خب، بالاخره اتفاق افتاد – غروب مخوف Universal Analytics آغاز شد.
اینجا در ایالات متحده، UA هنوز در حال پردازش دادهها است، اما امروز صبح وقتی وارد حساب خود شدیم با پیامی شوم مواجه شدیم:
- این ویژگی قرار است به زودی پردازش داده ها را متوقف کند. هنگامی که این مورد اجرایی شد، برای اندازهگیری عملکرد وبسایت به یک ویژگی Google Analytics 4 نیاز دارید.
این هشدار در حدود ساعت 7 صبح به وقت شرقی در UA ظاهر شد و بار دیگر به بازاریابان یادآوری کرد که برای حفظ اندازهگیری وبسایت خود باید به Google Analytics 4 مهاجرت کنند.
چرا ما اهمیت می دهیم. مهاجرت اجباری امروز به GA4 یک لحظه انتقالی تاریخی در تاریخچه بازاریابی دیجیتال است. در حال حاضر تبلیغکنندگان برای ردیابی عملکرد وبسایتها و کمپینهای خود چارهای جز استفاده از GA4 ندارند – مگر اینکه بخواهند جایگزین تحلیلی خارج از گوگل پیدا کنند.
چگونه کار می کند. گوگل توصیه کرده است که تعطیلی UA امروز در مراحلی اجرا می شود و به همین دلیل است که برخی از بازاریابان ممکن است همچنان بتوانند به داده های خاصی دسترسی داشته باشند. با این حال، تمام ویژگی هایی که هنوز کار می کنند در یک صف برای حذف هستند، که در یک پایه چرخشی اتفاق می افتد.
گوگل چه گفته است؟ گوگل بیش از یک سال است که به بازاریابان هشدار داده است که باید به GA4 مهاجرت کنند. بر توییتر و از طریق بیانیه ای در مرکز راهنمایی تجزیه و تحلیل، گوگل گفت:
- «امروز با خوش آمدگویی به Google Analytics 4، Universal Analytics را خاموش می کنیم.
- “این یک شبه اتفاق نمی افتد، بنابراین برخی از ویژگی های Universal Analytics ممکن است به پردازش داده ها ادامه دهند.
- با این حال، همه داراییها اکنون به صف اضافه شدهاند و آنهایی که ارتقا را کامل نکردهاند، بهصورت چرخشی شروع به کار خواهند کرد.
- Google Analytics 4 راه حل اندازه گیری نسل بعدی ما است و جایگزین Universal Analytics شده است.
- ویژگیهای استاندارد Universal Analytics پردازش دادههای جدید را متوقف کردهاند. برای حفظ اندازه گیری وب سایت خود، به یک ویژگی Google Analytics 4 نیاز دارید.
- ما قویاً شما را تشویق می کنیم که در اسرع وقت به Google Analytics 4 بروید. اگر از دادههای Universal Analytics در حساب Google Ads خود استفاده میکنید، مطمئن شوید که پیوندهای Google Ads متعلق به Universal Analytics را به دارایی Google Analytics 4 خود منتقل کردهاید.
دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.
جدول زمانی. خاموش شدن یونیورسال آنالیتیکس در مراحل زیر انجام می شود و مرحله نهایی آن برای جولای 2023 تعیین شده است:
- مارس 2023: Google به طور خودکار یک دارایی GA4 را برای بازاریابانی ایجاد کرد که از گزینه ایجاد دارایی خودکار انصراف ندادند. در صورت امکان، از برچسب های سایت موجود استفاده شد.
- جولای 2023: UA پردازش بازدیدها را متوقف میکند، از جمله ویژگیهای استاندارد در حسابهایی که حاوی 360 ویژگی هستند. بازاریابان هنوز تا جولای 2024 به داده های پردازش شده قبلی در دارایی UA خود دسترسی دارند.
- جولای 2024: همه بازاریابان، حتی آنهایی که دارای 360 ویژگی هستند، دیگر به رابط کاربری UA و API دسترسی نخواهند داشت.
شیرجه عمیق: برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه مهاجرت به GA4، Google’s ‘ را بخوانیدنحوه ساخت سوئیچ را بیاموزید‘ راهنما.
جدید در زمین موتورهای جستجو
منبع: https://searchengineland.com/universal-analytics-replaced-google-analytics-4-428912