در سال 2022 به عنوان سردبیر ارشد به Search Engine Land پیوست. او علاوه بر گزارش در مورد آخرین اخبار بازاریابی جستجو، برنامه SME (کارشناس موضوعی) Search Engine Land را نیز مدیریت می کند. او همچنین به برنامه ریزی رویدادهای SMX ایالات متحده کمک می کند. گودوین از سال 2007 در مورد آخرین پیشرفت‌ها و روندها در جستجو و بازاریابی دیجیتال ویرایش و می‌نویسد. او قبلاً سردبیر اجرایی مجله موتور جستجو (2017 تا 2022)، سردبیر Momentology (از 2014-2016) و سردبیر موتور جستجو بود. تماشا کنید (از 2007 تا 2014). او در بسیاری از کنفرانس‌های جستجوی اصلی و رویدادهای مجازی سخنرانی کرده است، و برای تخصصش توسط طیف گسترده‌ای از نشریات و پادکست‌ها منبع داده شده است.


منبع: https://searchengineland.com/google-sunsets-attribution-models-395297

تو عمیق تر اسناد مبتنی بر داده: چگونه در مورد مدل اسناد پیش فرض گوگل فکر کنیم


جدول زمانی غروب آفتاب مدل‌های اولین کلیک، خطی، زوال زمانی و مدل‌های مبتنی بر موقعیت، همه از ماه سپتامبر در Google Ads و Google Analytics غروب می‌کنند. قبل از آن، برای کنش‌های تبدیل جدید ایجاد شده، این مدل‌های انتساب دیگر در:

  • GA4 از ماه مه شروع می شود.
  • تبلیغات گوگل از ژوئن شروع می شود.

جدید در زمین موتورهای جستجو

گوگل به زودی چهار مدل اسناد مبتنی بر قوانین را در Google Ads و Google Analytics بازنشسته خواهد کرد:

انتساب داده محور به عنوان مدل انتساب پیش فرض. Google در سپتامبر 2021 تغییر خود را به اسناد مبتنی بر داده اعلام کرد. برای تبلیغ‌کنندگانی که نمی‌خواستند از انتساب داده‌محور استفاده کنند، Google به حمایت از مدل‌های انتساب باز ادامه داد:

درباره نویسنده

دنی گودوین

اسناد مبتنی بر داده هیچ درصد یا فرمولی در مورد نحوه شمارش کلیک‌ها برای تبدیل به اشتراک نمی‌گذارد، بلکه به‌طور سفارشی براساس سابقه حساب ساخته می‌شود.

چرا تغییر. به گفته سخنگوی Google، این مدل‌های انتساب به دلیل «نرخ پذیرش فزاینده پایین، با کمتر از 3 درصد تبدیل‌ها در Google Ads از این مدل‌ها» غروب خواهند کرد.

  • تغییر به مدل اسناد مبتنی بر داده معمولاً منجر به الف افزایش 6 درصدی در تبدیل گوگل گفت برای تبلیغ کنندگان.

چرا ما اهمیت می دهیم. این روی هر کسی که هنوز از این مدل‌ها در تبلیغات گوگل استفاده می‌کند، تأثیر می‌گذارد. ردیابی هر چیزی که آخرین کلیک نباشد بسیار سخت تر خواهد بود زیرا فرمول اسناد مبتنی بر داده برای هر تبلیغ کننده متفاوت است – و قابل مشاهده نیست.

  • «در گذشته، می‌توانستید از خطی استفاده کنید و به هر لمس اعتبار یکسانی بدهید. شما دیگر قادر به انجام این کار نخواهید بود. هیچ تاثیری بر آخرین لمس نخواهد داشت، زیرا هنوز در دسترس است. گرگ فین، مدیر بازاریابی Cypress North گفت، اما یافتن برخی از اطلاعات اولیه بسیار مبهم‌تر خواهد بود، زیرا دیگر راهی برای مشاهده فرمول‌هایی که امتیازات اسناد را محاسبه می‌کنند وجود نخواهد داشت.