Neeva دستورالعمل های رتبه بندی جستجو را برای پرس و جوهای فنی به اشتراک می گذارد

کیفیت پایین:

  • صفحات مرده
  • صفحات بدافزار
  • صفحات پورنو/NSFW
  • زبان خارجی
  • صفحات پشت دیوار پرداخت
  • کلون ها

کیفیت بالا:

  • معیارهای سنی را رعایت کنید
  • معیارهای تبلیغات را رعایت کنید
  • قالب بندی خوبی داشته باشید

دستورالعمل های کامل را بخوانید. آنها در وبلاگ Neeva منتشر شدند، اینجا.

مانند گوگل (که به طور تصادفی دستورالعمل های ارزیابی کیفیت خود را امروز به روز کرد)، Neeva از ارزیابی کننده های انسانی برای ارزیابی کیفیت نتایج جستجوی خود استفاده می کند.

دنی گودوین سردبیر موتور جستجو Land & SMX است. گودوین علاوه بر نوشتن روزانه در مورد SEO، PPC و موارد دیگر برای Search Engine Land، فهرستی از کارشناسان موضوعی Search Engine Land را نیز مدیریت می کند. او همچنین به برنامه‌ریزی مجموعه کنفرانس ما، SMX – Search Marketing Expo کمک می‌کند. قبل از پیوستن به Search Engine Land، گودوین سردبیر اجرایی در Search Engine Journal بود، جایی که او ابتکارات سرمقاله را برای این برند رهبری می کرد. او همچنین یک ویرایشگر در Search Engine Watch بود. او در بسیاری از کنفرانس‌های جستجوی اصلی و رویدادهای مجازی سخنرانی کرده است، و برای تخصصش توسط طیف گسترده‌ای از نشریات و پادکست‌ها منبع داده شده است.


منبع: https://searchengineland.com/neeva-search-rating-guidelines-technical-queries-386799

چرا ما اهمیت می دهیم. درک اینکه چگونه موتورهای جستجو کیفیت صفحات وب و محتوا را ارزیابی می کنند و اینکه آیا با هدف جستجو مطابقت دارد یا خیر، همیشه هوشمندانه است. بله، Neeva بخش کوچکی از سهم بازار جستجو را دارد. اما بینش‌هایی که Neeva به اشتراک گذاشت می‌تواند راه‌های بیشتری برای فکر کردن، ارزیابی و بهبود کیفیت محتوا و صفحات وب به شما ارائه دهد.


درباره نویسنده

دستورالعمل ها به سه بخش کلیدی تقسیم می شوند: درک پرس و جو، رتبه بندی کیفیت صفحه و رتبه بندی مطابقت صفحه.

مطابقت صفحه. Neeva از ارزیاب‌های خود خواسته است که به تطابق بین پرس و جو و یک صفحه وب امتیازی بین 1 (به طور قابل توجهی ضعیف) تا 10 (حیاتی) بدهند. این مقیاس است:

  1. تطابق به طور قابل توجهی ضعیف. بارگیری نمی شود، صفحه غیرقابل دسترسی است.
  2. مخصوصا Poor Match. صفحه کاملاً با پرس و جو ارتباطی ندارد. اصطلاحات کلیدی وجود ندارد.
  3. مسابقه ضعیف. صفحه ممکن است عبارات پرس و جو داشته باشد، اما مرتبط با پرس و جو نباشد.
  4. بازی نرم. صفحه مربوط به پرس و جو است، اما گسترده، بیش از حد خاص یا مماسی است.
  5. در مورد موضوع اما مطابقت ناقص. صفحه موضوعی است برای پرس و جو، اما در دامنه وسیعی مفید نیست، احتمالاً به دلیل پاسخ های ناقص یا نسخه های قدیمی تر.
  6. مسابقه غیر غالب صفحه مربوط به پرس و جو و مفید است، اما نه برای هدف غالب نشان داده شده.
  7. مسابقه رضایت بخش این صفحه پرس و جو را برآورده می کند، اما ممکن است برای جمع کردن اطلاعات به جای دیگری بگردید.
  8. بازی جامد. این صفحه به معنای دقیق پرس و جو را برآورده می کند. چیز اضافی یا فراتر از آنچه خواسته شده وجود ندارد.
  9. مسابقه فوق العاده این صفحه پرس و جو را به معنای دقیق و دقیق برآورده می کند. این پرسش‌ها/مشکلاتی را که ممکن است پیش بیاید پیش‌بینی می‌کند و/یا چارچوب‌بندی مناسبی را به پرس و جو اضافه می‌کند.
  10. بازی حیاتی. این یک مسابقه گنده است. در همه پرس و جوها در دسترس نیست. کاربر دقیقاً همان چیزی را که به دنبالش بود پیدا کرده است.

Neeva نشان داده است که چگونه به ارزیاب‌های انسانی دستور می‌دهد تا نتایج جستجوی خود را، به‌ویژه برای پرسش‌های فنی، رتبه‌بندی کنند.

کیفیت متوسط:

  • بیش از 3 آگهی هنگام پیمایش / 1 آگهی بنری بزرگ / تبلیغات بینابینی یا ویدیویی
  • صفحه 5+ سال سن دارد
  • صفحه به کندی بارگیری می شود
  • فرمت صفحه استخراج اطلاعات را دشوار می کند
  • مخزن github فورکی
  • صفحاتی که پشت ورود به سیستم یا ضبط ایمیل غیرقابل رد کردن هستند
  • صفحه سوال بدون پاسخ

جدید در سرزمین موتورهای جستجو

در اینجا به هر یک نگاهی می اندازیم:

درک پرس و جو این همه در مورد پی بردن به هدف پشت پرس و جو جستجوی کاربر است. Neeva انواع پرس و جوها را به دسته های زیر تقسیم می کند:

  • چگونه: کاربر به دنبال دستورالعمل هایی برای تکمیل یک کار است.
  • خطا/عیب یابی: مشکلی پیش آمده است، کاربر به دنبال راه حلی است.
  • آموزشی/آموزشی: چه کسی، چه چیزی، کجا، چه زمانی، چرا.
  • جستجوی محصول/مقایسه: کاربر در جستجوی محصول/ابزار جدید یا مقایسه محصولات/ابزارها است.
  • ناوبری: کاربر در حال جستجوی اطلاعات یک شخص یا نهاد است.
  • مبهم: مشخص نیست کاربر به دنبال چه چیزی است.

رتبه بندی کیفیت صفحه Neeva صفحات را به سه سطح کیفیت تقسیم کرده است: کم، متوسط ​​و زیاد. استفاده از تبلیغات، سن صفحه و قالب بندی عناصر حیاتی هستند.